فناوری اطلاعات

August 22, 2023
9:44 سه شنبه، 31ام مردادماه 1402
کد خبر: 148787

بهترین سایت‌های هوش مصنوعی برای بازاریابی، معرفی ۲۳ ابزار کاربردی

ابزار بازاریابی هوش مصنوعی آمده‌اند تا بمانند؛ زیرا هوش مصنوعی به‌سرعت در حال تبدیل‌شدن به تکیه‌گاه اصلی صنعت بازاریابی است. هوش مصنوعی از طریق روش‌های مختلف، کمپین‌های بازاریابی را بهینه می‌کند، میزان تعامل مخاطبان را بهبود می‌بخشد و نرخ فروش را با استفاده از راه‌حل‌های کم‌خرج بالا می‌برد.
 
 
به گزارش پیوست، با توجه به فراگیری و اثرگذاری بیشتر هوش مصنوعی در صنایع مختلف و به عبارتی همه کسب‌وکارها در این مطلب به بررسی و نقش ۲۳ ابزار بازاریابی هوش مصنوعی پرداخته‌ایم که چگونه توانسته‌انددر این حوزه دگرگونی‌های مهمی را رقم بزنند.
 
ابزار هوش مصنوعی تبدیل متن به تصویر
 
DALL-E
مجموعه داده متن – تصویرهای جفتی و ۱۲ میلیارد پارامتر باعث شده تا دال-ای بتواند از توضیحات متنی، تصویر بسازد. شما با ساخت تصویر در این ابزار، مالک تصویر ساخته شده هستید. شما می‌توانید تصاویر خود را چاپ کنید، بفروشید یا از آن در رسانه‌های اجتماعی منتشر کنید.
 
 
 
چگونه از دال-ای در کسب‌وکار خود استفاده کنیم:
خلق ایده و گرفتن الهام
ساخت لایه‌بندی خام برای وبسایت
دیدن نسخه‌های مختلف از ایده‌تان
آزمایش ایده‌ها قبل از کارکردن روی آن
ایجاد تصاویر حرفه‌ای با توصیف آن در کسری از ثانیه
هزینه: شما هنگام ثبت‌نام در دال-ای، ۵۰ اعتبار رایگان دارید. سپس، باید ۱۵ دلار برای هر ۱۱۵ اعتبار پرداخت کنید.
 
میدجرنی (Midjourney)
میدجرنی ابزاری ساخته شده توسط فناوری هوش مصنوعی برای تولید تصویر از توصیفات متنی است.
 
شما در حال حاضر تنها از طریق بات دیسکورد در دیسکورد رسمی میدجرنی می‌توانید به آن دسترسی داشته‌باشید. برای استفاده از بات باید پیام مستقیم بدهید یا آن را به سرور ثالث دعوت کنید.
 
بهترین قسمت میدجرنی این است که اگر رضایت کافی از تصویر تولید شده را نداشتید، می‌توانید نسخه‌های متنوعی از تصویر را انتخاب کنید.
 
 
 
چگونه از میدجرنی در کسب‌وکار خود استفاده کنیم:
خلق تصویر برای شبکه اجتماعی، تبلیغات و دیگر اقدامات بازاریابی
تولید تصویر سفارشی که با برندینگ و پیام اصلی شما مطابقت دارد
فراهم‌کردن تصویر برای پست وبلاگ، مقاله و دیگر محتواها
آماده‌کردن المان‌های طراحی برای وب‌سایت، اپلیکیشن‌ها و دیگر محصولات دیجیتالی
هزینه: همه اعضای جدید از ۲۵ درخواست رایگان و چندین گزینه برای خرید حق اشتراک برخوردار هستند.
 
اعضای میدجرنی با پرداخت اشتراک، تعداد درخواست نامحدود (یا محدود در طرح‌های ارزان‌تر)، دسترسی کامل به کامیونیتی و قوانین تجاری آسان را به‌دست می‌آورد.
 
ابزار هوش مصنوعی تولید متن
 
Copy AI
کپی AI ابزار هوش مصنوعی با قابلیت نویسندگی است که در زمینه تولید محتوا به شما کمک کرده و ابزارهای خلاقیت خودکار در صنایع مختلف را فراهم می‌کند.
 
بهترین ویژگیCopy AI این است که قالب‌های زیادی شامل بیوگرافی شبکه‌های اجتماعی و ایمیل‌های تستیمونیال دارد تا به هیچ ابزار بازاریابی هوش مصنوعی دیگری نیاز نداشته باشید.
 
