اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 2, 2023
19:11 شنبه، 11ام شهریورماه 1402
کد خبر: 149274

نیروهای انسانی شما رسانه کسب‌وکارتان هستند

نگار عرب معاون ارتباطات سازمانی تپسی معتقد است در شرایطی که شبکه‌های اجتماعی به رسانه‌ای برای هر فرد تبدیل شده‌اند، صاحبان کسب و کارها برای محبوبیت برند خود باید توجه بیشتری به منابع انسانی خود داشته باشند چون در واقع این افراد بیش از شعارها و تصاویر، واقعی و باورپذیرند.

نگار عرب معاون ارتباطات تپسی در بخشی از رویداد برندکارفرمایی از تصویر برندکارفرمایی و تاثیر بخش ارتباطات در برند کارفرمایی صحبت کرد و گفت: در سال‌های گذشته و زمانی که با ایمیل یاهو با هم در ارتباط بودیم تصویری از فضاهای کاری گوگل منتشر می‌شد که باعث می‌شد همه ما آرزوی کار کردن در این فضا را داشته باشیم.

تببین برند کارفرمایی و ایجاد تصویر متناسب با استراتژی در ذهن مخاطب یکی از کارهای بخش ارتباطات است اما به این شکل نیست که بخش روابط عمومی و ارتباطات بتوانند چیزی خلاف واقعیت را نشان بدهد. حالا دیگر همه افراد در شبکه‌های اجتماعی یک رسانه دارند و اگر چیزی خلاف واقع را نشان بدهیم به سرعت عده‌ای خلاف آن را ثابت می‌کنند‌. به واقع حرف‌های آدم‌ها باورپذیرتر از حرف‌ها عکس‌ها و شعارهای شرکت‌هاست‌.

رویاهایتان را دنبال کنید

امیرحسین داودیان معاون مدیرعامل بانک تجارت هم به بیان تجربیات خود در حوزه منابع انسانی پرداخت و گفت: من روزی کار در سازمان‌هایی که در آنجا کار می‌کردم را ترک کردم که رویایی در آنجا نداشتم. ما باید به رویاهایمان در حین کار توجه داشته باشیم و از کارهایی که ما را از رویاهایمان دور می‌کند بپرهیزیم‌. درست است که شرایط اقتصادی سخت شده است اما هر یک از ما می‌تواند با پیگیری علائق خود رویاهایش را در شغلش بیابد.

ارزان استخدام نکنید برایتان گران تمام می‌شود

رضا قربانی، مؤسس کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار هم در پایان رویداد به توضیحاتی راجع به کتاب قانون بی‌قانونی که به موضوع شرایط کار در شرکت نتفلیکس پرداخته، اشاره کرد و گفت: در شرایطی که کمبود نیروی انسانی در ایران چالش بزرگی است، به کسب‌وکارهایی نیاز داریم که بتوان به آنها اعتماد کرد تا نیروهای انسانی با انگیزه به کار خود ادامه دهند.

من از تجربیات خودم و جملات کلیدی این کتاب وام می‌گیرم و به تمام مدیران کسب و کارها پیشنهاد می‌کنم به جای ۱۰ کارمند متوسط یک کارمند با استعداد و عالی استخدام کنید.

به جای کنترل آدم‌ها، آدم‌هایی را استخدام کنید که نیاز به کنترل ندارند و کارمندان بدبین را از تیم خود دور کنید و بیشترین حقوق بازار در رسته خود را به کارکنان خود بپردازید.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.