اپلیکیشن

تلفن همراه

September 2, 2023
19:21 شنبه، 11ام شهریورماه 1402
کد خبر: 149280

پلتفرم «دید» با وام گرفتن از پلتفرم پینترست از هویت بصری جدید رونمایی کرد

پلتفرم دید که یک‌سال است فعالیت خود را با الگو قراردادن ایده پینترست آغاز کرده است، با وجود مشکلاتی مثل نبود یک تنظیم‌گر مشخص و با شعار الهام‌بخشی، به رونمایی از هویت بصری  پرداخته است.

نماد اصلی هویت بصری جدید پلتفرم دید، الهام‌بخش بودن افراد از طریق قاب لوگوی دید است. پلتفرم دید در این یک‌سال به جذب ۲۵۰ هزار کاربر پرداخته است و بیش از ۶۰ هزار نفر جزو کاربران فعال این پلتفرم هستند.

امین هدایتی، مدیرعامل دید درباره مقایسه پینترست و دید ادامه داد: ما برای کاهش ریسک و شکست پلتفر‌م‌‌مان، پینترست را الگو قرار دادیم. دید حدود ۳۰ درصد با پینترست متفاوت است. ما درحال حاضر اصراری بر خلاقیت دید نسبت به پینترست نداریم، زیرا هردو مورد پلتفرم است و از سمت خود خنثی هستند. خلاقیت دید را افراد خلاق ایرانی باید اضافه کنند.

هدایتی اشاره کرد که محتوا خلاقیت را می‌سازد نه پلتفرم، زیرا پلتفرم ابزار است و ما سعی کردیم ابزار را خوب درست کنیم.

به گفته مدیرعامل دید، جدای ۲۵۰ هزار کاربر پلتفرم، ۱۰۰ هزار کاربر از طریق وب وارد اپلیکشین هستند که این تعداد به‌صورت ارگانیک جذب شدند و تبلیغات زیادی برای جذب آنها صورت نگرفته است.  ما فعلا باور به تبلیغات به شکل خاص نداشتیم، ما تبلیغات را زمانی انجام می‌دهیم که بتوانیم ارزش مورد نظر خودمان  را تولید و تبلیغ کنیم.

هدایتی در پاسخ به امکان خرید مستقیم از دید اضافه کرد: امکان خرید مستقیم از دید از نیمه دوم پاییز در پلتفرم اضافه می‌شود.

هدایی تاکید کرد که ما باوجود حجم محتوای زیاد که ماهانه یک میلیون است طبق اولویت‌هایمان، ایرادات موجود در پلتفرم را رفع می‌کنیم مثلا مواردی مثل ترجمه توضیحات محصولات که در چند وقت آینده اتفاق می‌افتد.

هدایتی در پاسخ به چالش های موجود در کار گفت: متاسفانه ما همچنان نمی‌دانیم کدام نهاد متولی پلتفرم‌هایی مانند «دید» هستند. الان می‌گویند مرکز ملی فضای مجازی وظیفه رگولاتوری دارد اما همچنان خیلی روشن و مشخص نیست.

ولی‌الله فاطمی، رئیس هیئت مدیره دید با اشاره به شعار اصلی این پلتفرم گفت: الهام‌بخشی اصلی‌ترین هدفی است که ما برای آن تلاش می‌کنیم زیرا معتقدیم باورپذیری و اعتماد اصلی‌ترین عوامل رشد یک استارت‌آپ است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.