فناوری اطلاعات

July 1, 2023
13:43 شنبه، 10ام تیرماه 1402
کد خبر: 146912

ابزار راستی آزمایی گوگل حالا از تصاویر نیز پشتیبانی می‌کند

ابزار راستی آزمایی گوگل می‎‌تواند اطلاعاتی مانند ارجاعات مختلف تصاویر در وب را به کاربران ارائه کند.
 
 
گوگل اعلام کرد که ابزار راستی آزمایی آن اکنون می‌تواند برای تصاویر نیز استفاده شود و به کاربران در زمینه تأیید صحت آن‌ها کمک می‌کند. این ویژگی فعلاً به‌طور آزمایشی از طریق Fact Check Explorer گوگل قابل دسترسی است و کاربران علاقه‌مند می‌توانند برای آزمایش آن نام خود را در لیست انتظار ثبت کنند.
 
روزنامه‌نگاران، کاربران صحت سنج و به‌طور کلی تمام افراد می‌توانند با استفاده از این ویژگی متوجه شوند که یک تصویر مشخص قبلاً توسط دیگران بررسی شده است یا خیر. برای تجربه این قابلیت، در ابزار Fact Check Explorer گوگل می‌توان یک عکس را به‌طور مستقیم یا از طریق URL آپلود کرد.
 
 
زمانی که در حال جستجوی یک تصویر با کمک این قابلیت باشد، ابزار راستی آزمایی گوگل اطلاعاتی در مورد ارجاعات مختلف آن در وب به کاربران ارائه می‌کند. این اطلاعات می‌تواند شامل موضوعات و مکان‌های مختلف مربوط به تصویر باشد.
 
تقویت قابلیت راستی‌آزمایی تصاویر گوگل
گوگل اشاره می‌کند که یکی از راه‌های دستکاری تصاویر، استفاده از آن‌ها در زمینه‌های اشتباه است. به همین دلیل، غول موتور جستجو همچنین در حال آزمایش ویژگی دیگری برای Fact Check Explorer است که به کاربران اجازه می‌دهد جدول زمانی و زمینه یک تصویر را ردیابی کنند. به عنوان مثال، این ابزار می‌تواند زمانی که تصویر برای اولین بار توسط گوگل فهرست بندی شده و اشاراتی که در طول زمان به آن وجود دارد را در دسترس کاربران قرار دهد.
 
 
همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم، برای آزمایش این ابزار ابتدا باید نام خود را در لیست انتظار گوگل ثبت کنید.
 
گو‌گل در چند وقت گذشته تلاش کرده تا به شیوه‌های مختلفی، تجربه جستجو را برای کاربران خود بهبود دهد. ماه گذشته، این شرکت از رابط کاربری جدیدی برای موتور جستجو خود رونمایی کرد که با وجود آن، اگر عبارتی را در گوگل جستجو کنید، حالا در زیر کادر جستجو چندین موضوع را برای جستجوی مجدد می‌بینید که به شما کمک می‌کنند تا جستجوی اولیه خود را تکمیل کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.