فناوری اطلاعات

June 28, 2023
13:48 چهارشنبه، 7ام تیرماه 1402
کد خبر: 146806

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور: چین از کشورهای هدف ما برای همکاری‌های علمی و فناوری است

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور گفت: چین قطعا یکی از کشورهای جدی مورد هدف ما برای همکاری علمی و فناوری است.
 
 
روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در جمع خبرنگاران در نمایشگاه الکامپ ۲۰۲۳ با اشاره به پیشرفت حوزه هوش مصنوعی گفت: پیشرفت هوش مصنوعی موضوعی جدی مورد توجه ایران و کشورهای دیگر است در ایران محققان خوبی داریم و برنامه‌ریزی داریم جهت توسعه هوش مصنوعی در ماه‌های آینده مراکز بزرگ و امکانات خوبی برای محققین و فناوران ایرانی در این حوزه داشته باشیم.
 
وی افزود: قطعا حرکت و توسعه هوش مصنوعی از نظر علوم و فناوری برنامه جدیدی برای جمهوری اسلامی ایران است.
 
دهقانی فیروزآبادی در ادامه در خصوص همکاری با چین گفت: چین به عنوان کشور دوست در سالهای اخیر هم پیمان ما بوده و همکاری های ما محکم تر و بهتر شده است. چین قطعا یکی از کشورهای جدی مورد هدف ما برای همکاری علمی و فناوری است. در حال حاضر چند شرکت چینی در این نمایشگاه ۲۰۲۳ حضور دارند و امیدواریم این همکاری ادامه پیدا کند.
 
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه اتفاقات اخیر در توسعه روابط با جهان عرب ارزشمند است، تصریح کرد: ما معتقد هستیم که اشتراک بزرگ دینی و فرهنگی با کشورهای جهان عرب داریم و همینطور این همسایگی هم مزیت ویژه دارد. علاقه مند به سرمایه گذاری مشترک و انجام پروژه‌های مشترک با همه کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس هستم و امیدواریم در سال‌های آینده بروز و نمود بیشتری داشته باشد.
 
دهقانی فیروزآبادی در ادامه در خصوص هاب های فناوری گفت: هاب های فناوری معاونت علمی در حوزه های مختلف وجود دارد که یکی از آنها در حوزه هوش مصنوعی است و در حوزه های دیگر مثل حوزه مواد و حوزه شناختی و…برنامه ریزی داریم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.