اپراتورها

تلفن همراه

June 20, 2023
14:02 سه شنبه، 30ام خردادماه 1402
کد خبر: 146517

آخرین خبرها از ارائه سیم کارت به گردشگران خارجی

ارائه سیم کارتی خاص به گردشگران خارجی جهت دسترسی بهتر به برخی پلتفرم های خارجی از چندی پیش دوباره توسط مسئولان مطرح شد و وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در جدیدترین اظهاراتش اعلام کرد که در کمیسیون‌های مسئول رسیدگی به این موضوعات شرکت کرده و درباره ضرورت این موضوع توضیح داده است و فکر می‌کنند یک اقناع عمومی صورت‌گرفته است.
 
57709607.jpg
 
طی سال های گذشته بحث اختصاص سیم کارت به گردشگران از سوی مسئولان مطرح و درباره این نوع از سیم کارتها و تفاوتشان با سایر سیم کارت های دیگر گفته شده بود که این سیم کارت به دو زبان انگلیسی و عربی اطلاعات مربوط به جاذبه‌های گردشگری ایران را در اختیار استفاده‌کنندگان قرار می‌دهد، به اینترنت دسترسی آسان‌تری دارد و دارای مالتی‌مدیا، GPS و با قابلیت یک Handbook است.
 
اکنون بار دیگر این موضوع برای دسترسی بهتر و آسان گردشگران به برخی از پلتفرم های خارجی به صورت جدی تر مطرح شده است؛ اگرچه در ابتدا اعلام شد این اقدام در حد پیشنهاد بوده و درباره آن هنوز تصمیم گیری نشده است اما عزت الله ضرغامی- وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی- همچنین در این باره تاکید کرد گردشگران خارجی باید حداقل خدمات را دریافت کنند و بعضی دوستان تحلیل می کنند که چرا گردشگر خارجی به ایران نمی آید که دلایلی دارد که یکی از مهمترین نیازهای آنها اینترنت و سکوهای بین المللی و خارجی است.
 
در نهایت وی اعلام کرد که رایزنی های لازم را انجام می دهند و بر این باور است که باید سیم کارت مناسب برای رفع نیاز گردشگران تامین شود  و این کار استدلال دارد نه تنها برای آنها (گردشگران خارجی) بلکه برای مجموعه‌های اصلی در کشور که خدمات مسافری می دهند باید این ظرفیت برای آنها فراهم شود. بنابراین پس از پیشنهادی که این مقام مسئول ارائه کرد، موضوع در کمیته های مربوطه که مسئول رسیدگی هستند، بررسی شده و ظاهرا تا حد زیادی مورد تصویب قرار گرفته است و در آن زمان اظهار امیدواری کرد که نتیجه طی روزهای آینده اعلام می شود.
 
در همین رابطه اخیرا وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در یک گفت و گوی رادیویی، بیان کرده است که در این مورد ما، معتقدیم که باید حداقل خدمات گردشگری به گردشگران داده شود.
 
وی متذکر شد: فقط هم بحث سیم‌کارت بدون فیلتر نیست و به نظر بنده، این موضوع جاافتاده و کارشناسان هم پذیرفتند. ما در کمیسیون‌های مسئول رسیدگی به این موضوعات نیز شرکت کردیم و توضیح دادیم و فکر می‌کنم یک اقناع عمومی صورت‌ گرفته است.
 
به گفته او کسانی که این خدمات را در داخل کشور به گردشگران خارجی می‌دهند، تا زمانی که سکوهای داخلی ما عمومیت پیدا می‌کند – که ما دعا می‌کنیم این اتفاق بیفتد و وزیر ارتباطات هم در شورای‌ عالی فضای مجازی گزارش خوبی دادند – باید بتوانند این خدمات را ادامه دهند؛ چون نباید گردشگری ما دچار مخاطره شود. ضرغامی در آخر گفت ما در حال پیگیری هستیم که این کار انجام شود و امیدواریم به‌زودی محقق شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.