فناوری اطلاعات

August 16, 2023
17:08 چهارشنبه، 25ام مردادماه 1402
کد خبر: 148595

دیپ فیک بلای جان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می شود

کمیسیون فدرال انتخابات آمریکا(FEC) مشغول بررسی دادخواستی است که از این سازمان می خواهد تبلیغات سیاسی که با استفاده از هوش مصنوعی کاندیدای رقیب را تخریب می کند، قانونمند سازد.
 
 
به گزارش اینترستینگ انجینرینگ، این چالش در آمادگی های مربوط به کمپین های پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ میلادی آمریکا اهمیت زیادی یافته است. این درحالی است که شکوفایی هوش مصنوعی مولد در سال گذشته به افزایش تولید تصاویر جعلی منجر شد که تا حد زیادی واقعی به نظر می رسیدند.
 
در پی این روند تصاویر دیپ فیک یا محتوای دستکاری شده که شباهت زیادی به یک شخصیت واقعی دارند نیز گسترده تر شدند.
 
چنین رویدادی ممکن است در بستر سیاسی برای متهم کردن رقبا به ارائه اظهار نظر یا انجام کاری استفاده شود که رای دهندگان را گمراه می کند. هفته گذشته گروه «پابلیک سیتیزن» از FEC پرسیده آیا می تواند قانونی در سطح فدرال وضع کند که «سوتعبیر کلاهبردارانه» برای محتوای دیپ فیک نیز به کار رود یا خیر. آژانس فدرال قبول کرده این سوال را بررسی کند.
 
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پیش است و کمپین های تبلیغاتی هدف گیری رقبا را از هم اکنون آغاز کرده اند. اما نکته متمایز درباره این انتخابات، محتوای دستکاری شده در تبلیغات است.
 
در اوایل سال جاری میلادی همین رسانه (اینترستینگ انجینرینگ) گزارش داد یک آگهی کمیته ملی جمهوریخواهان(RNC) از تصاویر ساخته شده با هوش مصنوعی برای ایجاد تصویری منفی از احتمال برنده شدن جوبایدن (رییس جمهور فعلی )، برای دومین دوره ریاست جمهوری آمریکا استفاده کرد.
 
درماه ژوئن سال جاری میلادی نیز ران دی سانتیس کاندیدای حزب جمهوریخواه از تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی برای هدف گرفتن رقیبش (دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا) استفاده کرد.
 
قانونگذاران دموکرات معتقدند پیشرفت ها در فناوری هوش مصنوعی شناسایی کمپین های کلاهبرداری از واقعی را برای رای دهندگان سخت تر می کند و از FEC خواسته اند در این زمینه اقدامی انجام دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.