اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 21, 2023
12:48 دوشنبه، 30ام مردادماه 1402
کد خبر: 148755

مقایسه سرعت اینترنت در ایران و امارات در آخرین گزارش اسپیدتست

گزارش جدید اسپید تست از وضعیت اینترنت در جهان نشان می‌دهد سقوط سرعت اینترنت ثابت ایران همچنان ادامه دارد.
 
گزارش جدید وب‌سایت اسپید تست مربوط به ماه جولای ۲۰۲۳ نشان می‌دهد متوسط سرعت اینترنت موبایل به ۴۲.۳۵ مگابیت برثانیه و متوسط سرعت آپلود آن نیز به ۱۰.۰۴ مگابیت برثانیه رسیده است.
 
همچنین در این گزارش، متوسط سرعت دانلود اینترنت ثابت در جهان ۸۲.۵۶ مگابیت برثانیه و متوسط سرعت آپلود آن نیز ۳۶.۸۰ مگابیت برثانیه اعلام شده است.
 
 
 
کشورهای دارنده پرسرعت ترین اینترنت موبایل
طبق گزارش سایت اسپید تست مربوط به ماه جولای ۲۰۲۳، رتبه اول تا پنجم لیست کشورهای دارنده پرسرعت ترین اینترنت موبایل به ترتیب به کشور امارات با سرعت ۲۰۵.۷۷ مگابیت برثانیه، کشور قطر با ۱۸۶.۳۵ مگابیت برثانیه، کشور کویت با ۱۶۰.۸۷ مگابیت برثانیه، کشور اروگوئه با سرعت ۱۴۹.۰۸ مگابیت برثانیه و کشور کره جنوبی با ۱۴۰.۴۹ مگابیت برثانیه می‌رسد.
 
 
 
کشورهای دارنده پرسرعت ترین اینترنت ثابت
همچنین طبق این گزارش، سنگاپور با سرعت ۲۴۷.۴۴ مگابیت برساعت، هنگ کنگ با سرعت ۲۴۲.۹۹ مگابیت برثانیه، شیلی با سرعت ۲۴۰.۳۴ مگابیت برثانیه، امارات با سرعت ۲۳۸.۲۸ مگابیت برثانیه و تایلند با سرعت ۲۱۱.۲۸ مگابیت برثانیه رتبه اول تا پنجم لیست کشورهای دارنده پرسرعت ترین اینترنت ثابت را به خود اختصاص دادند.
 
 
 
سقوط سرعت اینترنت ثابت ایران
طبق گزارش وب‌سایت اسپید تست مربوط به ماه جولای ۲۰۲۳، متوسط اینترنت موبایل ایران به ۳۳.۴۴ مگابیت برثانیه و متوسط سرعت آپلود آن نیز به ۱۰.۱۷ مگابیت برثانیه رسیده است. همچنین این گزارش متوسط سرعت اینترنت ثابت ایران را ۱۲.۱۱ مگابیت برثانیه و متوسط سرعت آپلود آن را ۲.۶۰ مگابیت برثانیه اعلام کرده است.
 
 
 
ایران با متوسط سرعت اینترنت موبایل ۳۳.۴۴ مگابیت برثانیه جایگاه خود را در رتبه ۶۷ کشور تثبیت کرده است، اما متوسط سرعت اینترنت ثابت ایران به ۱۲.۱۱ کاهش پیدا کرده که باعث شده رتبه ایران با ۳ پله سقوط به ۱۴۸ برسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.