سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

July 11, 2023
9:22 سه شنبه، 20ام تیرماه 1402
کد خبر: 147402

پردازنده‌های دسکتاپ نسل چهاردهم اینتل احتمالاً اواخر مهرماه از راه می‌رسند

به‌نظر می‌رسد پردازنده اینتل Core i7-14700K با تغییرات قابل‌توجهی عرضه می‌شود.
 
 
یکی از منابع معتبر دنیای فناوری مدعی شده است که اولین پردازنده‌های دسکتاپ نسل چهاردهم اینتل یا نسخه به‌روزشده رپتور لیک، در فاصله 16 تا 22 اکتبر (24 تا 30 مهرماه) عرضه می‌شوند.
 
به گفته ECSM_Official، پردازنده‌های سری K در این بازه زمانی عرضه می‌شوند و پردازنده‌های استاندارد در نمایشگاه CES 2024 لاس وگاس در هفته اول 2024 از راه می‌رسند. باید به این موضوع اشاره کنیم که ECSM_Official سابقه مناسبی در افشای اطلاعات پردازنده‌های اینتل در سال‌های اخیر داشته است؛ بنابراین می‌توان روی گفته اخیرش هم حساب باز کرد.
 
پردازنده‌های دسکتاپ نسل چهاردهم اینتل در راهند
طبق ادعای این منبع، یکی از بزرگ‌ترین تغییرات در این نسل مربوط به پردازنده Core i7 14700K می‌شود. ظاهراً این پردازنده با 8 هسته قدرتمند و 12 هسته کم‌مصرف از راه می‌رسد، این درحالی است که اینتل Core i7 13700K به 8 هسته قدرتمند و 12 هسته کم‌مصرف مجهز شده است.
 
به گفته منبع گزارش امروز، با توجه به تغییرات پردازنده Core i7 14700K، خریداران آن باید BIOS سیستم خود را آپدیت کنند تا قادر به استفاده از آن باشند. بااین‌حال، ظاهراً برای سایر پردازنده‌های این خانواده نیازی به آپدیت BIOS نخواهد بود.
 
در گزارش ECSM نکات زیر هم به‌چشم می‌خورند:
 
اینتل درحال آماده‌سازی چیست‌های مادربرد H810 ,B860 و Z890 برای پردازنده‌های Arrow Lake است.
پردازنده‌های Storm Peak Threadripper شرکت AMD با دو چیپست جدید در فصل چهارم 2023 از راه می‌رسند.
احتمالاً AMD در سال جاری میلادی پردازنده‌ای با معماری هسته Zen 5 معرفی نخواهد کرد.
با وجود اینکه گزارش امروز از سوی یک منبع معتبر منتشر شده است، اما شاید خود اینتل تصمیم به تغییر برنامه‌هایش بگیرد. بنابراین همچنان باید منتظر بمانیم؛ هرچند فاصله نسبتاً کمی تا پاییز داریم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.