 
 
چگونه از Copy AI در کسب‌وکار خود استفاده کنیم:
تولید توضیحات محصول قانع‌کننده
ایجاد شعار تبلیغاتی منحصر به برند
یافتن موضوعات چشم‌گیر برای ایمیل
بازنویسی متن با معنی مشابه و لحن متفاوت
ایجاد متن‌های منحصر به‌فرد و سازمان‌دهی آنها براساس هر پروژه
هزینه: ۷ روز استفاده از نسخه پرو این ابزار، رایگان است. در این مدت به بیش از ۹۰ ابزار کپی‌رایتینگ و تولید ۲۰۰۰ کلمه در ماه دسترسی خواهید داشت. نسخه پروی Copy AI، ماهیانه ۴۹دلار هزینه به همراه دارد.
 
ChatGPT
ChatGPT، مدل زبانی پیشرفته‌‌ی محصول شرکت OpenAI است. این فناوری، مکالمات شبه انسانی را درک و تولید می‌کند.
 
شاخص‌ترین قابلیت این فناوری این است که با مجموعه داده عظیمی از مکالمات آموزش دیده تا بتواند متن‌ها را کامل کرده، بسازد و مانند انسان واقعی به سوالات پاسخ دهد.
 
بدین ترتیب،ChatGPT ابزار قدرتمندی است که می‌تواند تجربه‌های مکالمه‌ای مانند چت‌بات‌های ساده یا دستیار مجازی‌های پیشرفته را چند سطح ارتقا ببخشد.
 
 
 
چگونه ازChatGPT در کسب‌وکار خود استفاده کنیم:
خلاصه‌کردن تحقیقات بازاری
یافتن ایده برای بازاریابی محتوایی
تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی برای سئو
دستیاری اپراتورهای انسانی در بخش خدمات مشتریان
نوشتن توضیحات محصول برای فروشگاه‌های آنلاین
هزینه: ChatGPT در حال حاضر رایگان است. نسخه پروی این فناوری ChatGPTPlus نام دارد.
 
Anyword
انی‌ورد یکی دیگر از ابزار بازاریابی هوش مصنوعی در حوزه کپی‌رایتینگ است که بازاریاب‌ها را قادر به افزایش تعامل با مخاطبان، بهبود عملکرد و دستیابی به اهداف بازاریابی می‌کند.
 
بهترین قسمت Anyword، نمره‌دهی پیش‌بینی‌محور آن است. این ابزار می‌تواند عملکرد متن‌های تبلیغاتی و بازاریابی شما را قبل از صرف هزینه برای تست، پیش‌بینی کند. همچنین، Anyword پیشنهادهایی برای بهبود متن‌ فراهم می‌آورد.
 
 
 
چگونه از Anyword در کسب‌وکار خود استفاده کنیم:
بهبود عملکرد محتوا
نوشتن متن‌های هم‌راستا با صدای برند
ردگیری عملکرد متن‌ها در یک مکان و روی همه کانال‌ها اعم از تبلیغات، سوشال و ایمیل
واردکردن لینک صفحه وب و بررسی نمره‌دهی و بهبود متن شما برای عملکرد بهینه‌تر
هزینه: طرح تازه‌کار ابزار، ۳۹دلار ماهیانه شامل یک نشست و تعداد کلمات نامحدود است.
 
طرح تیم‌های Data-driven ماهیانه ۷۹دلار است که ۳ نشست و تعداد کلمات نامحدود را در بر می‌گیرد.
 
Article Forge
آرتکیل فورج، ابزار تولید محتوایی است که یکی دیگر از ابزارهای بازاریابی هوش مصنوعی برای تولید مقاله‌های منحصر به‌فرد و باکیفیت در حوزه‌های مختلف به شمار می‌رود.
 
از برترین امکانات Article Forge، سفارشی کردن خروجی است. تغییر لحن و سبک مقاله شما و همچنین هماهنگ‌ کردن آن با برندتان در این ابزار امکان‌پذیر است.
 
بدین ترتیب، مطمئن می‌شوید که محتوای تولیدی شما با پیام هدف کسب‌وکارتان هم‌سو است و پیوستگی دارد.
 
 
 
چگونه از Article Forge در کسب‌وکار استفاده کنیم:
ایجاد محتوای سئومحور
تولید محتوا برای کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی
به‌روز نگه‌داشتن وب‌سایت و بلاگ با محتوای تازه به‌صورت منظم
تعامل با مشترکان ایمیلی از طریق محتوای آموزشی و مرتبط
ایجاد پست برای وب‌سایت‌های پذیرنده پست بلاگ مهمان
هزینه: ۵ روز می‌توانید رایگان از آرتیکل فورج استفاده کنید؛ سپس، ماهیانه ۵۷ دلار برای ۱۰۰ هزار کلمه برای یک کاربر باید بپردازید.
 
