اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 19, 2023
14:05 چهارشنبه، 28ام تیرماه 1402
کد خبر: 147724

دسترسی برخی از کارمندان گوگل به اینترنت محدود شد

گوگل فهرستی از کارمندانش را تهیه کرده تا در یک برنامه آزمایشی، بدون دسترسی به اینترنت، کار کنند.
 
گوگل یک برنامه آزمایشی جدید را آغاز کرده که تحت آن، دسترسی بعضی از کارمندان به رایانه‌های متصل به اینترنت، محدود خواهد شد.
 
این شرکت در ابتدا، بیش از ۲۵۰۰ کارمند را برای شرکت در این برنامه آزمایشی انتخاب کرد اما پس از دریافت بازخوردها، این برنامه را بازبینی کرد و اجازه داد افرادی که مایل نیستند از آن خارج شده و کسانی که داوطلب هستند، وارد شوند. این شرکت دسترسی به اینترنت را در رایانه‌های منتخب مسدود خواهد کرد و در این رایانه‌ها، فقط امکان دسترسی به ابزارهای مبتنی بر وب گوگل و وب‌سایت‌های گوگل مانند گوگل درایو و جی‌میل وجود خواهد داشت. گوگل اعلام کرد استثناهایی برای بعضی از کارمندانی که برای انجام کارشان، به اینترنت نیاز دارند، در نظر گرفته خواهد شد.
 
به علاوه، بعضی از کارمندان امکان دسترسی برای اجرای فرمان‌های مدیریت شبکه مانند نصب نرم افزار را نخواهند داشت.
 
گوگل این برنامه را برای کاهش ریسک حملات سایبری اجرا می‌کند. طبق مطالب داخلی گوگل، گوگلی‌ها هدف دائمی حملات سایبری هستند. اگر دستگاه یک کارمند گوگل آلوده شود، نفوذگران می‌توانند به داده کاربری و کد زیرساخت دسترسی پیدا کنند که به یک واقعه بزرگ، منجر شده و اعتماد کاربران را تضعیف می‌کند.
 
مسدود کردن دسترسی به اینترنت، تضمین می ‌کند که نفوذگران سایبری نمی‌توانند به راحتی، کدهای از راه دور را اجرا کرده و اطلاعات را به چنگ بیاورند.
 
این برنامه در حالی اجرا می‌شود که شرکت‌ها، با حملات سایبری بسیار پیشرفته‌ای روبرو هستند. مایکروسافت هفته گذشته اعلام کرد که هکرهای چینی به حساب‌های ایمیل شرکت که متعلق به ده‌ها سازمان دولتی از جمله وزارت خارجه آمریکا بوده است دسترسی پیدا کرده‌اند و رخنه جدید در آمریکا و اروپای غربی اتفاق افتاده است. گوگل از زمان راه‌اندازی واحد بخش دولتی در سال گذشته، قراردادهای دولت آمریکا را پیگیری می‌کند.
 
بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، همچنین این برنامه همزمان با مهیا شدن گوگل برای عرضه ابزارهای هوش مصنوعی در سراسر این شرکت برگزار می‌شود تا امنیت را تقویت کند. این غول اینترنتی همچنین در ماه‌های اخیر سخت تلاش کرده است تا با درز داده‌ها، مقابله کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.