فناوری اطلاعات

July 12, 2023
11:50 چهارشنبه، 21ام تیرماه 1402
کد خبر: 147451

وزیر ارتباطات خبر داد؛ بررسی بازارسازی محصولات ICT ایرانی در کشورهای عضو اکو

وزیر ارتباطات گفت: راه‌های توسعه همکاری‌های چند جانبه در حوزه آی سی تی در اجلاس وزرای ارتباطات کشورهای عضو اکو بررسی می شود.
 
 
عیسی زارع پور امروز در سومین اجلاس وزرای ارتباطات سازمان اکو پس از بازدید از نمایشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به همراه هیئت‌های مختلف از کشورهای عراق پاکستان و کشور آفریقایی در جمع خبرنگاران در خصوص اجلاس اکو و بازدید از نمایشگاه گفت: در حال حاضر میزبان اجلاس وزرای ارتباطات کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران هستیم تا راه‌های توسعه همکاری‌های چند جانبه در حوزه آی سی تی بررسی شود که به این منظور ۱۱ کشور در این اجلاس حضور دارند با دستاوردهای شرکت‌های ایرانی آشنا می شوند.
 
وی افزود: جلسات چند جانبه برای معرفی کسب و کارهای ایرانی تدارک دیده شده تا ظرفیت‌های ایرانی توضیح داده شود و راه‌های توسعه همکاری و بازارسازی محصولات ایرانی در این کشور عملیاتی شود.
 
زارع پور در ادامه گفت: افتخار داریم که امروز میزبان اجلاس وزرای ارتباطات کشورهای عضو سازمان اکو و همچنین کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران هستیم تا در این دو روز راه‌های توسعه همکاری چند جانبه و دوجانبه با این کشورها در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را بررسی کنیم.
 
وی افزود: در آغازین روز برای اینکه هیئت‌های عالی رتبه حوزه فناوری اطلاعات در حدود ۱۱ کشور حضور دارند و به منظور آشنایی با دستاوردهای شرکت‌های ایرانی در بخش‌های گوناگون ارتباطات و فناوری اطلاعات نمایشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد تا بخش کوچکی از توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران نمایش داده شود.
 
وی تصریح کرد: در بازدید از نمایشگاه حوزه های سخت‌افزار، نرم‌افزار، سرویس‌ها و خدمات برخط و دیجیتال مورد توجه قرار گرفت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.