Jasper (جسپر)
Jasper، ابزار بازاریابی بر پایه‌ی هوش مصنوعی است که در نوشتن متن‌های تعاملی و جذاب برای انواع محتوا به شما کمک می‌کند. محتواهایی مانند پست بلاگ، صفحه فرود، پست شبکه اجتماعی، تبلیغات و ایمیل‌های بازاریابی قابل تولید توسط این برنامه است. در جسپر به بیش از ۵۰ ابزار هوش مصنوعی تولید متن دسترسی دارید که انواع متون کوتاه مانند تبلیغات و توضیح محصول را می‌نویسد و متن نوشته‌شده را بهبود می‌دهد.
 
بهترین قسمت جسپر این است که متن‌ها را مناسب نیازهای خاص کسب‌وکار و مخاطب هدف می‌نویسد که به‌ خوبی با برند و مخاطب آن هم‌سو است.
 
 
 
چگونه از جسپر در کسب‌وکار خود استفاده کنیم:
ارتقای خوانایی محتوا
تولید کلی متن تبلیغاتی تازه
گسترش یا کوتاه‌کردن جملات
نوشتن ایمیل شخصی‌سازی‌شده
بازنویسی محتوا با لحن و صدای بهتر
پاسخ‌دادن هوشمندانه به سوالات در کورا، کامنت‌های شبکه اجتماعی و تیکت‌های پشتیبانی
هزینه: تخمین زده می‌شود که استفاده از این برنامه ماهیانه ۴۰ دلار برای ۳هزار کلمه و ۵ کاربر هزینه‌بر باشد.
 
GrowthBar
گروث‌بار، این ابزار بازاریابی هوش مصنوعی در ایجاد محتوای سئو محور برای پست بلاگ، صفحه وب‌سایت و مقاله‌ها به شما کمک می‌کند. این برنامه همه ابزارهای مورد نیاز برای محتوای نوشتاری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
 
 
 
چگونه از GrowthBar در کسب‌وکار خود استفاده کنیم:
ردگیری رتبه کلمات کلیدی سایت
تولید پست بلاگ بهینه‌ شده با کلمات کلیدی
همکاری‌کردن با نویسنده‌ها، بازاریاب‌ها و ویرایشگرها
دیدن اعتبار دامنه، کلمات کلیدی طبیعی، گوگل ادز و بک‌لینک‌های همه وب‌سایت‌ها برای بهبود استراتژی محتوای خود
هزینه: طرح استاندارد این ابزار، ۲۹ دلار ماهیانه هزینه دارد. این قیمت در حالت ماهیانه فقط در سه ماه اول معتبر است.
 
ابزار هوش مصنوعی ویرایش فیلم و صدا
 
Synthesia
سینتزیا پلتفرمی برای تولید ویدئو با هوش مصنوعی به‌شمار می‌رود که می‌تواند ویدئوهایی با زبان‌های مختلف بسازد و در زمان و بودجه شما صرفه‌جویی کند.
 
بهترین قسمت Synthesia این است که می‌توانید استفاده از قالب‌های تکراری را کنار بگذارید. در این ابزار بیش از ۵۰ قالب ویدئو و ۷۰ آواتار هوش مصنوعی فراهم است.
 
 
 
چگونه از سینتزیا در کسب‌وکار خود استفاده کنیم:
ایجاد محتوای آموزشی برای تمرین کارکنان
افزایش تاثیر استراتژی بازاریابی ویدئویی
تولید انبوه محتوا رسانه ترکیبی باکیفیت
استفاده از آن به‌ جای صدای بازیگرها و گویندگان
بهره‌گرفتن از سینتزیا در بخش منابع انسانی برای آنبوردینگ کارمندان
هزینه: با انتخاب قالب و ویرایش سناریوی آن در صفحه اصلی Synthesia می‌توانید ویدئویی رایگان با هوش مصنوعی بسازید.
 
طرح پرسنال ماهیانه ۳۰دلار است. طرح شرکتی در قیمت‌گذاری بسته‌های خود به نیازهای کسب‌وکار شما نگاه می‌کند. شما می‌توانید درخواست دمو کنید تا طرح سفارشی‌تان آماده شود.
 
Descript
ابزار هوش مصنوعی Descript محصول شرکتی به همین نام است که در زمینه توسعه نرم‌افزار فعالیت می‌کند. شما با استفاده از پلتفرم دیسکریپت می‌توانید ویدئوها را آوانگاری و ویرایش کنید.
 
این ابزار، ساده و پیشرفته است و با قابلیت٬هایی که ارائه می‌دهد شما را از هر ابزار ساخت و ویرایش ویدئوی دیگر بی‌نیاز می‌کند.
 
