اپراتورها

تلفن همراه

August 25, 2023
21:51 جمعه، 3ام شهریورماه 1402
کد خبر: 148916

ترکسل 240 میلیون دلار برروی انرژی خورشیدی سرمایه‌گذاری می‌کند

green-tech-environment-sustainability-770x285.jpg
 
ICTna.ir – ترکسل به عنوان بخشی از تلاش برای استفاده از انرژی های تجدیدپذیر، تا سال 2030 حدود 240 میلیون دلار در تولید انرژی خورشیدی سرمایه گذاری می کند.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این شرکت مخابراتی ترکیه اعلام کرد که در حال برنامه ریزی برای نصب نیروگاه های خورشیدی با ظرفیت کل 300 مگاوات، صرفاً برای مصرف خود ظرف سه سال است.
در حال حاضر، شرکت دولتی انتقال برق Türkiye Elektrik İletim و شرکت های توزیع برق منطقه ای مربوطه تا 213 مگاوات به ترکسل مجوز داده اند، اما این شرکت در تلاش است تا مجوزهای لازم برای ظرفیت کامل را دریافت کند.
 
نیروگاه های خورشیدی به ترکسل کمک میکند تا به هدف اولیه خود یعنی تامین حدود 65 درصد نیاز به انرژی خود از منابع تجدیدپذیر در سال 2026 برسد.
 
این اپراتور در بیانیه ای گفت: با توجه به شاخص های اقتصادی و کلان فعلی، میزان سرمایه گذاری برای پروژه های انرژی مربوطه حدود 240 میلیون دلار پیش بینی می شود.
 
با در نظر گرفتن هدف تامین 100 درصدی انرژی های تجدیدپذیر تا پایان دهه، و تعهد به خنثی شدن کربن تا سال 2050، این اپراتور قبلاً برخی از پروژه های انرژی خورشیدی را برای تأمین انرژی – یا بخشی از انرژی – مراکز داده و دفاتر خود اجرا کرده است و در سال 2021 شرکت Boyut Grup Enerji، مالک نیروگاه بادی Karadağ را با 18 مگاوات ظرفیت نصب شده را خریداری کرد. ارزش معامله Boyut Grup Enerji 29.6 میلیون دلار بود، اما ترکسل با توجه به بدهی های این شرکت ، موافقت کرد که 11.5 میلیون دلار بپردازد.
 
علاوه بر این، ترکسل تا به امروز پنل های خورشیدی را در حدود 735 ایستگاه بی تی اس خود پیاده سازی کرده است، اگرچه در مورد میزان انرژی واقعی این پنل ها به سایت های مورد نظر اظهار نظر و اطلاع رسانی خاصی نکرده است.
 
با این وجود، ترکسل مانند همتایان بین المللی خود، واقعاً شروع به پیشبرد برنامه پایداری کرده است. هر چند دیگران جلوتر هستند.
 
در اواسط سال 2021 وودافون به طور رسمی اعلام کرد که کل شبکه اروپایی این اپراتور، اکنون از انرژی های تجدید پذیر استفاده می کند و متعهد شد که این وضعیت را تا سال 2025 به فعالیت های در مناطق آفریقایی گسترش دهد. از آن زمان تا کنون اعلامیه های متعددی در مورد بهره وری انرژی داده است، از جمله قرارداد خرید برق ماه گذشته با انرژی های تجدیدپذیر .
 
وودافون قصد دارد تا سال 2030 از نظر انتشار کربن خود و انرژی خریداری شده و مصرفی خود را به صفر برساند و می گوید که تا سال 2040 انتشار محدوده سه را از کل زنجیره تامین حذف خواهد کرد. هفته گذشته شعبه این اپراتور در بریتانیا ادعا کرد که انتشار کربن ناشی از فعالیت‌های خود را در دوره 2020-2023 تا 92 درصد کاهش داده است.
 
ترکسل هنگام انتشار نتایج سه ماهه دوم خود در هفته گذشته آماری در مورد مصرف انرژی خود ارائه نکرد، اما به جرات می توان گفت که افزایش هزینه برق به همان اندازه که بر تجارت سایر بازیگران مخابراتی تأثیر می گذارد، بر تجارت ترکسل هم تأثیر می گذارد. هر چند که ممکن است، این اپراتور یک مجموعه ثابت از اعداد را تغییر داده باشد.
 
این شرکت مخابراتی به دلیل عملکرد قوی در نیمه اول سال، پیشبینی کل سال خود را برای درآمد به میزان قابل توجهی افزایش داد. اکنون انتظار می‌رود که درآمدها نسبت به سال قبل حدود 71 درصد رشد کند، که قبلاً تا مارس امسال 55 تا 57 درصد بود، در حالی که پیش‌بینی می‌کند EBITDA حدود 37 میلیارد لیر (1.4 میلیارد دلار آمریکا) باشد. 
 
در سه ماهه دوم، درآمد ترکسل 73.5 درصدی افزایش یافت و به 21.7 میلیارد TRY (795 میلیون دلار) رسید، در حالی که درآمد با بیش از 89 درصد افزایش به 9.5 میلیارد TRY و درآمد خالص با 70 درصد افزایش به 3.2 میلیارد TRY رسید.
 
مدیرعامل ترکسل گفت: عملکرد ما در سه ماهه گدشته به دلیل گسترش یوزبیس مشترکانمان، تأثیر تجمعی افزایش متوالی قیمت، تمرکز ما بر فروش بسته‌های بالاتر به مشتریانمان، و مشارکت خدمات دیجیتال و تجارت فناوری فن‌آوری ما بهبود یافت.
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.