اینترنت و شبکه

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

July 25, 2023
15:21 سه شنبه، 3ام مردادماه 1402
کد خبر: 147909

تیک‌تاک قابلیت به اشتراک‌گذاری “فقط متنی” را به امکانات خود افزود

 
با بالا گرفتن رقابت بین غول‌های رسانه‌های اجتماعی، تیک‌تاک، اپلیکیشن چینی پخش ویدئو، می‌گوید ویژگی انتشار «متن صرف» را ارائه خواهد داد. این پلتفرم می‌گوید این ویژگی جدید برای کاربران «راه دیگری را برای بیان افکار و نظرات» باز می‌کند.
 
اوایل این ماه، تیک‌تاک یک سرویس پخش موسیقی جدید به نام «تیک‌تاک موزیک» را برای رقابت با پلتفرم‌هایی مانند اسپاتیفای و اپل موزیک راه‌اندازی کرد.
 
دیروز (دوشنبه،۲۴ ژوئیه)، ایلان ماسک لوگوی معروف توییتر یعنی «پرنده آبی» را به «ایکس » که سیاه و سفید است، تغییر داد.
 
بیست روز پیش هم مارک زاکربرگ، مدیر متا، پلتفرم جدید تردز را به عنوان رقیب توییتر راه‌اندازی کرد.
 
کاربران تیک‌تاک همچنین می‌توانند پست‌ها را به‌دلخواه و شخصی‌تر کنند، با افزودن صدا یا مکان یا ویدئوی دونفره (دوئت) که همان واکنش ویدئویی کاربران به پست‌هاست
 
به گفته تیک‌تاک «این ویژگی‌ها» باعث می‌شوند همرسانی متن‌ مثل عکس و ویدئو برای کاربران «پویا و تعاملی» باشد.
 
اپلیکیشن تیک‌تاک که متعلق به شرکت «بایت‌دنس» چین است، اخیرا یک سرویس پخش موسیقی جدید به نام «تیک‌تاک موزیک» را در برزیل و اندونزی راه‌اندازی کرده است.
 
 
 
هفته گذشته، این شرکت همچنین نسخه «بتا» این سرویس را در سنگاپور و مکزیک و استرالیا راه‌انداخت.
 
سخنگوی این شرکت گفته است که سرویس جدید به کاربران این امکان را می‌دهد تا «موسیقی را که در تیک‌تاک دیده‌اند، گوش دهند و به اشتراک بگذارند و دانلود کنند؛ همچنین آهنگ‌ها و هنرمندان مورد علاقه خود را با گروه تیک‌تاک خود به اشتراک بگذارند».
 
این اپلیکیشن همچنین در حال آزمایش ویژگی‌های دیگر از جمله امکان ویدئو با کادربندی افقی با کاربران منتخب در سراسر جهان است.
 
در سال ۲۰۲۱، تیک‌تاک محبوب‌ترین پلتفرم آنلاین جهان شد چرا که شمار بازدیدهایش از غول موتور جستجوی گوگل، شرکت آمریکایی، بالاتر رفت.
 
در آن سال، این اپلیکیشن همچنین اعلام کرد که بیش از یک میلیارد کاربر فعال در سراسر دنیا دارد.
 
 
 
رقابت بین شرکت‌های رقیب، مانند متا مالک اینستاگرام متعلق به مارک زاکربرگ و ایکس (توییتر سابق) متعلق به ایلان ماسک، در هفته‌های اخیر بالا گرفته است.
 
پلتفرم جدید تردز متعلق به متا هم از سه هفته پیش در فروشگاه‌های اپلیکیشن‌های اپل و اندروید در یکصد کشور، از جمله بریتانیا، فعال شد.
 
به گفته مارک زاکربرگ تردز بیش از یکصد میلیون کاربر را در کمتر از پنج روز ثبت کرده است.
 
همچنین در این هفته، علامت تجاری پرنده آبی در شبکه اجتماعی توییتر با لوگوی ایکس سیاه‌وسفید روی پس‌زمینه سیاه جایگزین شد.
 
ایلان ماسک گفته است اصطلاح «توییت» هم به «ایکس»‌ تغییر خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.