 
 
چگونه از دیسکریپت در کسب‌وکار خود استفاده کنیم:
آوانگاری ویدئوها به ۲۲ زبان
کوتاه‌کردن ویدئو با حذف بخش‌های مختلف
ارتقای سطح ویدئو با ترنزیشن، موسیقی، افکت و انیمیشن‌ها
تسریع فعالیت در شبکه‌های اجتماعی با قالب‌های از پیش آماده‌شده
هزینه: نسخه رایگان دیسکریپت اجازه خروجی‌گرفتن یک ویدئو در ماه بدون واترمارک را به شما می‌دهد. طرح Creator آن ۱۲ دلار ماهیانه هزینه دارد.
 
ابزار هوش مصنوعی پردازش زبان
 
گرامرلی (Grammarly)
گرامرلی دستیار هوشمند شما در نویسندگی است که متن را از لحاظ املا، دستور زبان، علائم نگارشی، شفافیت، جذابیت و فهم‌پذیر بودن آن بررسی می‌کند. این ابزار می‌تواند سرقت ادبی در متن را تشخیص دهد و پیشنهاداتی برای بهبود متن را ارائه کند.
 
گرامرلی از طریق  افزونه کروم خود می‌تواند در نوشتن ایمیل، پیام، توییت و اساسا هر نوع متنی کمک‌ حال شما باشد.
 
 
 
چگونه از گرامرلی در کسب‌وکار خود استفاده کنیم:
تصحیح متون
بازبینی و ویرایش اسناد در گروه
تغییر لحن متن برای انواع موقعیت‌های ارتباطی
افزایش سرعت فرآیند نوشتن از طریق اضافه‌کردن اسنیپت‌ها
هزینه: طرح بیزنسی گرامرلی از ۱۵ دلار ماهیانه برای هر کاربر آغاز شده و به ازای هر کاربر افزایش می‌یابد.
 
طرح اینترپرایز دارای ابزار مدیریت گروه‌های بزرگ است و قیمت آن به‌صورت سفارشی تعیین می‌شود.
 
Acrolinx
آکرولینکس، فرشته نجات سازمان‌‌های بزرگ برای بهبود کیفیت، پیوستگی و تاثیرگذاری ارتباطات متنی‌شان است. متن‌ها با استفاده از Acrolinx تجزیه و تحلیل می‌شوند و در حوزه دستور زبان، سبک، واژگان و دیگر مسائل زبانی، بازخورد و راهنمایی دریافت می‌کنند.
 
آکرولینکس این قابلیت را دارد که متن‌های موجود را بررسی کرده و تغییرات لازم را برای انسجام محتوایی و پیروی از دستورالعمل‌ها ارائه دهد.
 
 
 
چگونه از Acrolinx در کسب‌وکار خود استفاده کنیم:
نگه‌ داشتن پیوستگی صدا و لحن برند
تشخیص ضعف‌های محتوا و موارد بهبودپذیر
نظارت روی محتوا براساس استانداردهای برند
اطمینان از پیش‌ رفتن برنامه تولید محتوا روی زمان‌بندی مناسب علیرغم دخیل‌ بودن گروه‌ها، همکاران و مکان‌های مختلف
هزینه: شما باید مستقیما با Acrolinx ارتباط بگیرید و قیمت بخواهید.
 
Frase
فریز پلتفرمی برای بهینه‌سازی محتوا با کمک هوش مصنوعی است که محتوای سئومحور و بهینه‌ شده برای موتورهای جستجو و کاربران تولید می‌کند.
 
بهترین قسمت Frase این است که بینش‌های عملی و توصیه‌هایی برای بهبود محتوای وب‌سایت ارائه می‌دهد.
 
 
 
چگونه از فریز در کسب‌وکار خود استفاده کنیم:
تولید بریف‌های کامل و بهینه‌ شده محتوایی
طرح‌ریزی استراتژی محتوایی و ایجاد تقویم محتوایی
تجزیه و تحلیل محتوای موجود و ارائه توصیه‌‌هایی برای بهبود آن
تجزیه و تحلیل داده‌ها برای شناسایی موضوعات و کلمات کلیدی که بیشترین ارتباط را با کسب‌وکار و مخاطب هدف شما دارد
هزینه: طرح Solo،نزدیک به ۱۵ دلار ماهیانه هزینه دارد که اجازه نوشتن و بهینه‌سازی ۴ مقاله در ماه را به کاربران می‌دهد.
 
ابزار هوش مصنوعی شبکه‌های اجتماعی
 
Meet Edgar
میت ادگار ابزار برنامه‌ریزی برای شبکه‌های اجتماعی است که در برنامه‌ریزی و استفاده مجدد محتوای شبکه‌های اجتماعی به کاربر کمک می‌کند. میت ادگار، در بازیافت محتوا عملکرد بسیار خوبی دارد. بدین ترتیب، کاربران می‌توانند پست‌های شبکه اجتماعی خود را برای انتشار چندباره برنامه‌ریزی کنند تا به تعداد مخاطب بیشتری دست یابند.
 
