فناوری اطلاعات

July 19, 2023
12:45 چهارشنبه، 28ام تیرماه 1402
کد خبر: 147715

ابر دراک به دنبال سهم نیم تا یک درصدی از بازار ابری ایران است

ابر دراک با سرویس‌دهی به ۴۸ هزار وبسایت و ۲۶ هزار اکانت رجیسترشده به دنبال سهم نیم تا یک درصدی سهم از بازار ابری ایران است.
 
 
 
 
این شرکت ارائه‌دهنده زیرساخت سرویس‌های هوشمند ابری که عمری چهار ساله دارد، این چشم‌انداز را در حالی برای خود ترسیم کرده که آمارهای اولیه از گزارش سالیانه‌‌اش از رشد ۷۴ درصدی کاربران و جهش ۵۰۰ درصدی در ظرفیت‌های زیرساخت ارائه خدمات حکایت دارد.
 
ابر دراک که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۸ شروع کرده امروز به هدف‌های اولیه خود رسیده و قصد دارد به هدف‌های بزرگ‌تری دست یابد که به گفته خون‌جوش رئیس هیئت مدیره ابر دراک، سهمی نیم تا یک درصدی از بازاری است که امروز حجم آن ۸۳ هزار میلیارد تومان است.
 
شب گذشته ابر دراک از هویت بصری خود به‌طور رسمی رونمایی کرد. به گفته مدیران آن این تغییر هویت بصری در راستای ایجاد تجربه‌ای یکپارچه برای استفاده از راهکارهای این شرکت انجام شده است.
 
سارا راد، هم‌بنیانگذار و مدیر روابط‌عمومی ابر دراک، در ابتدای جلسه تاریخچه‌ای کوتاه از این شرکت ارائه داد. از اینکه از سال ۹۸ که کار خود را آغاز کردند چه فراز و نشیب‌هایی را پشت سر گذاشتند. او در صحبت‌های خود از بحران‌هایی در زمینه اینترنت و اختلال آن گفت که دامن همه شرکت‌ها و کاربران را گرفت، اما آنان نه‌تنها توانستند از این مشکل عبور کنند بلکه زمینه‌ای شد برای گسترش زیرساخت‌های ابر دراک. این شرکت توانست در این زمینه ۳۰۰ درصد رشد کند.
 
سارا راد در میان صحبت‌های خود به معضل مهاجرت نیروهای کارآمد از کشور هم اشاره کرد. موردی که ابر دراک هم با آن در سال ۱۴۰۰ درگیر شد. به قول او این شرکت یک بار در این مدت کل نیروهای فنی خود را از دست داد و دوباره جایگزین کرد.
 
با همه این مشکلات سارا راد معتقد است که از سال ۹۸ تا ۱۴۰۰ چیزی شبیه معجزه برای آنان اتفاق افتاده است. فعالیت آنان در پایان آن سال به جایی رسید که نیروهای پشتیبانی خود را سه برابر کردند و توانستند جذب سرمایه کنند.
 
او همچنین به بحران قطعی و اختلالات اینترنتی در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت که بسیار به آن‌ها آسیب رسانده و البته این تنها مشکل آنان در سال گذشته نبوده، بلکه افزایش نرخ ارز نیز برنامه‌های ابر دراک را به هم ریخت.
 
راد در سخنان خود تأکید کرد که آنان همچنان در اول راه هستند.
 
سارا راد درباره هویت بصری جدید ابر دراک هم گفت: «تغییر، یک اصل ثابت در دنیای پویای ما است و ما درک می‌کنیم که به‌منظور رشد و جلب رضایت بیشتر مشتریان، باید همواره در این راه قدم برداریم.»
 
او افزود: «الگوی جدید ما که یکی از الگوهای ۱۲گانه است، «خردمند» نام دارد. انتخاب این الگو نشان‌دهنده خواست ما برای ارائه فناوری‌های پیشرفته ابری و تلاش ما برای خلق ارزش در راستای تعهد مستمر به مشتریان است. با پذیرش این الگو، ما مسئولیت یک مشاور قابل اعتماد را برعهده می‌گیریم و مشتریان خود را در مسیر پیچیده استفاده از خدمات ابری، هدایت کرده و آن‌ها را قادر می‌سازیم تا تصمیمات خردمندانه‌ای برای کسب و کار خود بگیرند.»
 
سارا راد در ادامه اضافه کرد: «پالت رنگی با دقت انتخاب شده است تا ارزش‌ها و آرمان‌های ما را نشان دهد. رنگ آبی و سبز منتخب، پایداری، قابل اعتماد بودن و هوشمندی را به نمایش می‌گذارند. لوگوی جدید نیز با تأکید بر ارزش‌های تعریف‌شده، ظاهری مدرن و پویا از این نام تجاری ارائه می‌دهد.»
 
تغییرات هویت بصری ابردراک به لوگو و پالت رنگی محدود نمی‌شود و شاهد تغییر در سایر المان‌های بصری مانند فونت و آیکون‌ها، در کنار الگوهای گرافیکی با حال‌وهوای شبکه نیز هستیم که بر ارائه تجربه کاربری بهتر تأکید می‌کنند.
 
سرمایه‌گذاری در بازار ابری زیرساختی و دیربازده است
سینا سلطانی هم‌بنیانگذار و مدیرعامل ابر دراک هم در این رویداد از مشکلات کار در ایران گفت. او بزرگ‌ترین مشکل را سرمایه‌گذاری بالا در این حوزه توصیف کرد و گفت که سرمایه‌گذاران به دنبال سود سریع هستند، در حالی که این سرمایه‌گذاری زیرساختی است و سود سرمایه این بازار دیر بازده است.
 
 
 
او در بخشی از سخنان خود به وضعیت اینترنت در کشور اشاره کرد که برای شرکت‌های ابری مانند ابر دراک یک تهدید به حساب می‌آید و باعث می‌شود این شرکت‌های ابری در خدمات‌رسانی با مشکل مواجه شوند و همین امر منجر خواهد شد که شرکت‌های بزرگ اعتماد خود را از دست بدهند. سلطانی به مشکل اخیر اشاره کرد که قطعی برق باعث شد اسنپ‌فود از دسترس خارج شود یا اینکه ناگهان کاربر با آی‌پی‌ مسدودشده روبه‌رو می‌شود.
 
مسیر آینده درخشان است
در ادامه این جلسه فرشاد خون‌جوش رئیس هیئت مدیره ابر دراک و عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز هم صحبت کرد.
 
 
 
او در گفته‌های خود آماری از وضعیت ابر دراک؛ از راهی که آمده و چشم‌اندازی که برای آینده دارد ارائه داد.
 
خون‌جوش از درآمد یک سال ابر دراک گفت که ۱۶۰۰ درصد رشد داشته است. همچنین گفت که ۱۸۰۰ درصد رشد در بخش جوابگویی به تیکت‌ها داشته‌اند و علاوه بر این توانسته‌اند زیرساخت‌های ابر دراک را به‌میزان ۵۰۰ درصد رشد دهند.
 
او همچنین گفت که پهنای باندشان را نیز ۱۰۰ درصد افزایش داده‌اند و ظرفیت پردازش‌ نیز ۱۲۰۰ درصد افزایش یافته است.
 
رئیس هیئت مدیره ابر دراک بر اساس همین آمار و فعالیت است که چشم‌انداز خود را بر این بنا گذاشته که این شرکت می‌خواهد در سال پیش رو سهمی نیم تا یک درصدی از بازار ابری داشته باشد. او مسیر آینده ابر دراک را درخشان و امیدوارکننده می‌داند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.