اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 11, 2023
23:05 جمعه، 20ام مردادماه 1402
کد خبر: 148400

اصفهان می‌تواند تبدیل به قطب دیجیتال کشور شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه برای این استان ۱۲ پیشران اقتصادی تعریف شده، گفت: یکی از موارد یاد شده توسعه اقتصاد دیجیتال است که برای تحقق آن نقشه راه را نیز ترسیم کرده ایم.
 
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، امیررضا نقش شامگاه جمعه در گفت و گو با معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استانداری اصفهان، افزود: گام نخست در این مسیر تامین و توسعه زیرساخت ها و برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگی بین دستگاهی است تا به هدف اصلی که قرار گرفتن استان به عنوان یکی از سه قطب مرکز داده کشور است، دست یابیم.
 
وی، رویکرد مدیریت استان را حمایت از صنعت دیجیتال و رشد اقتصادی در این زمینه برشمرد و تصریح کرد: از همین رو دخالت بخش خصوصی و ایجاد هماهنگی میان نهادهای اجرایی ابزارهایی هستند که می‌توانیم از آنها جهت پیشبرد طرح‌های توسعه اقتصاد دیجیتال در استان بهره‌مند شویم.
 
وی به نقش حضور نیروی انسانی ماهر در استان اشاره کرد و یادآور شد: مراکز آموزشی و پژوهشی بسیار قوی در استان وجود دارد که به خوبی نسل جوان را آموزش می‌دهند اما متاسفانه از ظرفیت نیروی انسانی جوان، متخصص و ماهر به درستی استفاده نمی‌شود.
 
به گفته وی، برای توسعه اقتصاد دیجیتال پیش از مصوبه هیات دولت، در استان اصفهان کار ویژه‌ای تعریف شده بود تا بتوانیم در این حوزه به طور جدی وارد شویم.
 
نقش با بیان اینکه زمینه‌های ورود بخش خصوصی استان به این حوزه آماده شده است، اضافه کرد: مدیریت استان ضمن تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری در این بخش به دنبال ایجاد بسته های سرمایه‌گذاری برای ارایه به سرمایه‌گذاران است.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: بدنه اجرایی را در مدیریت استان برای تحقق این هدف مهم فعال خواهیم کرد و به طور جدی نیز در حوزه توسعه اقتصاد دیجیتال ورود پیدا می‌کنیم.
 
به گزارش ایرنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان روز جمعه میزبان علی اصغر انصاری، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.