فناوری اطلاعات

July 15, 2023
13:47 شنبه، 24ام تیرماه 1402
کد خبر: 147528

وزیر ارتباطات: باید در فضای مجازی آینده نقش داشته باشیم

وزیر ارتباطات گفت: در آینده وابستگی بشر به ارتباطات بیشتر خواهد بود و آینده حکمرانی داده خواهد بود و پلتفرم ها و سکوها برای زندگی بشر تصمیم می گیرند. ما باید در فضای مجازی آینده نقش داشته باشیم، در غیر این صورت کشورها نمی توانند حقوق شهروندان خود را حفظ کنند.
 
عیسی زارع پور – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – در نشست همه جانبه اجلاس اکو اظهار کرد: همه می دانیم که ارتباطات و فناوری اطلاعات نقش بسیاری در زندگی ما دارد و کسی نمی تواند یک روز تصور کند که بدون ارتباطات و فناوری اطلاعات زندگی کند.
 
وی افزود: در آینده وابستگی بشر به ارتباطات بیشتر خواهد بود و آینده حکمرانی داده خواهد بود و پلتفرم ها و سکوها برای زندگی بشر تصمیم میگیرند. ما باید در فضای مجازی آینده نقش داشته باشیم، در غیر این صورت کشورها نمی توانند حقوق شهروندان خود را حفظ کنند.
 
زارع پور گفت: به نظر من کشورهای عضو اکو و کشورهای منطقه، ما باید در نهادهای تصمیم سازی که در دنیا وجود دارد، یک بلوک شویم و در تصمیم گیری و تصمیم سازی نقش داشته باشیم. در غیر این صورت کشورها برای حفظ حقوق شهروندان خود به مشکل برمی خورند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نشستی که در دو روز در خدمت کشورهای مختلف بودیم، فرصتی است که  ظرفیت ها را بشناسیم و برای اینکه به هدف خود برسیم اول باید ظرفیت های خود را بشناسیم. بنابراین باید ظرفیت های خود را بشناسیم و سپس راهکارها پیدا کنیم و بعد در مجامع بین المللی آن  را دنبال کنیم.
 
وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت های خوبی برخوردار است، به طور مثال از نظر جغرافیایی می توانیم پل ارتباطی باشیم و با توجه به موقعیت ویژه ای که ایران دارد، می تواند نقش هاب را برای ترانزیت اینترنت و داده ایفا کند. من امیدوارم با همکاری کشورهای منطقه و عضو اکو بتوانیم خدمات متنوع مبتنی بر فناوری نوین را برای مردم خود فراهم کنیم.
 
زارع پور تصریح کرد: مزیت کشورهای عضو اکو و کشورهایی که در این اجلاس قراردارند این است که می توانیم با یکدیگر همکاری کنیم. من معتقدم در حوزه پلتفرم های مشترک هم چون فرهنگ مشترکی که داریم، می توانیم همکاری داشته باشیم. این نزدیکی باعث می شود فرصت ها و دغدغه های مشترک را در مجامع بین المللی دنبال کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.