رسانه‌های اجتماعی

هوش مصنوعی

August 8, 2023
14:27 سه شنبه، 17ام مردادماه 1402
کد خبر: 148308

ایلان ماسک: ایکس به قابلیت جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی مجهز می‌شود

جستجوی ایکس درحال‌حاضر متکی به کلمات کلیدی است که می‌تواند برای کاربران محدودکننده باشد؛ اما ایلان ماسک می‌خواهد این روش را تغییر دهد.
 
 
فناوری جستجوی ایکس (توییتر سابق) درحال‌حاضر متکی به کلمات کلیدی است که می‌تواند برای کاربران محدودکننده باشد. اما ظاهراً ایلان ماسک در نظر دارد این ساختار را به‌صورت اساسی و با هوش مصنوعی تغییر دهد.
 
ایلان ماسک می‌گوید این پلتفرم به موتور جستجوی معنایی مبتنی بر هوش مصنوعی مجهز می‌شود. در جستجوی معنایی، کاربران به نتایج بهتری دست پیدا می‌‌کنند. جستجوی معنایی گاهی با نام جستجوی متنی هم شناخته می‌شود. در این روش جستجو، به‌جای آنکه جستجو تنها براساس تطبیق کلمات کلیدی باشد، هدف پشت پرسش کاربر موردتوجه قرار می‌گیرد.
 
برای مثال، اگر کاربر درحال‌حاضر عبارت مایکروسافت را در ایکس جستجو کند، تنها توییت‌هایی که به‌صورت خاص دارای کلمه مایکروسافت باشند، برای وی نمایش داده می‌شود. اما درصورتی‌که جستجوی معنایی مبتنی بر هوش مصنوعی به ایکس اضافه شود، شرایط تغییر می‌کند و کاربر به نتایجی مرتبط‌تر با نیاز خود دسترسی پیدا خواهد کرد. درنتیجه کاربران به محتوایی مرتبط‌‌‌‌تر دسترسی پیدا می‌کنند.
 
 
ایکس به جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی مجهز می‌شود
برخلاف جستجوی کلمات کلیدی سنتی، فناوری جستجوی معنایی با پردازش زبان و با توجه به نیاز کاربر به جستجو می‌پردازد و نتایج بهتری ارائه می‌دهد. این قابلیت به موتور جستجو اجازه می‌دهد توییت‌ها و سایر اطلاعاتی را که دقیقاً با نیاز کاربر مرتبط هستند، به وی نشان دهد.
 
به گفته ماسک، این قابلیت درحال توسعه است. این نوع جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی، در مرحله اول به درک پرسش‌های مربوط به رویدادهای اخیر و موضوعات پرطرفدار می‌پردازد. در مراحل بعدی قابلیت‌های درک بهتر متن و سؤال کاربر نیز به این پروسه اضافه می‌شود. درواقع در جستجوی معنایی، هوش مصنوعی سؤال‌های کاربران را به‌شکل دقیق‌تری بررسی می‌کند و جواب‌های متناسب‌تری می‌دهد.
 
هنوز مشخص نیست چه زمانی این قابلیت‌ها در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.