امنیت

فناوری اطلاعات

July 26, 2023
12:49 چهارشنبه، 4ام مردادماه 1402
کد خبر: 147932

زارع‌پور: حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربران خط قرمز وزارت ارتباطات است

وزیر ارتباطات با با اشاره به حواشی که درباره امنیت خصوصی افراد در پیام رسان بله گفت: ما کاملا به مردم اطمینان خاطر می دهیم که هم پیام‌رسان بله و هم سایر پیام رسان های ایرانی حافظ امنیت و حریم خصوصی کاربران هستند.
 
1402042120423887427937414.jpg
 
عیسی زارع پور وزیر ارتباطات در حاشیه نشست هیئت دولت با اشاره به حواشی که درباره امنیت خصوصی افراد در پیام رسان بله به وجود آمد، گفت:‌ بعد از اینکه این مطلب منتشر شد، از آنجا که ما تنظیم‌گر بخش پیام رسان ها هستیم، ماموریت دادم تا این مسئله بررسی شود و جلساتی برگزار شد و مستندات مورد بررسی قرار گرفت و دیروز هم سازمان فناوری و اطلاعات بیانیه‌ای منتشر کرد.
 
وی افزود: ما کاملا به مردم اطمینان خاطر می دهیم که هم پیام‌رسان بله و هم سایر پیام رسان های ایرانی حافظ امنیت و حریم خصوصی کاربران هستند و  حفظ امنیت کاربران و حریم خصوصی کاربران خط قرمز ما در وزارت ارتباطات است. 
 
وزیر ارتباطات گفت: در رابطه با آن دست نوشته‌ای که در فضای مجازی منتشر شد که خود مسئولان پیام رسان بله نیز توضیحاتی را ارائه کردند. به هر حال برای رسیدگی به گزارشات مردمی از محتواهای غیرمجاز همانند سایر پیام‌رسان‌ها خارجی اقدام شده بود  و به هیچ وجه هویت افراد در این بررسی‌ها در اختیار هیچکس قرار نخواهد گرفت.  این سازوکاری است که برای پایش گروه‌ها و کانال‌ها و مقابله با محتواهای غیرمجاز وجود دارد که در همه سکوها و پلتفرم‌ها در دنیا نیز هست و مبتنی بر گزارش کاربران و سایر مکانیزم‌ها است.
 
زارع‌پور در پاسخ به سوالی درخصوص پنجره ملی دولت هوشمند با بیان اینکه در حال حاضر اتصال دستگاه‌ها وضعیت نسبتاً خوبی داشته و بیش از 97 درصد به پنجره واحد دولت هوشمند متصل شده‌اند، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم معدود دستگاه‌های باقی مانده هم متصل شوند که بعضاً مشکلات فنی دارند. براساس قانون امسال باید 100 درصد خدمات دستگاه‌ها که این میزان در سال گذشته 30 درصد بود، خدمات‌شان را از این طریق ارائه کنند. باید تا آذرماه همه استعلامات بین دستگاهی برخط شود؛ به این معنا که هیچ دستگاهی نباید هیچ‌ شخصی را برای گرفتن استعلام از این وزارتخانه به آن وزارتخانه و از این اداره به آن اداره بفرستد.
 
وی با اشاره به اینکه تکلیف سوم نیز این است که دستگاه‌ها باید 20 درصد خدمات‌شان را به شکل هوشمند ارائه دهند، خاطر نشان کرد: یعنی برای گرفتن خدمت، نیاز به ارسال هیچ مدرک و مراجعه حضوری نباشد و هیچ کارمندی هم در ارائه خدمت مداخله‌ای نداشته و خدمت به‌صورت برخط در لحظه انجام شود. از اصحاب رسانه می‌خواهیم که این سه تکلیف را دنبال کنند تا امسال را به سال شیرین برای مردم و ارائه خدمات هوشمند به آحاد جامعه تبدیل شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.