دولت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 25, 2023
19:35 یکشنبه، 4ام تیرماه 1402
کد خبر: 146642

حضور گروه خدمات انفورماتیک راهبر به‌همراه شرکت‌های زیرمجموعه در الکامپ ۲۶/ خدماتی برای توسعه دولت الکترونیک و تشخیص اصالت خودرو

الکامپ بیست‌وشش از امروز به مدت چهار روز برگزار می‌شود و گروه خدمات انفورماتیک راهبر در غرفه ۵۲۶ سالن 31a به همراه شرکت‌های زیرمجموعه خود در نمایشگاه حاضر شده است.
 
 
به گفته حمیدرضا نائینی مدیرعامل گروه خدمات انفورماتیک، معرفی دستاوردهای راهبر در سال اخیر، ارتباط با سایر کسب‌وکارها،‌ توسعه و شبکه‌سازی از دلالیل اصلی حضور راهبر در الکامپ ۱۴۰۲ هستند. او در این باره توضیح می‌دهد: «ما به همراه پنج شرکت زیر مجموعه خود و دو واحد کسب‌وکاری مستقل در الکامپ حاضر شده ایم.» نائینی ادامه می‌دهد: «شرکت طوبی امید راهبر، فن‌آوران اعتماد راهبر، سامانه‌های یکپارچه  تعاملاتی دانا، ریل‌کام راهبر، سریر و پدیده هومانیک شرکت‌های ما هستند که هرکدام در زمینه‌های دولت الکترونیک، داده و پردازش ابری،  تحول دیجیتال و هوشمندسازی؛ ارتباط زیرساخت و فیبر فعالیت دارند.»
 
او می‌گوید: «شعار هلدینگ خدمات انفورماتیک راهبر آینده هوشمند است که نگاهی به توسعه دولت الکترونیک، تی‌پی‌ای، سی‌آی دارد و با نگاهی پلتفرمی به دنبال ترانزیت خدمات به بین‌الملل است.»
 
عرضه سهام در بازار سرمایه
میلاد فروغی، مدیرعامل گروه مالی غدیر درخصوص نمایشگاه الکامپ توضیح می‌دهد: «الکامپ مهم‌ترین نمایشگاه صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و شرکت خدمات انفورماتیک راهبر هم که در همین حوزه فعالیت می‌کند با پنج  شرکت زیر مجموعه خود در این نمایشگاه حاضر شده است.» به اعتقاد او، راهبر شرکتی است که توانسته در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات سرمایه‌های قابل توجهی جذب کند.
 
او می‌گوید ماهر موفق شده حدود دو خفته پیش اپراتوری امور مالیاتی را از سازمان مربوطه دریافت کند و به عنوان اپراتور چهارم به فعالیت خود ادامه دهد.
 
به گفته فروغی، توسعه خدمات و سرمایه‌گذاری‌های عظیم در حوزه دولت الکترونیک و هوشمند از برنامه‌های ماهر در سال آینده برای تحقق این هدف است. فروغی اعلام کرد که ماحصل این اقدامات عرضه سهام شرکت در بورس خواهد بود.
 
دو محصول جدید
محمدرضا پورحسن مدیرعامل شرکت فن‌آوران اعتماد راهبر (فنار) اعلام کرد که این شرکت زیرمجموعه شرکت خدمات انفورماتیک راهبر است که در حوزه CA و صدور خدمات امضای الکترونیک فعالیت می‌کند. این شرکت دارای مجوز مرکز میانی از مرکز ریشه کشور و دارای رتبه اول صدور امضای الکترونیک در کشور است.
 
پورحسن توضیح می‌دهد:‌ «از آنجایی که کسب‌وکارها و بانک‌ها مخاطبان اصلی این شرکت‌اند، فنار برای تعامل بهتر با آنها و جذب مشتریا جدید در الکامپ بیست‌وشش حضور پیدا کرده است.»
 
او می‌گوید: «فنار ماهانه ۱۵۰ هزار گواهی صادر می‌کند و قصد  دارد این تعداد را در گام اول به ۳۰۰ هزار گواهی در ماه و بعد به یک میلیون گواهی در ماه برساند.»
 
فروش مجازی سیمکارت پروژه دیگر فنار است که با همکاری ایرانسل پیش رفته و در این نمایشگاه در غرفه ایرانسل رونمایی و معرفی می‌شود. به گفته او، فروش مجازی سیم‌کارت به احراز هویت غیرحضوری و امضای الکترونیک نیاز دارد. صدور ضمانت بانکی الکترونیکی هم خدمت جدید فنار است که در الکامپ بیشت‌‌وشش معرفی خواهد شد.
 
شرکتی فعال در حوزه دیتاسنتر
طوبی امید راهبر یکی دیگر از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ راهبر است که در حوزه دیتا سنتر فعالیت می‌کند. به گفته مهدی کریمی مدیرعامل شرکت طوبی امید راهبر، راه‌اندازی دیتاسنتر و ارائه سرویس‌های مبتنی بر دیتا سنتر (دیتا سنتر اختصاصی، اجاره فضا و کلود، اشتراک فضا و خدمات هم مکانی، ابر خصوصی خدمات وب هاستینگ و سرور مجازی) نمونه اصلی خدمات این شرکت هستند.
 
سامانه تشخیص اصالت خودرو
محمدباقر پیشوایی، مدیرعامل سیتاد نیز در گفت‌‌وگو با خبرنگار راه پرداخت می‌گوید: «سیتاد اپراتور وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در پروژه گذرگاه عمومی خدمات دولت است. این گذرگاه راهکاری برای یکپارچه‌سازی، تجمیع و عرضه متمرکز خدمات دولت به مردم و کسب‌وکارها در بستر اینترنت است و به توسعه دولت الکترونیک کمک می‌دهد.»
 
او ادامه می‌دهد:‌ «به واسطه ای‌پی‌ای سیتاد، کسب‌وکارها می‌توانند سرویس‌های مورد نیاز خود در زمینه مالی و پرداخت، خدمات مکان‌محور، احراز هویت، سلامت، آموزش و سایر خدمات دولتی را به صورت یکپارچه دریافت کنند.»
 
به گفته او، سیتاد دو سال پیش در جریان مزایده سازمان فناوری اطلاعات به عنوان اپراتور ارائه‌دهنده خدمات دولت به بخش خصوصی انتخاب شد.
 
مدیرعامل سیتاد درباره حضور در الکامپ توضیح داد که سیتاد کسب‌وکار نوپایی است و نمایشگاه الکامپ محل حضور شرکت‌های فعال آی‌تی کشور است. برای همین مذاکره و شناخت از اصلی‌ترین اهداف ما برای حضور است تا کسب‌وکارها و استارتاپ‌ها از گستردگی خدمات دولت الکترونیک آگاه شوند و آن را به سرویس‌های پایه‌ای مانند شاهکار و ثبت احوال و.. معطوف نکنند.
 
براساس گفته‌های پیشوایی، یکی از خدمات جدید این شرکت براساس قانون برنامه ششم برای پیشگری از جریام خودرویی طراحی و اکنون به صورت پایلوت در دسترس قرار گرفته است. او همچنین توضیح می‌دهد: «بنا بر این قانون  فراجا، شرکت‌های ثبت اسناد، بیمه مرکزی، وزرات صمت، سازمان ثبت اسناد و اپراتورهای پی‌جی‌اس‌پی مکلف شدند سرویسی جداگانه برای تشخیص اصالت خودرو راه‌اندازی کنند.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.