تفاهمنامه همکاری جابار و پادرو برای دسترسی همه کاربران پادرولند به لاکرهای هوشمند جابار در سطح ایران، به امضا رسید.
به گزارش روابطعمومی پادرو، با امضای این قرارداد که روز دوشنبه ۶ شهریورماه جاری با حضور مدیران عامل دو شرکت «پادرو» و «جابار» منعقد شد، همه کاربران پادرولند، پادروپین و پادروشاپ میتوانند از خدمات ویژه جمعآوری و تحویل مرسولات توسط لاکرهای جابار استفاده کنند.
پشوتن پورپزشک مدیرعامل پادرو و رامین سمیعزاده مدیرعامل جابار، در این جلسه با تبادل تفاهمنامه توافق کردند تا امکانات ویژه جابار به خدمات متنوع پادرولند شامل ایجاد زیرساخت یکپارچه فروش آنلاین، ارائه خدمات لجستیک یکپارچه، دسترسی به لاکرهای هوشمند، پرداخت امن و امانی، خدمات ارسال اختصاصی و اعطای دستگاههای پرداخت اضافه شود.
جابار ارائهدهنده صندوقهای هوشمند پستی در مکانهای مشخص شهری است که از مرسولات پستی حفاظت و نگهداری میکند تا کاربران نهایی بتوانند در زمان و مکان دلخواه مرسوله خود را تحویل بگیرند.
این تفاهمنامه که با هدف گسترش اکوسیستم پادرولند برای ایجاد فضای اتصال فروش آنلاین به آفلاین در حوزه کسبوکارهای خرد و متوسط منعقد شده است، سعی دارد زیرساخت لازم برای کاربرانی که نیاز به انعطاف در زمان ارسال یا دریافت بستههای پستی دارند را فراهم کند و در نهایت به رضایت بیشتر مشتریان کسبوکارها از تجربه خرید خود میانجامد.
پشوتنپورپزشک، مدیرعامل پادرو، درباره شکلگیری این اکوسیستم گفت: پیوستن جابار به این اکوسیستم میتواند بهعنوان یک امکان ویژه برای کسبوکارهای خرد و متوسط که نیازمند زمان و مکان منعطف برای تحویل سفارشهای مشتریان هستند بهشمار رود. جابار با پوشش خوبی که در شهر تهران برای شهروندان ایجاد میکند، میتواند به یک حلقه اتصال برای بهینهسازی خدمات لجستیکی و جابجایی مرسولات تبدیل شود.
وی افزود: در حال حاضر ۹۷ لاکر هوشمند جابار در ۴۷ ایستگاه در سراسر ایران مستقر شده است؛ لاکرهای هوشمند جابار در اصل سیستمهای خودکار و بدون نیاز به اپراتور هستند که امکان استفاده از آنها در تمام مدت روز و حتی ایام تعطیل هم فراهم است. این یکی از مزایای اصلی لاکرهای هوشمند است که سیستمهای پستی سنتی قادر به فراهمکردن آن نیستند.
به عقیده پورپزشک، ملحقشدن جابار به اکوسیستم پادرولند فرصت مناسبی برای کسبوکارهایی است که از خدمات این اکوسیستم استفاده میکنند و میتوانند از جابار بهعنوان یک گزینه قابل اعتماد حتی برای فرآیند جمعآوری سفارشهای خود در شرایط ویژه استفاده کنند.
مدیرعامل پادرو به خدمات «تحویل خارج از خانه» بهعنوان یک نیاز ضروری در زنجیره خدمات لجستیک ایران اشاره کرد و گفت: بسیاری از شرکتهای بزرگ در حوزه تجارت الکترونیک مثل آمازون یا ترندیول این خدمات را ارائه میدهند. شرکتهای بزرگ پستی مثل DHL یا FedEx هم از لاکرهای هوشمند برای ارائه خدمت به کاربران خود استفاده میکنند. بنابراین حضور این سیستم برای تکمیل زنجیره لجستیک در ایران ضروری است و ما هم در پادرولند سعی داریم دسترسی به انواع خدمات را برای کاربران خود فراهم کنیم تا بتوانند بهترین کیفیت و تجربه از خرید آنلاین یا خدمات لجستیک را تجربه کنند.
