فناوری اطلاعات

August 28, 2023
13:16 دوشنبه، 6ام شهریورماه 1402
کد خبر: 149081

بنیانگذار فاکسکان نامزد انتخابات ریاست جمهوری تایوان شد

«تِری گو» که بنیانگذار گروه فناوری فاکسکان است، تصمیم خود برای حضور مستقل در انتخابات ریاست جمهوری تایوان را اعلام کرد.
 
گو روز دوشنبه در مراسمی در تایپه، نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری تایوان در ژانویه سال ۲۰۲۴ اعلام کرد. برای این که نامزدی او در این انتخابات رسمی شود، وی به دریافت امضای حدود ۹۰۰ هزار رای دهنده نیاز دارد.
 
گو با پیوستن به رقابت انتخاباتی، به شانس نامزد حزب مخالف دولت که از روابط نزدیک‌تر تایوان و چین حمایت می‌کند، ضربه می‌زند. طبق نظرسنجی بنیاد نظر عمومی تایوان که در ژوئیه انجام شد، تنها ۱۵.۲ درصد از پاسخ دهندگان، به «تِری گو» رای خواهند داد.
 
بنیانگذار فاکسکان در زمان اعلام نامزدی خود گفت: به دلیل نگرانی از وضعیت ژئوپلیتیکی و اقتصادی تایوان و باور قوی به دموکراسی تایوان، در چند ماه گذشته، تلاش کردم احزاب مخالف را متحد کنم اما تلاش‌هایم پیشرفت صفر داشتند زیرا احزاب دیگر، ملاحظات خاص خود را دارند. وی وعده داد سرانه تولید ناخالص داخلی تایوان را بالاتر از سرانه سنگاپور خواهد برد.
 
«تِری گو» پیش از این هم در رقابت ریاست جمهوری شرکت کرده بود. وی در سال ۲۰۱۹، اداره فعالیت‌های فاکسکان را به مدیریت جدید داد تا در رقابتی انتخابات شرکت کند اما تلاش او ناموفق بود.
 
گو، بخش عمده ثروت هفت میلیارد دلاری خود را از فاکسکان به دست آورده است که از اواخر دهه ۱۹۸۰، دستگاه‌های مختلف را برای شرکت‌هایی نظیر اپل و سونی در چین تولید می‌کند. عمده دستگاه‌های اپل همچنان در قطب تولید اصلی فاکسکان در چین تولید می‌شوند که به «آیفون سیتی» شهرت دارد.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، «تِری گو» به عنوان بزرگترین سهامدار در فاکسکان، این نگرانی که حضور پررنگ این شرکت در چین، او را در معرض فشارهای پکن قرار می‌دهد را رد کرد و گفت: اگر حکومت کمونیستی چین تهدید کند دارایی فاکسکان در چین را مصادر می‌کند، خواهم گفت: بله لطفا این کار را انجام دهید. وی گفت: می‌توانم ثروت شخصی خود را در قبال صلح برای تایوان، فدا کنم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.