تلفن همراه

گوشی

July 28, 2023
12:48 جمعه، 6ام مردادماه 1402
کد خبر: 147979

اپل با تقلید از شیائومی، آیفون ۱۵ را به «لنز ترکیبی» مجهز می‌کند

یک افشاگر می‌گوید اپل به‌دنبال استفاده از ترکیب پلاستیک و شیشه در لنز دوربین گوشی‌های سری آیفون ۱۵ است.
 
 
حساب کاربری RGcloudS در توییتر ادعا می‌کند اپل در گوشی‌های سری آیفون ۱۵ از لنز ترکیبی شیشه-پلاستیک با گشودگی دیافراگم f/1.7 بهره می‌گیرد و سال آینده در آیفون ۱۶ تغییراتی در این لنز اعمال می‌کند. اگر این گفته حقیقت داشته باشد، آیفون ۱۵ اولین «گوشی جهانی» با لنز ترکیبی خواهد بود؛ چون شرکت‌هایی نظیر شیائومی قبلا چنین لنزی در گوشی‌هایشان استفاده کرده‌اند اما آن دستگاه‌ها صرفا در چین فروخته می‌شوند.
 
منابع آگاه می‌گویند لنز ترکیبی اپل یک المان شیشه‌ای و ۶ المان پلاستیکی دارد. در حال حاضر دوربین عریض آیفون ۱۴ به لنزی با هفت المان پلاستیکی مجهز است.
 
ظاهرا دوربین اصلی آیفون ۱۵ نیز قرار است به لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.7 مجهز باشد که کمی بزرگ‌تر از دیافراگم آیفون ۱۴ پرو است و نور بیشتری به سمت حسگر می‌فرستد. همچنین انتظار می‌رود اپل در آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی استفاده کند. آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس در دوربین اصلی لنز f/1.5 دارند؛ این یعنی کشودگی دیافراگم در آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس قرار است کمی کاهش یابد.
 
استفاده از دیافراگم بزرگ‌تر باعث می‌شود حسگر دوربین نور بیشتری جذب کند. هرچه نور جذب‌شده افزایش یابد، کیفیت نهایی و جزئیات تصویر بیشتر می‌شود، خصوصا در محیط‌هایی که شرایط نوری ایدئال ندارند. جذب نور بیشتر باعث بالا رفتن سرعت شاتر و ایجاد عمق و میدان بهتر نیز می‌شود.
 
اپل احتمالا در دوربین عریض آیفون ۱۶ پرو مکس از لنز ترکیبی هشت المانی(شامل دو المان شیشه‌ای و ۶ المان پلاستیکی) استفاده می‌کند. این گوشی همچنین در دوربین‌های تله‌فوتو و فوق عریض به لنز ترکیبی پنج المانی و ۶ المانی مجهز خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.