 
 
چگونه از میت ادگار در کسب‌وکار خود استفاده کنیم:
همکاری با اعضای گروه
خودکارسازی شبکه‌های اجتماعی
دسته‌بندی و سازمان‌دهی محتوا
برنامه‌ریزی و بازیافت محتوا برای صرفه‌جویی در زمان و پیوستگی
هزینه: استفاده رایگان از این ابزار تا ۷ روز اعتبار دارد. پس از گذشت ۷ روز، می‌توانید از بین طرح‌های ادی و ادگار انتخاب کنید.
 
طرح ادی به صورت سالیانه تقریبا ۲۵ دلار در هر ماه و ادگار نیز تقریبا ۴۵ دلار هزینه دارد.
 
ابزار هوش مصنوعی کنترل صدا و تبدیل متن به صوت
 
Speechelo
اسپیچلو نرم‌افزار برای تبدیل متن به صوت است که متن‌های نوشته‌شده کاربران را با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین به کلمات گفته‌ شده تبدیل می‌کند. هوش مصنوعی این ابزار، سخنان را به‌صورت طبیعی در زبان‌ها و لهجه‌های متنوع تولید می‌کند. بهترین قسمت Speechelo، تنوع بالای لهجه‌ها و صداها است.
 
در این نرم‌افزار تنوع گسترده‌ای از صداهای طبیعی به زبان و لهجه‌های مختلف وجود دارد که دست شما را برای ایجاد محتوای Voiceover باز می‌گذارد.
 
 
 
چگونه از Speechelo در کسب‌وکار خود استفاده کنیم:
استفاده در اهداف آموزشی
ساخت ویدئوهای فروش حرفه‌ای
آماده‌سازی ویدئوهای تمرینی ارتقا یافته
تغییر سرعت و ارائه براساس هدف کسب‌وکارتان
تنظیم لحن‌های مختلف صدا برای اهداف مختلف
هزینه: برای استفاده مادام العمر از این ابزار فقط کافیست ۴۷ دلار بپردازید.
 
ابزار هوش مصنوعی ارائه و طراحی
 
Beautiful.ai
beautiful.ai ابزاری در حوزه ارائه به‌شمار می‌رود که ساخت ارائه‌های حرفه‌ای را آسان کرده‌است.
 
beautiful.ai در خود یک طراح متخصص دارد. این طراح deck به‌طور خودکار اسلایدها و لایه‌بندی‌ها را قالب‌بندی می‌کند. همچنین، کاربران می‌توانند ارائه‌های خود را برای تطبیق بهتر با برندشان، شخصی‌سازی کنند.
 
 
 
چگونه از Beautiful.ai در کسب‌وکار خود استفاده کنیم:
به‌روزرسانی گزارش‌های قدیمی با یک کلیک
همکاری گروهی در لحظه هنگام ساخت ارائه‌ها
سفارشی‌کردن ارائه‌ها با رنگ، فونت و لوگوی برند
صرفه‌جویی در زمان و اختصاص آن به کارهای مهم‌تر
تداوم بهتر کار با استفاده از قالب‌های از پیش طراحی‌شده و قالب‌بندی خودکار
هزینه: طرح حرفه‌ای برای یک نفر ۱۲ دلار ماهیانه که به‌صورت سالیانه پرداخت می‌شود. طرح گروهی ۵۰ دلار ماهیانه به ازای هر کاربر است.
 
ابزار هوش مصنوعی کسب‌وکار
 
Crayon
شما از کرایون می‌توانید برای نظارت و جمع‌آوری اطلاعات درباره رقبایتان استفاده کنید. این ابزار بازاریابی هوش مصنوعی داده‌های خود را از منابع متنوع به‌دست می‌آورد. کرایون این قابلیت را دارد که حرکات رقبا را در لحظه ردگیری و نظارت کند.
 
کرایون انواع مختلفی از داده‌ها را فراهم می‌کند که درباره تغییرات محصول، استراتژی‌های پیام، رهبری و دیگر به‌روزرسانی‌های مهم شما را آگاه می‌کند.
 
 
 
چگونه از کرایون در کسب‌وکار خود استفاده کنیم:
به‌روز نگه‌ داشتن محتوای شما
اعلان‌ دادن درباره وب‌سایت و تغییرات پرسنل رقبا
جمع‌آوری کردن فعالانه اطلاعات درباره شرکت‌های حوزه کاری شما
اضافه‌کردن، ویرایش و به اشتراک‌گذاری بینش‌های رقابتی بازار با گروه
بهره‌ بردن بخش‌های مختلف سازمان مانند فروش و پشتیبانی از این ابزار
هزینه: کرایون برای نیازهای هوش رقابتی، قیمت‌گذاری‌های متنوعی دارد. در همه بسته‌ها نیز ردگیری رقبا، لایسنس کاربر و خدمات نامحدود وجود دارد. برای اطلاع از قیمت تخمینی باید با کرایون تماس برقرار کنید.
 