رامین سمیعزاده، مدیرعامل جابار نیز در مراسم امضای این تفاهمنامه همکاری گفت: اتصال به شبکه پادرولند این فرصت را برای لاکرهای جابار ایجاد میکند تا بتواند میزبان بستههای پستی بیشتری از سمت کسبوکارهای خرد باشد. جابار در تهران، کرج، رشت، مشهد و کیش لاکرهای هوشمندی را برای استفاده کاربران خود طراحی و تامین کرده است.
وی گفت: ما قصد داریم تا پایان سال بیش از ۲۰۰ لاکر را به شبکه جابار اضافه کنیم که ۷۰ درصد از این تعداد در شهر تهران توزیع خواهد شد. استفاده از این لاکرها میتواند یک امکان ویژه برای کسبوکارها تلقی شود تا بتوانند خدمات با کیفیتتری را به مشتریان خود در حوزه لجستیک ارائه کنند.
به گفته مدیرعامل جابار، یکی از امتیازهای همکاری جابار و پادرو، استفاده کاربران پادروشاپ از این امکان ویژه است؛ کاربران پادروشاپ که بیشتر فروشندگان فعال در شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام هستند به انعطاف بیشتری برای زمان یا مکان جمعآوری و تحویل سفارشها نیاز دارند. با خدمات جابار فروشندگان میتوانند متناسب با شرایط زمانی و مکانی دلخواه از امکانات جابار استفاده کنند. همینطور این امکان برای مشتریان آنها نیز فراهم است تا بتوانند مکان یا زمان مورد نظر خود را برای دریافت سفارششان انتخاب کنند.
سمیعزاده با اشاره به این نکات ادامه داد: شاید بتوان کارکرد اصلی خدمات جابار را ارائه خدمات در ایام تعطیل یا ساعات غیراداری که خدمات جمعآوری یا تحویل توسط شرکتهای پستی دیگر با محدودیت مواجه است، دانست. بنابراین حضور این سرویس در پادروپین همراه با شرکتهای پستی، یک گزینه کاربردی برای همه کسبوکارها بهشمار میرود.
سمیعزاده نیز خدمات جابار که بهطور کاملا هوشمند انجام میشود را یک امکان ویژه برای کاربران دانست و تاکید کرد: امنیت بالای این لاکرها باعث میشود کاربران با آسودگی خاطر بتوانند بستههای متنوع خود در اندازههای مختلف را در این فضا قرار دهند. استفاده از این لاکرها بسیار ساده است و همه شهروندان بهراحتی میتوانند با آن کار کنند. در ضمن این روش یکی از بهترین تکنیکها برای کاهش هزینههای مرجوعی کالا برای شرکتهای پستی است.
به گفته مدیرعامل جابار، همکاری با سرویسهای مختلف پادرو از جمله پادروپین بهعنوان پلتفرم مقایسه و انتخاب خدمات پستی و فروشگاهساز پادروشاپ که امکان پرداخت و ارسال را به فروشندگان فعال در شبکههای اجتماعی ارائه میدهد، یک همکاری موثر در صنعت لجستیک است و میتواند کیفیت خدمات این حوزه را بهویژه در بخش فروش آنلاین ارتقا دهد.
وی گفت: ارتباط با کسبوکارهای خرد که سهم بالایی از بازار خردهفروشی را در اختیار دارند، یکی از بهترین فرصتهایی است که از طریق همکاری با پادرو برای جابار فراهم میشود.
پادرولند تازهترین حوزه کسبوکاری پادرو، یک اکوسیستم یکپارچه برای اتصال فروش آفلاین به آنلاین است و هدف آن تسهیل و یکپاچهسازی تجربه فروش آفلاین و آنلاین برای فروشندگان خرد است.
ابزارهای فروشگاهساز، پرداخت آنلاین و آفلاین، دستگاه پرداخت اندرویدی، جمعآوری و ارسال سفارشها با شیوههای نوین، تبلیغات و افزایش فروش، سهولت ارتباط با مشتری، دسترسی به شبکههای اجتماعی و دیگر ابزارهای پیشرفته برای تسهیل و رشد کسبوکار، از جمله امکانات موجود در این اکوسیستم است.