پلتفرم «دید» با وام گرفتن از پلتفرم پینترست از هویت بصری جدید رونمایی کرد
پلتفرم دید که یکسال است فعالیت خود را با الگو قراردادن ایده پینترست آغاز کرده است، با وجود مشکلاتی مثل نبود یک تنظیمگر مشخص و با شعار الهامبخشی، به رونمایی از هویت بصری پرداخته است.
نماد اصلی هویت بصری جدید پلتفرم دید، الهامبخش بودن افراد از طریق قاب لوگوی دید است. پلتفرم دید در این یکسال به جذب ۲۵۰ هزار کاربر پرداخته است و بیش از ۶۰ هزار نفر جزو کاربران فعال این پلتفرم هستند.
امین هدایتی، مدیرعامل دید درباره مقایسه پینترست و دید ادامه داد: ما برای کاهش ریسک و شکست پلتفرممان، پینترست را الگو قرار دادیم. دید حدود ۳۰ درصد با پینترست متفاوت است. ما درحال حاضر اصراری بر خلاقیت دید نسبت به پینترست نداریم، زیرا هردو مورد پلتفرم است و از سمت خود خنثی هستند. خلاقیت دید را افراد خلاق ایرانی باید اضافه کنند.
هدایتی اشاره کرد که محتوا خلاقیت را میسازد نه پلتفرم، زیرا پلتفرم ابزار است و ما سعی کردیم ابزار را خوب درست کنیم.
به گفته مدیرعامل دید، جدای ۲۵۰ هزار کاربر پلتفرم، ۱۰۰ هزار کاربر از طریق وب وارد اپلیکشین هستند که این تعداد بهصورت ارگانیک جذب شدند و تبلیغات زیادی برای جذب آنها صورت نگرفته است. ما فعلا باور به تبلیغات به شکل خاص نداشتیم، ما تبلیغات را زمانی انجام میدهیم که بتوانیم ارزش مورد نظر خودمان را تولید و تبلیغ کنیم.
هدایتی در پاسخ به امکان خرید مستقیم از دید اضافه کرد: امکان خرید مستقیم از دید از نیمه دوم پاییز در پلتفرم اضافه میشود.
هدایی تاکید کرد که ما باوجود حجم محتوای زیاد که ماهانه یک میلیون است طبق اولویتهایمان، ایرادات موجود در پلتفرم را رفع میکنیم مثلا مواردی مثل ترجمه توضیحات محصولات که در چند وقت آینده اتفاق میافتد.
هدایتی در پاسخ به چالش های موجود در کار گفت: متاسفانه ما همچنان نمیدانیم کدام نهاد متولی پلتفرمهایی مانند «دید» هستند. الان میگویند مرکز ملی فضای مجازی وظیفه رگولاتوری دارد اما همچنان خیلی روشن و مشخص نیست.
ولیالله فاطمی، رئیس هیئت مدیره دید با اشاره به شعار اصلی این پلتفرم گفت: الهامبخشی اصلیترین هدفی است که ما برای آن تلاش میکنیم زیرا معتقدیم باورپذیری و اعتماد اصلیترین عوامل رشد یک استارتآپ است.