LeadiQ
لیدی کیو نرم‌افزار هوشمند فروش است که به کسب‌وکارها برای پیداکردن، احراز شایستگی و تعامل با مشتریان ایده‌آل کمک می‌کند. شما می‌توانید شرکت‌ها و افرادی را پیدا کنید که بیشترین علاقمندی را به محصولات شما دارند. سپس، LeadiQ اطلاعاتی را درباره آن شرکت‌ها و افراد فراهم می‌کند تا فرآیند فروش شما شخصی‌سازی‌ شده و بهبود یابد.
 
بهترین قسمت لیدی کیو این است که لیدها را اولویت‌بندی می‌کند. این ابزار با اولویت‌بندی لیدها از مهم‌ترین به کم‌اهمیت‌ترین موجب می‌شود تا گروه فروش شما زمان و تلاش بیشتری برای اقناع لیدهای مهم‌تر بگذارد.
 
 
 
چگونه از LeadiQ در کسب‌وکار خود استفاده کنیم:
شناسایی مشتریان بالقوه از طریق تجزیه و تحلیل داده‌ها در منابع مختلف
افزایش تاثیرگذاری و بهبود نرخ موفقیت گروه فروش با اولویت‌بندی لیدها
ردگیری ایمیل‌ها برای دیدن زمان باز شدن، کلیک‌ شدن و پاسخ داده‌ شدن
غنی‌کردن لیدها با اطلاعات مفید مانند اندازه شرکت، صنعت و مکان آن برای شخصی‌سازی فرآیند فروش
هزینه: طرح رایگان شامل ۱۵ ایمیل کاری تایید شده در هفته است.
 
طرح استارتر، ۷۵دلار ماهیانه به ازای هر کاربر هزینه دارد که مناسب تیم‌های فروش کوچک برای شروع جست‌وجو داده مشتریان است.
 
Postcards
مورد بعدی فهرست ما، پست کاردز است که یک ابزار ایمیل مارکتینگ سطح بالا به‌شمار می‌رود. ادغام اخیر این ابزار با هوش مصنوعی، کارکرد آن را ارتقا داده و فرآیند ایجاد قالب ایمیل‌ را روان‌تر کرده‌است.
 
هوش مصنوعی قدرتمند و جدید Postcards منحصر به مشترکان طرح Agency است که آنها را قادر به ایجاد قالب‌های چشمگیر و تاثیرگذار ایمیل می‌کند.
 
رویکرد هوش مصنوعی پست کاردز تجربه‌ای ساده و تاثیرگذار ارائه می‌دهد که آن را تبدیل به دارایی ارزشمندی برای بازاریاب‌های ایمیلی می‌کند.
 
 
 
چگونه از Postcards در کسب‌وکار خود استفاده کنیم:
ردگیری و تجزیه و تحلیل عملکرد ایمیلی
ادغام یکپارچه با پلتفرم بازاریابی ایمیلی موجود
آزمایش و تکرار سریع طراحی‌ها برای عملکرد بهینه
ایجاد و قالب‌های ایمیلی واکنش‌گرا و شخصی‌سازی‌شده
استفاده از قالب‌های پیش‌ساخته برای ذخیره زمان و نگه‌ داشتن پیوستگی
بهره‌گرفتن از دستیار هوش مصنوعی برای دریافت پیشنهادات هوشمند قالب‌بندی و بهینه‌سازی
هزینه: نسخه رایگان پست کاردز محدود به یک کاربر و ۱۰ ماژول رایگان است. طرح کسب‌وکار این ابزار ۱۷ دلار ماهیانه هزینه دارد که ۱۴ روز می‌توانید رایگان از آن استفاده کنید. در این طرح، همه قابلیت‌های طرح رایگان به علاوه گزینه‌های پیشرفته‌تر مثل افزونه‌های مختلف وجود دارد.
 
طرح Agency نیز، ماهیانه ۲۹ دلار ماهیانه هزینه دارد و ۱۴ روز به صورت رایگان می‌توانید آن را امتحان کنید. پرداخت این طرح به‌طور سالیانه است و قابلیت‌هایی مثل میزبانی از تصاویر، پروژه‌های نامحدود و چندین برند به‌طور همزمان را ارائه می‌دهد.
 
Manychat
Manychat پلتفرم ساخت و خودکارسازی چت بات برای کسب‌وکارها است که برای کاربران، چت‌بات‌ می‌سازد. کاربران با استفاده از این ابزار می‌توانند برای وب‌سایت، فیس‌بوک، واتساپ و پیامک، چت‌بات بسازند، طراحی کنند و راه بیندازند.
 
