عرضه آنلاین محصولات ایرانی از طریق TikTok در بازار چین
ICTna.ir – مدیرعامل شرکت Anext، سومین ارایهدهنده بزرگ خدمات در شبکه اجتماعی TikTok اعلام کرد: شرکت جدید «یوریکا» برای همکاری با ایرانیان و فراهم کردن زمینه عرضه آنلاین محصولات و خدمات ایرانی روی این شبکه اجتماعی برای بازار چین تاسیس شد.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این شرکت قرار است به عنوان واسط، میان تجار و تولیدکنندگان ایرانی و شرکت Anext برای عرضه محصول روی شبکه اجتماعی تیکتاک فعالیت کند و مسوولیت کار با ایران را برعهده خواهد داشت.
چن کهفنگ، مدیرعامل Anext در همایش تجاری آشنایی با استراتژیهای ورود به بازار چین از طریق پلتفرمهای دیجیتال که صبح امروز در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، با اعلام خبر تاسیس شرکت یوریکا گفت: چه مایل باشیم و چه مایل نباشیم، باید بدویم و امیدوارم با همکاری برد-برد، آینده را در آِغوش بکشیم.
او اظهار داشت: قبل از ورود به ایران درمورد روابط ایران و چین تحقیق کردیم و قصد داریم محصولات خوب ایرانی را به بازار چین عرضه کنیم.
چن افزود: از ۱.۴ میلیارد جمعیت چین، حدود ۷۰۰ میلیون نفر با اینترنت خرید میکنند و روند کلی تجارت الکترونیکی سنتی به تجارت الکترونیکی مبتنی بر علایق درحال تغییر مسیر است و روش تجارت در بازارهایی مثل آمازون آمریکا مبتنی بر تجارت الکترونیک سنتی است که مصرفکننده دنبال محصول میگردد.
به گفته چن، شرکت Anext شش سالی است که به صورت تخصصی وارد حوزه تجارت الکترونیک براساس علاقهمندیها شده است و بیشترین بازده در فروش، تجارت الکترونیک مبتنی بر علایق است و محصول مرتبط را به مصرفکنندهای که به آن علاقهمند و مرتبط است، میرساند.
او گفت: در TikTok سومین ارایهدهنده بزرگ خدمات هستیم و اعتماد بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ را جلب کردیم و محصولات آنها را میفروشیم. برندهایی مثل پنتن و دوو کره از محصولاتی هستند که به صورت انجاری روی TikTok به فروش میرسند و در یک روز فروش ۴۰۰ هزار دلاری داشتیم و در دوران کرونا فروش یک ماسک چینی رویا این پلتفرم به ۵۰۰ هزار دلار رسید و به این اطمینان رسیدیم که فروش از طریق تیکتاک با بازده بالا و هدفمند و دقیق است.
او گفت: قبل از آمدن به ایران تصور میکردیم یک کشور پایهای است که محصولات کشاورزی تولید میکند اما با بازدید روز گذشته از صنایع نانو متوجه ظرفیتهای بالقوه ایران شدیم.
چن با اشاره به سفر به استان اصفهان و بازدید از صنایع دستی آن افزود: به محصولات مس اصفهام خیلی علاقه داریم. میزان ارزش فروش یک فروشنده چینی سه میلیون دلار است و این محصولات آینده خوبی در بازار چین دارند.
یکی از مدیر ارشد Anext نیز در این نشست گفت: هدف اصلی ما این است که محصولات خاص ایران را به در TikTok معرفی و به بازار چین عرضه کنیم. به همین دلیل هم مدیران ارشدمان به ایران آمدند.
او افزود: تمام چیزهایی که در TikTok میبینید، براساس علاقهمندی شماست. بیگ دیتا براساس خریدهای قبلی و شکل و کیفیت مورد علاقه شما محصول را معرفی و عرضه میکند.
فریدون وردینژاد، مسوول پروژه چین در اتاق بازرگانی نیز در این همایش گفت: دو قسمت از عمرم را در چین گذراندم. یکبار چهار سال به عنوان سفیر و یکبار به عنوان بخش خصوصی اما سطح مناسبات اقتصادی و فرهنگی ما متناسب با سطح مناسبات سیاسی نیست و ظرفیتهای بخش اقتصادی فعال نشده است.
او افزود: عدم تناسب بخش اقتصادی و سیاسی به عدم روانی گردش اطلاعات بین دو کشور برمیگردد و در عین اینکه مقامات و رهبران دو کشور برای گسترش مناسبات تلاش میکنند، اما بخش افتصادی و تجاری به دلیل عدم شناخت ظرفیتهای موجود در ایران و چین تاخیر دارد و مشکل گردش اطلاعات میان دو طرف وجود دارد.
وردینژاد اظهار داشت: وقتی در سال ۲۰۰۴ به عنوان سفیر چین فعالیت میکردم، مردم این کشور فقط درمورد نفت ایران و یک ستاره فوتبال ایران که به چینیها گل زده بود، آشنایی داشتند. امروز چین همپای غرب و آمریکا در اقتصاد پیش میرود و بنگاههای ما از ظرفیت چین آگاهی ندارند.
او با اشاره به اینکه چینیها به چند طرف ایرانی نمایندگی دادهاند، از شرکت تازه تاسیس یوریکا در همین ارتباط خواست تا تسهیلاتی را از جهت اعتباری، گمرکی و مسایلی که باتوجه به شرایط خاص ایران است، به عنوان میانجیگری بین Anext و تیکتاک فعالیت کند.