فناوری اطلاعات

August 2, 2023
16:09 چهارشنبه، 11ام مردادماه 1402
کد خبر: 148082

رئیسی در جلسه هیئت دولت: محدودیت برای سکوهای فناوری راه‌حل صحیح مواجهه با تخلفات نیست

رئیس جمهور افزایش تولید نفت را که به واسطه تلاش متخصصان و کارکنان تلاشگر شرکت نفت حاصل شده است، شایسته قدردانی دانست و اظهار داشت: با توجه به برخی گزارش‌ها درباره طولانی شدن فرآیند اجرای برخی قراردادها در مجموعه شرکت نفت، ضروری است تمهیدات لازم برای کوتاه‌تر شدن این فرآیند اندیشیده شود.
 
سید ابراهیم رئیسی در جلسه هیئت دولت که صبح امروز چهارشنبه برگزار شد، افزایش تولید نفت را که به واسطه تلاش متخصصان و کارکنان تلاشگر شرکت نفت حاصل شده است، شایسته قدردانی دانست و اظهار داشت: با توجه به برخی گزارش‌ها درباره طولانی شدن فرآیند اجرای برخی قراردادها در مجموعه شرکت نفت، ضروری است تمهیدات لازم برای کوتاه‌تر شدن این فرآیند اندیشیده شود.
 
وی همچنین با تاکید بر تلاش برای به نتیجه رسیدن هر چه سریع‌تر قراردادها و تفاهم‌نامه‌های جمهوری اسلامی ایران با کشورهای خارجی تحقق این امر را نیازمند پیگیری روزانه و مستمر مسئولان مربوط دانست.
 
وی بر ضرورت تقویت بخش‌های حقوقی دستگاه‌های اجرایی به منظور دفاع حقوقی و استیفای حقوق دولت تاکید کرد.
 
رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به برخی مباحث مطرح شده در ارتباط با سکوهای فناوری، با بیان این‌که «برخورد با تخلف ضروری است، اما اعمال محدودیت برای این سکوها راه‌حل صحیح مواجهه با تخلفات نیست»، تصریح کرد: مشکلات ایجاد شده در ارتباط با این سکوها می‌بایست از طریق مراجع ذی‌ربط با همراهی معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات پیگیری شود.
 
وی در ادامه با اشاره به برخی موضوعات و مشکلات درباره اجرای طرح‌های عمرانی که نیازمند همکاری نیروهای مسلح با دولت است، تاکید کرد: برای رفع این مسائل ضروری است از طریق وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به عنوان رابط نیروهای مسلح و دولت و با در نظر گرفتن اولویت‌ها برای حل مشکلات مردم اقدام شود، چرا که بخش قابل توجهی از این طرح‌ها برای حل مسائل مردم اجرا می‌شود و برای دولت اولویت دارد.
 
وی همچنین تامین مالی پروژه‌های مسکن را از اولویت‌های اساسی دولت برشمرد و از معاون اول خواست با حضور همه دستگاه‌های مسئول، راهکارهای تقویت منابع مالی طرح‌های مسکن در سراسر کشور را بررسی و احصا کنند.
 
رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با تشکر صمیمانه از خدمات سجادی در دوره تصدی وزارت ورزش و موفقیت‌های کسب شده در این دوره، برای وی آرزوی سلامتی و بر لزوم تداوم همراهی ایشان با دولت تاکید کرد و  با اشاره به اهمیت ورزش از نگاه دولت مردمی گفت: دولت تلاش کرد برای عرصه ورزش، مدیرانی از جنس ورزش انتخاب کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.