فناوری اطلاعات

August 7, 2023
13:15 دوشنبه، 16ام مردادماه 1402
کد خبر: 148266

پایان دوران دورکاری؛ کارمندان Zoom به دفاتر کاری بازمی‌گردند

شرکت زوم که خودش ارائه‌دهنده خدمات دورکاری است، از کارمندانش می‌‌خواهد که به دفاتر کاری بازگردند.
 
 
 
 
با وجود اینکه دورکاری کارمندان در سال ۲۰۲۰ و در جریان همه‌گیری کرونا باعث رشد حدود ۶ برابری ارزش سهام شرکت زوم (Zoom) شد، اما حالا همین شرکت که خودش ارائه‌دهنده خدمات دورکاری است، از کارمندانش می‌‌خواهد که به دفاتر بازگردند.
 
سال گذشته میلادی ظاهراً تنها ۲ درصد پرسنل این شرکت در دفاتر کار می‌کردند و اکثر آن‌ها دورکار بودند؛ اما این شرایط قرار است تغییر کند و زوم تصمیم گرفته است تا سیاست‌های خود را تغییر دهد.
 
 
پایان دورکاری در شرکت زوم
«اریک یوان»، بنیان‌گذار شرکت زوم، در جریان کنفرانس Dropbox Work In Progress اعلام کرد کارمندان دورکار باید به دفاتر بازگردند و از پایان دورکاری در زوم خبر داد. براساس تصمیم جدید، کارمندانی که در فاصله ۸۰ کیلومتری دفاتر کاری زوم قرار دارند نیز باید حداقل دو روز در هفته در دفاتر حضور داشته باشند.
 
یکی از سخنگویان این شرکت می‌گوید که زوم رویکرد هیبریدی جدیدی را در پیش گرفته است. کارمندانی که در نزدیکی دفاتر زندگی می‌کنند باید تعامل بیشتری با تیم‌های کاری داشته باشند و این روال می‌تواند برای شرکت بسیار مؤثر باشد.
 
بسیاری از شرکت‌ها در سال جاری میلادی از کارمندان خود خواسته‌اند که به دفاتر کار بازگردند، اما با توجه به اینکه شرکت زوم سرویس‌های آنلاین و دورکاری ارائه می‌دهد، اتخاذ چنین تصمیمی جالب است. سرویس کنفرانس ویدیویی این شرکت در طول همه‌گیری کرونا آن‌قدر فراگیر شد که تقریباً در اکثر نقاط جهان مورد استفاده قرار گرفت.
 
ارزش سهام زوم در سال ۲۰۲۰ حدود حداقل شش‌برابر شد. در سال ۲۰۲۱ رشد درآمد این شرکت کاهش یافت و ارزش سهام تا حدی سقوط کرد. این شرکت از آن زمان تاکنون حداقل ۱۰۰ میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست داده و امسال با برگشت کارمندان به دفاتر کاری، ارزش سهام زوم به حالت راکد درآمده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.