فناوری اطلاعات

August 13, 2023
16:16 یکشنبه، 22ام مردادماه 1402
کد خبر: 148468

وزارت دفاع آمریکا از تاسیس نیروی ویژه هوش مصنوعی مولد خبر داد

وزارت دفاع آمریکا یک کارگروه هوش مصنوعی مولد ایجاد می‌کند. تاسیس این کارگروه که Task Force Lima نام دارد، به گفته مقامات این نهاد، نشان‌دهنده رویکرد مسئولانه وزارت دفاع در استفاده از هوش مصنوعی است. معاون وزیر دفاع با اولویت قرار دادن تضمین امنیت ملی، بر به‌روز بودن در استفاده از فناوری تاکید کرد.
 
 
وزارت دفاع آمریکا (DOD)، روز پنجشنبه از تاسیس یک کارگروه هوش مصنوعی مولد خبر داد.
 
طبق گفته وزارت دفاع آمریکا، «Task Force Lima» نقش محوری در تجزیه و تحلیل و همچنین یکپارچه‌سازی ابزارهای مولد هوش مصنوعی، مانند مدل‌های زبان بزرگ در سراسر این سازمان ایفا خواهد کرد.
Task Force Lima که توسط دفتر ارشد دیجیتالی و هوش مصنوعی رهبری می‌شود، قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد را در تمام بخش ارزیابی و همگام‌سازی به کار خواهد گرفت. این دفتر که سال گذشته تاسیس شد، به یکپارچه‌سازی و بهینه‌سازی قابلیت‌های هوش مصنوعی در سراسر بخش وزارت و تسریع پذیرش داده‌ها، تحلیل‌ها و هوش مصنوعی توسط دپارتمان اختصاص دارد.
 
کاتلین هیکس، معاون وزیر دفاع که هدایت‌گری این سازمان را عهده‌دار است، در بیانیه‌ای اعلام کرد:« وزارت دفاع بر اجرای تعهدات خود در رهبری این مسئولیت در نوآوری هوش مصنوعی تاکید می‌کند.»
او همچنین افزود:« علاوه‌بر بهره‌مندی از قدرت تحول آفرینی هوش مصنوعی مولد، تمرکز ما بر تضمین امنیت ملی، به حداقل رساندن خطرات و ادغام مسئولانه این فناوری‌ها ثابت می‌ماند. آینده دفاعی فقط مربوط به پذیرش فناوری‌های پیشرفته نیست، بلکه انجام این کار با آینده‌نگری، مسئولیت‌پذیری و درک عمیق از پیامدهای گسترده‌تر برای ملت ما است.»
 
در این بیانیه آمده است که هدف این وزرات، افزایش عملیات در مناطق جنگی، امور تجاری، بهداشت، سیاست و آمادگی دفاعی است.
همچنین در نهایت اعلام شد که علاوه‌بر حفاظت از امنیت ملی، این گروه تضمین می‌کند وزارت دفاع در به‌روز بودن فناوری‌ها پیشگام باشد.
کریگ مارتل، مدیر ارشد دیجیتال و هوش مصنوعی وزارت دفاع در رابطه با تاسیس این کارگروه گفت که DOD، یک ضرورت برای پیگیری مسئولانه اتخاذ مدل‌های هوش مصنوعی مولد در عین شناسایی اقدامات حفاظتی مناسب و کاهش خطرات امنیت ملی است که ممکن است ناشی از مسائلی مانند داده‌های آموزشی با مدیریت ضعیف باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.