فناوری اطلاعات

August 16, 2023
17:00 چهارشنبه، 25ام مردادماه 1402
کد خبر: 148593

گزارش فلای تودی ۱۴۰۱؛ ۹۶ درصد رشد در تعداد کاربر

گزارش سال ۱۴۰۱ فلای تودی نشان می‌دهد فروش بلیط پرواز خارجی این شرکت در سال گذشته ۱۷۹ درصد و میزان فروش بلیط برای مقاصد داخلی ۷۹ درصد رشد کرده است.
 
 
 
فلای تودی پلتفرم معتبر فروش آنلاین بلیط هواپیما و رزرو هتل در کشور به‌تازگی گزارشی از عملکرد سال ۱۴۰۱ منتشر کرده است. نگاهی به این گزارش نشان می‌دهد که برخلاف تصورات، سهم فلای تودی در صنعت گردشگری درخورتوجه بوده و توانسته است نقش پررنگی در حوزه سفر داشته باشد.
 
آمارهای منتشرشده در این گزارش نشان می‌دهد که این پلتفرم در سال گذشته در میزان فروش پرواز داخلی و خارجی و نیز میزان رزرو هتل در داخل و خارج از کشور رشد چشمگیری را تجربه کرده است.
 
در سال ۱۴۰۱، فلای تودی بیش از ۱۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار بازدید داشته و کاربران بیش از ۲ هزار ساعت در وب‌سایت فلای تودی حاضر بوده‌اند و در آن، بیش از ۲۶۱ میلیون و ۷۵۸ هزار جست‌وجو انجام داده‌اند. تعداد ایرلاین‌های در‌دسترس فلای تودی در سال گذشته مجموعاً ۹۰۰ ایرلاین بوده و ۱.۵ میلیون هتل نیز در‌دسترس این مجموعه است.
 
 
رشد میزان فروش بلیط هواپیما و رزرو هتل
 
در سال ۱۴۰۱، میزان فروش بلیط هواپیما و رزرو هتل در پلتفرم فلای تودی رشد فراوانی کرده است. طبق گزارش این شرکت، آمار فروش بلیط هواپیما برای پروازهای خارجی در سال ۱۴۰۱ درمقایسه‌با سال ۱۴۰۰، ۱۷۹ درصد رشد کرده است. میزان رشد فروش بلیط هواپیمای داخلی نیز ۷۹ درصد اعلام شده است.
 
 
 
درزمینه‌ی میزان رزرو هتل داخلی و خارجی هم آمارهای فلای‌ تودی افزایش درخورتوجهی را نشان می‌دهد. میزان رزرو هتل داخلی در سال گذشته ۴۷۱ درصد بیشتر از سال ۱۴۰۰ بوده است و این میزان درباره‌ی رزرو هتل داخلی هم عدد ۲۰۸ درصد را نشان می‌دهد.
 
گزارش سالانه فلای‌ تودی نشان می‌دهد که در سفرهای داخلی، تهران و مشهد و کیش و در سفرهای خارجی از‌لحاظ میزان رزرو هتل، استانبول و دبی و وان و بر‌اساس میزان خرید، پرواز استانبول و دبی و نجف محبوب‌ترین مقاصد سفر بوده‌اند.
 
 
 
رشد ۹۶ درصدی کاربران جدید
علاوه‌بر افزایش میزان فروش، تعداد کاربرانی که در سال گذشته به پلتفرم‌ فلای‌ تودی اضافه شده‌اند، درمقایسه‌با سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا کرده‌اند. آمارهای این گزارش نشان می‌دهد که در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، تعداد کاربران جدید ۹۶ درصد رشد یافته است. همچنین، رشد کاربران وفادار فلای‌ تودی در سال ۱۴۰۱ درمقایسه‌با سال ۱۴۰۰، ۱۱۶ درصد بوده است.
 
اکثر کاربران این پلتفرم را گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ سال و پس‌از‌آن گروه سنی ۱۸ تا ۲۴ سال تشکیل می‌دهند. همچنین، میزان کاربران مرد این پلتفرم درمقایسه‌با میزان کاربران زن ۶۰ به ۴۰ درصد است.
 
 
 
اکثر کاربران فلای‌ تودی ساکن تهران، مشهد، شیراز و اصفهان هستند. فلای‌ تودی در شهرهای ارومیه و رشت و قم کمترین تعداد کاربر را دارد. ناگفته نماند شهر استانبول جزو ۱۰ شهر خارجی دارای بیشترین میزان کاربر است.
 
هرچند عمده‌ی فعالیت شرکت فلای‌ تودی در‌زمینه فروش بلیط هواپیما و رزرو هتل است، این شرکت پا را فراتر گذاشته و خدمات بیشتر و متنوع‌تری را به کاربران خود ارائه کرده است. یکی از خدمات جدیدی که این شرکت سال گذشته به سازمان‌ها و افراد ارائه داده، سفرکارت فلای‌ تودی است.
 
سفرکارت در‌واقع کارت هدیه‌ای است که به دارنده‌ی آن امکان می‌دهد تا از خدمات سفر شامل بلیط و هتل در سایت فلای‌ تودی استفاده کند. فقط در اولین سال رونمایی این محصول، فلای‌ تودی بیش از ۱۰ هزار سفر کارت را برای اشخاص و سازمان‌ها صادر کرده است.
 
علاوه‌بر‌این، فلای تودی در گزارش خود به خدمات و محصولات جدیدی مانند خرید بلیط قطار و خدمات تور و ویزا اشاره کرده که قرار است به‌زودی در‌اختیار کاربران قرار بگیرد.
 
* نسخه کامل گزارش سالانه فلای‌تودی را در این‌جا بخوانید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.