فناوری اطلاعات

July 4, 2023
10:22 سه شنبه، 13ام تیرماه 1402
کد خبر: 147084

وقتی هوش مصنوعی بلای جان کلاه‌برداران تلفنی می‌شود!

یک فرد خلاق سرویس هوش مصنوعی جدیدی توسعه داده که کابوس کلاه‌برداران تلفنی است.
 
 
 
هوش مصنوعی از پسِ انجام کارهای بسیار زیادی برمی‌آید و به‌نوشته‌ی فیوچریزم، ابزارهای مبتنی‌بر این فناوری حتی می‌توانند به تماس‌های اسپم پاسخ‌ دهند.
 
راجر اندرسون دهه‌ها است که با بازاریاب‌های تلفنی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند و همواره به‌دنبال راهکاری برای جلوگیری از تماس آن‌ها بوده است. او ابزار جدیدی ساخته است که با استفاده از مدل GPT-4، مکالمه‌هایی آزاردهنده با بازاریاب‌های تلفنی ایجاد می‌کند.
 
Whitebeard، ابزاری که اندرسون ساخته است، در پاسخ به کلاه‌برداری که خودش را به‌عنوان یکی از کارمندان شرکت بنک آو امریکا جا زده بود، گفت: «عذر می‌خواهم اسم‌ شما را متوجه نشدم؛ اسمت چیست رفیق؟»
 
Whitebeard راهکاری هوشمندانه برای مشکلی بزرگ است. فردی به نمایندگی از کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا می‌گوید تماس‌های تلفنی ناخواسته با اختلاف بزرگ‌ترین دسته‌ی شکایت‌ مشتریان در این کمیسیون محسوب می‌شود.
 
کمیسیون فدرال ارتباطات با وجود تلاش‌های مکرر نظیر الزام‌ احراز هویت ID تماس‌گیرنده و ایجاد دیتابیسی ملی از شماره‌های مسدودشده، همچنان نتوانسته است مشکل را رفع کند و میلیون‌ها تماس ناخواسته از حفاظ‌های امنیتی رد می‌شوند. گاهی‌ اوقات این تماس‌ها از خارج از آمریکا و ازطریق سرویس‌های اینترنتی برقرار می‌شوند.
 
سرویس جدید اندرسون تاکنون چند‌هزار مشترک پولی جمع کرده است. اندرسون Whitebeard را به‌گونه‌ای برنامه‌نویسی کرده است که از صدای واقعی دوستانش استفاده کند. این صداها وقت کلاه‌برداران تلفنی را تلف می‌کنند و آن‌ها را آزار می‌دهند. اندرسون می‌گوید در نمونه‌ای، تماس ۱۵ دقیقه ادامه پیدا کرد تا اینکه سرانجام کلاه‌بردار آن را قطع کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.