فناوری اطلاعات

July 3, 2023
12:05 دوشنبه، 12ام تیرماه 1402
کد خبر: 147027

توسعه سرویسی که با ChatGPT به جنگ کلاهبرداران تلفنی می‌رود

یک سرویس با استفاده از هوش مصنوعی قابلیتی را عرضه کرده است که می‌تواند کلاهبرداران تلفنی را در تماس‌ها مشغول نگه دارد.
 
 
 
 
سرویس تلفنی «جالی راجر» (Jolly Roger) با استفاده از هوش مصنوعی به جنگ تماس‌های کلاهبرداری می‌رود. این سرویس با ChatGPT قابلیتی ساخته است که می‌تواند شخصیت‌های مختلفی را تولید کند و با کمک آن‌ها، کلاهبرداران را در پشت تلفن مشغول نگه دارد.
 
به گزارش اینسایدر، سرویس تلفنی جالی راجر از ChatGPT و نرم‌افزارهای تولید صدا استفاده کرده است تا با کلاهبرداران حرف بزند. قابلیت جدید این سرویس از طریق یک شخصیت ساختگی سعی می‌کند کلاهبرداران را تا جای ممکن پشت تلفن نگه دارد تا علاوه بر تحمیل هزینه تلفن به آن‌ها، باعث شود این افراد زمان کمتری برای مکالمه با افراد واقعی داشته باشند.
 
سرویس جالی راجر از هفت سال پیش فعال شده، اما در ماه‌های اخیر شروع به استفاده از قابلیت‌های ChatGPT کرده است. این سرویس حالا می‌تواند کلاهبرداران را تا حدود 30 دقیقه پشت تلفن مشغول نگه دارد. کاربران برای دسترسی به این قابلیت باید اشتراک جالی راجر را خریداری کنند و سپس به مجموعه‌ای از امکانات ازجمله مشاهده، شنیدن و ضبط تماس‌ها دسترسی خواهند داشت و حتی می‌توانند شخصیت‌های مدنظر خود را برای مکالمه با کلاهبرداران بسازند.
 
هوش مصنوعی چگونه با کلاهبرداری‌های تلفنی مقابله می‌کند؟
«راجر اندرسون»، هم‌بنیان‌گذار جالی راجر، می‌گوید در گذشته خود او و «استیو برکسون»، دیگر بنیان‌گذار این شرکت، پشت میکروفن قرار می‌گرفتند و به ضبط سناریوهای ساختگی می‌پرداختند، اما حالا این کار با کمک هوش مصنوعی خودکار شده است.
 
در این فرایند، ChatGPT سناریوها را تولید می‌کند و نرم‌افزار Play.HT این متون را به حالت صوتی در می‌آورد. البته ظاهراً این کار خیلی هم راحت نبوده است، چون ChatGPT در ابتدا از تولید سناریو برای «تلف‌کردن وقت» کلاهبرداران اجتناب می‌کرد.
 
آمار تماس‌های اسپم از سال 2016 که جالی راجر تأسیس شد، خیلی بدتر شده است. در فوریه آن سال تعداد تماس‌های اسپم در آمریکا 2.28 میلیارد بود. این آمار حالا در ماه مه امسال به 5.08 میلیارد تماس رسیده است.
 
اگرچه این شرکت با این سازوکار تنها می‌تواند با کسر کوچکی از تماس‌های کلاهبرداری مقابله کند، اما جذاب است که آن‌ها هوش مصنوعی را به‌کار گرفته‌اند تا جلوی این مشکل فزاینده بایستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.