تلفن همراه

گوشی

August 16, 2023
16:47 چهارشنبه، 25ام مردادماه 1402
کد خبر: 148587

اپل تولید آیفون ۱۵ را در هند آغاز کرد

تولید آیفون ۱۵ بخشی از استراتژی بزرگتر اپل برای گسترش و تسریع فعالیت های تولید آیفون در هند است.
 
 
شرکت اپل با آغاز تولید نسل بعدی آیفون 15 خود در ایالت تامیل نادو، اقداماتی را برای بهبود عملیات تولیدی خود در هند انجام می دهد. هدف این حرکت استراتژیک پل زدن شکاف بین فعالیت‌های تولیدی مستقر در هند و پایگاه تولید اولیه آن در چین است.
 
کارخانه گروه فناوری فاکسکان در شهر سریپرمبودور، مشغول آماده‌سازی است تا چند هفته پس از آغاز ارسال آنها از کارخانه‌های چین، جدیدترین گوشی‌های آیفون را تحویل دهد و می‌خواهد حجم تولید آیفون‌های جدید در هند را به سرعت افزایش دهد.
 
این ابتکار بخشی از استراتژی بزرگتر اپل برای گسترش و تسریع فعالیت های تولید آیفون در هند است. اپل با افزایش حجم آیفون های جدید تولید شده در این کشور قصد دارد حضور خود را در بازار هند تقویت کند و از تقاضای رو به رشد برای محصولات خود سرمایه گذاری کند.
 
این گسترش تولید در هند اهداف متعددی را دنبال می کند. این نه تنها به اپل کمک می کند تا به طور موثرتر به بازار هند رسیدگی کند، بلکه با فشار دولت هند برای تولید داخلی تحت ابتکار «ساخت در هند» همسو می شود. با مشارکت در تولید محلی، اپل می‌تواند از مشوق‌های مالیاتی خاص و هزینه‌های پایین‌تر نیز استفاده کند.
 
به طور کلی، تصمیم اپل برای شروع تولید نسل بعدی آیفون 15 خود در تامیل نادو نشان دهنده تعهد این شرکت به تقویت قابلیت های تولیدی خود در هند و موقعیت استراتژیک خود برای رشد در این بازار مهم است.
 
اپل که دفتر مرکزی آن در کوپرتینو، کالیفرنیا قرار دارد، ابتکاری چند ساله را برای تنوع بخشیدن به عملیات تولیدی خود در خارج از چین انجام داده است.
 
 اپل تنها بخش کوچکی از مونتاژ آیفون خود را در هند انجام می‌داد که منجر به تاخیر قابل توجهی در مقایسه با تولید چین می‌شد. این تاخیر بین دو پایگاه تولیدی در سال گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافت. تا پایان ماه مارس، اپل موفق شد حدود 7 درصد از آیفون های خود را در هند تولید کند.
 
تلاش‌های اپل برای گسترش ردپای تولید خود در هند با عوامل مختلفی از جمله تمایل به استفاده از بازار مصرف‌کننده رو به رشد این کشور، بهره‌گیری از مزایای تولید محلی و کاهش وابستگی به یک مکان تولیدی منفرد انجام می‌شود.
 
نسل بعدی آیفون 15 که پیش‌بینی می‌شود در 12 سپتامبر رونمایی شود، در یک بازه زمانی سه ساله مهم‌ترین به‌روزرسانی را به ارمغان می‌آورد.
 
به عنوان بخشی از رشد استراتژیک خود در هند، اپل اولین فروشگاه های خرده فروشی خود را در ماه آوریل افتتاح کرد. بازار هند به عنوان یک فرصت دوگانه برای اپل در نظر گرفته می شود، هم به عنوان یک بازار خرده فروشی رو به رشد و هم به عنوان یک مرکز تولید حیاتی برای محصولاتش در دراز مدت. در سه ماهه منتهی به ژوئن، فروش آیفون در هند شاهد رشد دو رقمی بود و به اوج جدیدی رسید. در حالی که اپل آمار فروش دقیقی را اعلام نکرده است، این رشد نشان دهنده افزایش تقاضا برای محصولاتش در بازار هند است.
 
به عنوان بخشی از رشد استراتژیک خود در هند، اپل اولین فروشگاه های خرده فروشی خود را در ماه آوریل افتتاح کرد. بازار هند به عنوان یک فرصت دوگانه برای اپل در نظر گرفته می شود: هم به عنوان یک بازار خرده فروشی رو به رشد و هم به عنوان یک مرکز تولید حیاتی برای محصولاتش در دراز مدت. در سه ماهه منتهی به ژوئن، فروش آیفون در هند شاهد رشد دو رقمی بود و به اوج جدیدی رسید. در حالی که اپل آمار فروش دقیقی را اعلام نکرده است، این رشد نشان دهنده افزایش تقاضا برای محصولاتش در بازار هند است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.