فناوری اطلاعات

August 28, 2023
9:59 دوشنبه، 6ام شهریورماه 1402
کد خبر: 149052

مایکروسافت و لینکدین آماده پیروی از قانون اتحادیه اروپا شدند

شرکت های بزرگ اینترنتی اکنون باید قانون سرویس های دیجیتال اتحادیه اروپا(DSA)را اجرا کنند که طبق آن باید از کاربران در مقابل محتوای مخرب محافظت کنند.
 
 
به گزارش ای اف پی، همچنین آنها باید درباره الگوریتم هایشان بیش از پیش شفاف باشند.
 
اتحادیه اروپا تاکنون ۱۹ پلتفرم از جمله مایکروسافت بینگ، لینکدین، فیس بوک، اینستاگرام، اسنپ چت و تیک تاک را مشخص کرده که دفتر اصلی آنها در آمریکا است. این شرکت ها باید از قانون DSA پیروی کنند.
 
به طور دقیق تر قوانین DSA از روز جمعه برای شبکه های اجتماعی و وب سایت های بسیار بزرگ اجرا می شود. یکی از مهم ترین درخواست ها تحت قانون DSA آن است که به کاربران حق انتخاب می دهد تا یک فید غیرشخصی سازی شده، داشته باشند که براساس پروفایل آنها طرح ریزی نشده است.
 
لینکدین (متعلق به مایکروسافت) در یک پست وبلاگی اعلام کرد این تغییر برای نسخه های دسک تاپ و موبایل اجرا می شود.
 
سال گذشته پس از آنکه چت جی پی تی (متعلق به شرکت اوپن ای آی که مایکروسافت در آن سرمایه گذاری کرده) سروصدای زیادی به پا کرد، هوش مصنوعی خبرساز شد. در همین راستا اتحادیه اروپا اکنون سعی دارد هرچه سریع تر نخستین قانون مربوط به هوش مصنوعی را تا پایان سال جاری میلادی اجرایی کند.
 
کورتنی گرگویر مدیر ارشد امنیت دیجیتال مایکروسافت اعلام کرد اقدامات امنیتی متعددی برای حفاظت در مقابل ریسک های جدید هوش مصنوعی اجرا می کند و همچنان سعی می کند شفاف باقی بماند.
 
گرگوار اعلام کرد مایکروسافت اقدامات بیشتری برای پیروی از قانون DSA اجرا می کند که شامل یک کتابخانه از تبلیغات است و کاربران اروپایی می توانند از طریق آن به اطلاعات درباره آگهی های موجود در پلتفرم دست یابند.
 
درهمین راستا لینکدین نیز گام مشابهی را اتخاذ کرده است. گرگویر اضافه کرد که مایکروسافت درباره شیوه عملکرد موتورجستجوی بینگ از جمله اصول رده بندی، سیاست های بازبینی و کنترل های کاربران توضیحات بهتری ارائه می کند.
 
اسنپ چت متعلق به شرکت اسنپ نیز از تغییراتی در اپ خود رونمایی کرد که شامل افزایش اختیارات کاربر درباره محتوایی که می بیند و محدود کردن تبلیغات هدفمند برای کودکان بین ۱۳تا ۱۷ سال در اتحادیه اروپا و انگلیس است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.