بهترین قسمت منی‌چت این است که با استفاده از رابط کاربری درگ/دراپ می‌تواند فلوی چت‌بات با قابلیت شخصی‌سازی بالایی بسازد.
 
بدین ترتیب، کاربر بدون نیاز به داشتن سواد برنامه‌نویسی و فنی می‌تواند تجربیات تعاملی پیچیده ایجاد کند. این برنامه یکی از مهم‌ترین ابزار بازاریابی هوش مصنوعی به شمار می‌رود.
 
 
 
چگونه از Manychat در کسب‌وکار خود استفاده کنیم:
فرستادن ایمیل‌های مناسبتی خودکار
فرستادن خودکار پیام خوشامدگویی به مشترکان جدید
ایجاد بات‌های سفارشی برای پاسخ به سوالات متداول
ارسال پیام‌های تبلیغاتی و تخفیف‌ها به مشتریان
هزینه: شما می‌توانید از نسخه رایگان Manychat با امکانات پایه برای تعامل با حداکثر ۱۰۰۰ مخاطب استفاده کنید. نسخه‌ی حرفه‌ای این برنامه، 15 دلار ماهیانه هزینه دارد که با بیشتر شدن مخاطبان، افزایش می‌یابد.
 
Albert.ai
آلبرت  این پلتفرم و ابزار بازاریابی ساخته شده بر پایه‌ی هوش مصنوعی است که با فناوری کنونی بازاریاب‌ها ادغام شده و آن را مدیریت می‌کند. بهترین قسمت آلبرت این است که هم‌زمان نقش سیستم پشتیبانی، استراتژیست و نیروی اجرایی را بازی می‌کند و بی‌وقفه آنها را بهبود می‌دهد.
 
 
 
چگونه از آلبرت در کسب‌وکار خود استفاده کنیم:
تجزیه و تحلیل عملکرد انواع مختلف محتوا
شناسایی لیدهای بالقوه و خودکارکردن فرآیند تولید لید
دریافت بینش برای کمپین‌های بازاریابی شخصی‌سازی‌ شده
ادغام با سیستم دمات مشتریان شرکت برای تحلیل داده مشتریان
استفاده برای فروشگاه‌ها آنلاین و تجزیه و تحلیل داده‌های دریافت‌ شده از پلتفرم‌های فروشگاهی برای بهینه‌سازی محصول و هدف‌گذاری تبلیغات
هزینه: برای دریافت اطلاعات درباره قیمت‌گذاری و شرح نیازها و بودجه اختصاصی خودتان با آلبرت ارتباط بگیرید.
 
Fullstory
فول استوری پلتفرمی برای تجزیه و تحلیل تجربه دیجیتال است که تعامل‌های کاربر با وب‌سایت و اپ موبایل را برای کسب‌وکارها بررسی می‌کند.
 
Fullstory به صورت دقیق، تعامل کاربر با وب‌سایت و اپ موبایل را زیر ذره بین قرار می‌دهد و کلیک‌ها، اسکرول‌ها و حرکات ماوس را بررسی ردگیری می‌کند.
 
 
 
چگونه از فول استوری در کسب‌وکار خود استفاده کنیم:
ادغام با دیگر ابزارها
کشف‌کردن باگ‌ها و خطاها
بررسی چگونگی تعامل کاربر با وب‌سایت
بررسی جایی که کاربران روی صفحه کلیک می‌کنند
جست‌وجو و فیلترکردن سشن‌ها از لحاظ کاربر، دستگاه، مکان و دیگر فاکتورها
ردگیری چرایی و جایی که کاربر با وب‌سایت، اپ یا پلتفرم نرم‌افزاری شما مشکل دارد
هزینه: ۱۴ روز می‌توانید رایگان از فول استوری استفاده کنید، سپس برای تعیین قیمت با آنها تماس بگیرید.
 
ابزار هوش مصنوعی سئو
 
Surfer
Surfer پلتفرمی برای بهینه‌سازی سئو با هوش مصنوعی است که به کسب‌وکارها و بازاریاب‌های دیجیتال در بهبود رتبه‌بندی وب‌سایتشان کمک می‌کند.
 
مهم‌ترین ویژگی سرفر، بهینه‌سازی محتوای هوش مصنوعی محور آن است. همچنین، شما می‌توانید محتوای وب‌سایت و عملکرد سئوی خود را با رقبا بسنجید.
 
با این ویژگی می‌توانید نقاط قوت رقبا را شناسایی کنید و آن را در استراتژی خود جای دهید.
 
