اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

September 9, 2023
9:48 شنبه، 18ام شهریورماه 1402
کد خبر: 149471

شبکه اجتماعی ایکس ظاهراً برخی تبلیغات را بدون برچسب مخصوص به فید کاربران می‌آورد

 
در چند روز گذشته، گزارش‌های زیادی درباره نمایش تبلیغات بدون برچسب Ad در فید کاربران ایکس ارائه شده است.
 
براساس گزارش‌های منتشرشده، ظاهراً ایکس یا همان توییتر سابق، تبلیغات بدون برچسب جدیدی را به پلتفرم خود اضافه کرده است که در فید Following کاربران نمایش داده می‌شود.
 
TechCrunch در گزارش خود تأیید کرده که هنگام پیمایش در فید Following ایکس با استفاده از مرورگر وب کروم در مک، متوجه تعداد انگشت‌شماری تبلیغات بدون برچسب در بین پست‌های کاربران شده است. همان‌طور که تک‌کرانچ اشاره کرده، این تبلیغات با مواردی که همراه با برچسب «تبلیغ» (ad) در بین پست‌های کاربران نمایش داده می‌شود، تفاوت دارد.
 
 
هنوز دقیقاً مشخص نیست که نمایش این تبلیغات به یک مشکل در پلتفرم تبلیغاتی ایکس مربوط می‌شود یا با تغییر جدیدی برای شبکه اجتماعی متعلق به ایلان ماسک روبه‌رو هستیم که در آن کاربران به‌اشتباه تصور می‌کنند این تبلیغات پست‌های معمولی ارسال‌شده توسط کاربران هستند.
 
در ادامه گزارش گفته شده که تنها راه شناسایی و تمایز این تبلیغات با پست‌های معمولی، بررسی گزینه‌های «Not interested in this ad» و «Why this ad؟» است که در منوی سه‌نقطه‌ای هر پست نمایش داده می‌شود.
 
احتمال قرارگرفتن ایکس زیر ذره‌بین FTC
 
 
نمایش این دسته از تبلیغات که بدون برچسب «ad» ارائه می‌شوند و می‌توانند کاربران را فریب دهند، همچنین ممکن است مشکلات نظارتی بیشتری را از سوی FTC برای ایکس به‌وجود بیاورد. «نادینی جامی»، یکی از بنیان‌گذاران گروه دیده‌بان Check My Ads، در چند روز گذشته نمونه‌هایی از این تبلیغات را از طریق حساب خود به اشتراک گذاشته است. این گروه هم‌اکنون این تبلیغات را بررسی می‌کند و کاربران را تشویق کرده است تا نمونه‌هایی را که پیدا می‌کنند، گزارش دهند.
 
کسب‌و‌کار تبلیغاتی توییتر طی سال گذشته و از زمانی که ایلان ماسک مدیریت آن را بر عهده گرفت، با مشکلات زیادی مواجه شده است. ماسک اخیراً گفت که درآمد تبلیغاتی این شرکت 50 درصد کاهش یافته است. همچنین اخیراً رئیس بخش اعتماد و امنیت توییتر از این شرکت جدا شد که تبلیغ‌کنندگان از این موضوع به‌عنوان نگرانی اصلی و دلیل عقب‌نشینی خود یاد کرده‌اند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.