فناوری اطلاعات

August 25, 2023
13:34 جمعه، 3ام شهریورماه 1402
کد خبر: 148901

گوگل آماده پیروی از قوانین اتحادیه اروپا می‌شود

قانون سرویس های دیجیتال اتحادیه اروپا از فردا (جمعه) اجرایی می شود و در همین راستا گوگل دسترسی بیشتری درباره عملکرد سرویس هایش و همچنین تبلیغات هدفمند برای محققان فراهم می کند.
 
 
به گزارش رویترز، گوگل برای پیروی از قانون سرویس‌های دیجیتال اتحادیه اروپا (DSA)، اطلاعات بیشتری درباره تبلیغات هدفمند برای محققان فراهم می‌کند و همچنین دسترسی بیشتری به داده‌های مربوط به شیوه عملکرد محصولاتش را ارائه خواهد کرد.
 
DSA مجموعه قوانین جدید و سختگیرانه‌تری برای متاپلتفرمز، مایکروسافت، توئیتر، بوکینگ، پینترست، اسنپ چت، ویکی پدیا، زالاندوو علی اکسپرس (پلتفرم‌های فروش آنلاین) است زیرا آنها کاربران بیشتری دارند.
 
قوانین مذکور از فردا (روز جمعه) اجرایی می‌شود و شرکت‌ها براساس آن ملزم هستند اقدامات بیشتری برای مقابله با محتوای سوءاستفاده جنسی از کودکان انجام دهند، درباره فرایند الگوریتم‌های خود، بات ها و تبلیغات هدفمند شفاف‌تر باشند و همچنین محتوای غیرقانونی، غیرایمن یا جعلی که در پلتفرم هایشان فروخته می‌شود را حذف کنند.
 
لورا ریچاردسون معاون گوگل در بخش اعتماد و ایمنی در یک پست وبلاگی در این باره نوشت: ما مرکز شفافیت تبلیغات را گسترش خواهیم داد که یک مخزن جهانی قابل جستجو از تبلیغ‌کنندگان در تمام پلتفرم‌هایمان است. این اقدام برای پیروی از مقررات DSA و ارائه اطلاعات اضافی در مورد هدف‌یابی برای تبلیغات ارائه‌شده در اتحادیه اروپا انجام می‌شود.
 
او در ادامه افزود: ما دسترسی به داده‌ها را برای محققان گسترش می‌دهیم تا به درک بهتری از عملکرد موتور جستجوی گوگل، یوتیوب، گوگل مپس، گوگل پلی و شاپینگ دست یابند و همچنین بتوانند تحقیقات مرتبط با درک ریسک‌های سیستماتیک محتوا در اتحادیه اروپا را انجام دهند.
 
این شرکت فناوری آمریکایی شفافیت بیشتری درباره تصمیمات بازبینی محتوای فراهم می‌کند و راه‌های مختلفی در اختیار کاربران قرار می‌دهند تا با شرکت ارتباط برقرار کنند و فرایندهای گزارش دهی و درخواست تجدید نظر را ارتقا می‌دهد تا به این ترتیب انواع مختلفی از اطلاعات و متون درباره تصمیم‌هایش را فراهم کند.
 
گوگل همچنین یک مرکز شفافیت جدید برای دسترسی به اطلاعات درباره سیاست‌هایش فراهم می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.