 
 
چگونه از Surfer در کسب‌وکار خود استفاده کنیم:
شناسایی کلمات کلیدی سودمند
نظارت بر عملکرد سئوی رقبای خود
افزایش نمایش وب‌سایت و هدایت ترافیک بیشتر به آن
بهینه‌کردن محتوا برای گرفتن رتبه بهتر در موتورهای جست‌وجو
تنظیم گزارش‌های خودکار که به‌طور منظم برای شما فرستاده می‌شود
بررسی وب‌سایت برای بهبود سرعت بارگذاری، واکنش‌گرایی موبایل و دیگر معیارهایی که بر رتبه‌بندی وب‌سایت تاثیر می‌گذارد
هزینه: طرح پایه ۴۹ دلار ماهیانه هزینه دارد که برای صاحبان کسب‌وکارهای کوچک، بلاگ‌نویس‌ها و غیره مناسب است.
 
قبل از آنکه بروید…
هوش مصنوعی در حال تبدیل‌شدن به بخش جدایی ناپذیری از استراتژی‌های بازاریابی نوین است. روش‌های زیادی برای کسب‌وکارها در به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی جهت رتقای فعالیت‌های بازاریابی‌شان وجود دارد؛ از کمپین‌های ایمیلی خودکار گرفته تا ابزار آنالیز پیش‌بینی‌کننده.
 
توانایی AI در فراهم‌ کردن بینش‌های جامع درباره رفتار مشتری و مشتریان هدف بالقوه، جای شک باقی نمی‌گذارد که بسیاری از کسب‌وکارها آن را آینده بازاریابی دیجیتال بدانند.
 
در واقع می‌توان گفت که اگر می‌خواهید در صنعت رقابتی امروز باقی بمانید، باید حضور موثری در فضای دیجیتال داشته باشید که به کمک فناوری قدرتمند هوش مصنوعی امکان‌پذیر است.
 
سوالات متداول
 
هوش مصنوعی چیست؟
هوش مصنوعی در اصل برنامه‌ یا سیستمی کامپیوتری است که می‌تواند کارهای نیازمند هوش انسانی را انجام دهد. فناوری هوش مصنوعی در صنایع زیادی مانند لوازم خانگی و ماشین‌های خودران نفوذ کرده، اما همچنین ابزار قدرتمندی برای بازاریاب‌ها به‌شمار می‌رود.
 
قابلیت‌های هوش مصنوعی می‌تواند کارهای پیش پا افتاده را خودکار، سریع‌تر و دقیق‌تر از انسان تحلیل و بینش‌های جامعی درباره رفتار مشتری فراهم کند که انجامش برای انسان غیرممکن است.
 
علت اهمیت ابزارهای بازاریابی هوش مصنوعی برای بازاریاب‌ها چیست؟
بازاریاب‌ها همیشه برای تدوین استراتژی و گرفتن تصمیم‌ها، به داده‌ها تکیه می‌کنند. حالا با پیشرفت هوش مصنوعی، آنها به تعداد داده‌‌های بسیاری دسترسی دارند.
 
بازاریاب‌ها با به‌کارگیری الگوریتم‌های یادگیری ماشین و ابزار پردازش زبان طبیعی می‌توانند بینش‌هایی درباره رفتار مشتری به‌دست آورند. پیش از این ردگیری چنین الگوهای ناوبری وب‌سایت و آنالیز رفتارها غیرممکن بود. آنها می‌توانند با استفاده از این اطلاعات، کمپین‌های هدفمند دقیقی طراحی کنند.
 
چنین سطحی از شخصی‌سازی ارتباط گرفتن برندها با مشتریان در سطحی عمیق‌تر و فروش بیشتر را آسان‌تر از همیشه می‌کند.
 
چگونه می‌توانم از ابزار بازاریابی هوش مصنوعی برای کسب‌وکار خود استفاده کنیم؟
کسب‌وکارها می‌توانند هوش مصنوعی را به روش‌های مختلف به‌کار گیرند. روش‌هایی از قبیل کمپین‌های ایمیلی خودکار، پلتفرم‌های نظارت بر شبکه‌های اجتماعی، ابزار تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده و نرم‌افزار بخش‌بندی مشتریان.
 
این ابزار به کسب‌وکارها برای ردگیری موثرتر از فرآیندهای دستی ترندها در رفتار مشتری کمک می‌کند.
 
کسب‌وکارها همچنین می‌توانند مخاطب هدف را دقیق‌تر از همیشه براساس علائق و دموگرافیک شناسایی کنند.
 
علاوه بر این، این ابزار می‌توانند بینش‌های ارزشمندی درباره چرایی انجام برخی کارها توسط مشتریان را فراهم کنند. بدین ترتیب، بازاریاب‌ها می‌توانند کمپین‌های موثرتری با نتایج بهتر در زمان کمتر ایجاد کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.