فناوری اطلاعات

July 24, 2023
16:24 دوشنبه، 2ام مردادماه 1402
کد خبر: 147874

اپل استفاده از چت‌ بات Apple GPT را شروع کرده است

اپل احتمالاً چت‌بات اختصاصی Apple GPT را برای کمک به تیم AppleCare و پاسخ بهتر به مشتریان استفاده می‌کند.
 
 
 
بر اساس ادعای مارک گرمن، افشاگر خوش‌سابقه‌ی بلومبرگ، کارمندان اپل در حال استفاده از چت‌باتی اختصاصی برای «ساخت نمونه‌ی آزمایشی قابلیت‌های بعدی، خلاصه‌سازی متن و پاسخ به سؤالات» هستند. این چت‌بات بر اساس داده‌های اختصاصی اپل تعلیم داده شده است.
 
هفته‌ی گذشته گرمن برای اولین‌بار گفت اپل توسعه‌ی چت‌باتی اختصاصی به نام Apple GPT را شروع کرده است، اما هنوز تصمیم نگرفته که چگونه این سرویس را استفاده کند.
 
گرمن در گزارش جدیدش می‌گوید اپل به‌دنبال گسترش استفاده از هوش مصنوعی مولد است و احتمالا این فناوری در دسترس کارکنان بخش AppleCare قرار می‌گیرد تا آن‌ها بهتر به مشتریان کمک کنند.
 
البته ارائه‌ی Apple GPT به کارکنان تیم AppleCare لزوماً به‌این‌زودی‌ها اتفاق نمی‌افتد؛ چون اپل به‌شدت در تلاش است که جلوی هرگونه اشتباه فاحش از سوی چت‌باتش را بگیرد.
 
تیم کوک، مدیرعامل اپل، پیش‌تر بارها درباره‌ی مشکلات چت‌بات‌ها هشدار داده است. او در کنفرانس مالی پیشین اپل دررابطه‌با هوش مصنوعی مولد گفت «یک‌سری مسائل باید حل شود.» اپل احتمالاً سال آینده خبر بسیار مهمی درباره‌ی هوش مصنوعی اعلام می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.