تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 29, 2023
13:39 سه شنبه، 7ام شهریورماه 1402
کد خبر: 149151

دادگستری: احراز اصالت اسناد تنها باید الکترونیکی باشد

رییس کل دادگستری استان تهران با تاکید بر الکترونیکی شدن فرآیند احراز اصالت اسناد و مدارک، گفت: نظام‌مند و الکترونیکی شدن امور و فرآیندها قطعا زمینه سوء استفاده‌های احتمالی را از بین خواهد برد.
 
 
 
علی القاصی در راس یک هیات قضایی از مدیریت تایید اسناد ترجمه شده بازدید کرد و نحوه خدمت‌رسانی به مراجعان را به‌طور مستقیم و بدون واسطه مورد ارزیابی قرار داد و اظهار داشت: فرآیندها باید به‌گونه‌ای دنبال شود که ضمن استعلام برخط و آنی اصالت مدارک و اسناد از طریق اتصال به درگاه دستگاه‌ها و ادارات مرتبط، زمینه‌های سوءاستفاده‌ها و سندسازی‌های احتمالی از بین رود.
 
وی ضمن تاکید بر اینکه به‌منظور تحقق این مهم، تعامل دستگاه‌های مختلف از جمله دستگاه‌های دولتی امری اجتناب‌ناپذیر است، خاطرنشان کرد: ساز و کار لازم برای این هدف، باید در تعامل با دستگاه‌های دولتی فراهم شود و اصالت اسناد و مدارک به‌نحو کامل احراز شود.
 
رییس کل دادگستری استان تهران در بدو ورود به این اداره، از باجه‌های ارایه خدمات به مراجعان بازدید کرد و رضایت‌مندی مراجعان از نحوه خدمت‌رسانی را مورد ارزیابی قرار داد.
 
این مسوول فرایند تایید اسناد را نیز مورد بررسی قرار داد و اهم چالش‌ها و مشکلات موجود در این فرایند را احصاء کرد.
 
رییس کل دادگستری استان تهران در همین زمینه به معاون حقوقی و معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری کل استان تهران ماموریت داد تا ضمن احصاء آسیب‌ها و مشکلات موجود در انجام فرایندهای احراز اصالت اسناد به شیوه سنتی، پیشنهادات خود را به‌منظور پیگیری از بخش‌های مختلف در جهت الکترونیکی کردن امور ارایه دهند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.