رسانه‌های اجتماعی

September 10, 2023
10:17 یکشنبه، 19ام شهریورماه 1402
کد خبر: 149504

لینکدین چیست؟ نگاهی به کاربردهای مهم این پلتفرم

لینکدین (LinkedIn) یک شبکه اجتماعی برای حرفه‌ای‌ها و بزرگ‌ترین پلتفرم شغلی و حرفه‌ای در جهان است که بیش از ۸۳۰ میلیون عضو در بیش از ۲۰۰ کشور و منطقه دارد. کاربران لینکدین می‌توانند برای نشان دادن مهارت‌ها و تجربیات خود، ارتباط با دیگر متخصصان و یافتن شغل، پروفایل ایجاد کنند. این پلتفرم همچنین ویژگی‌های مختلفی را برای کسب‌وکارها ارائه می‌کند، مانند ابزارهای استخدام و راه‌حل‌های بازاریابی.
 
 
همه شبکه‌های اجتماعی قابلیت معرفی حرفه و به اشتراک‌گذاری کسب‌وکار را دارند اما در این میان لینکدین به عنوان یک پلتفرم حرفه‌ای و کاربردی مخصوصا برای این هدف به کار می‌رود. لینکدین یک ابزار مفید است که می‌تواند به شما در بهبود زندگی شغلی و افزایش درآمدتان کمک کند.
 
چه قصد کار کردن برای شرکت‌های معتبر را داشته باشید و چه بخواهید کسب‌وکار خود را رونق دهید، لینکدین موثرترین راهکار خواهد بود. در این مطلب قصد داریم به صورت مختصر و مفید به پرسش لینکدین چیست پاسخ دهیم و به توضیح کاربردهای آن بپردازیم.
 
لینکدین (LinkedIn) چیست؟
بهترین پاسخ به سوال لینکدین چیست تعریف کاربردی این پلتفرم است. لینکدین یک شبکه اجتماعی حرفه‌ای است که برای فعالیت شاغلین، متخصصین و کسب‌وکارها طراحی شده و از اهداف اصلی آن می‌توان به بهبود شرایط شغلی افراد و شناسایی موقعیت‌های شغلی اشاره کرد.
 
البته به عنوان یک شبکه اجتماعی لینکدین برای افزایش ارتباطات کاری میان افراد حرفه‌ای، آشنا شدن اشخاص با کسب‌وکارها، مجموعه و سازمان‌ها با متخصصین و همچنین کسب‌وکارها با رقبایشان نیز کاربرد دارد. در واقع می‌توان از این پلتفرم برای کاریابی یا استخدام متخصصین مورد نظر استفاده کرد.
 
حتی بسیاری از افراد از این بستر برای اشتراک‌ دانش و مهارت خود استفاده می‌کنند یا از علم و تجربه‌ی حرفه‌ای‌ها برای ارتقای خود کمک می‌گیرند. در این میان لینکدین به یکی از روش‌های موثر برای بهبود پرسونال برندینگ افراد حرفه‌ای نیز به شمار می‌آید.
 
لینکدین چیست. یک شبکه اجتماعی حرفه‌ای است که برای فعالیت شاغلین، متخصصین و کسب‌وکارها طراحی شده است.
 
کافی است مانند سایر شبکه‌های اجتماعی عضو لینکدین شوید. این کار به یک حساب کاربری و تکمیل پروفایل با اطلاعات مناسب نیاز دارد. پس از آن می‌توانید با افرادی که در زمینه شغلی، موضوعات مورد علاقه یا مهارت شباهتی به هم دارید با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و اطلاعات و تعاملات خود را در حوزه مرتبط با استعداد و علاقه‌تان دنبال کنید.الگوریتم این پلتفرم به شکلی طراحی شده است که به تدریج با شناخت شما و زمینه‌های حرفه‌ای‌تان مناسب‌ترین و مفیدترین افراد و شرکت‌ها را برای ارتباط پیشنهاد خواهد داد.
 
کاربردهای لینکدین
 
برای کاربران:
لینکدین، شبکه اجتماعی‌ای است که افراد می‌توانند در آن یک پروفایل داشته باشند و سوابق شغلی و مهارت‌های خود را به اشتراک بگذارند. پس از ساخت حساب کاربری در این پلتفرم، افراد قادر خواهند بود با کارفرمایان و کارمندان صنایع مرتبط با حوزه کاری خود ارتباط کاری و حرفه‌ای برقرار کنند، محتوای حرفه‌ای با آنان به اشتراک بگذارند یا از محتوای به اشتراک گذاشته توسط آنان استفاده کنند.
 
همچنین می‌توان از طریق این اپلیکیشن مدارک مهارتی و توصیه‌نامه دریافت کرد و با پیوستن به گروه‌های مرتبط، در جریان اخبار و فعالیت‌های کاری قرار گرفت. در نهایت کارفرمایان با شناسایی متخصصان و استعدادها نیروی کار مورد نیاز شرکت خود را از میان آنان انتخاب و استخدام می‌کنند. در واقع لینکدین برای افراد مانند یک رزومه آنلاین است که به پیدا کردن شغل بهتر و پیشرفت کاری آنان کمک می‌کند.
 
 
 
لینکدین جایی برای دیده شدن کسب‌وکارها
لینکدین به کسب و کارها و شرکت‌ها امکان می‌دهد که صفحه‌ای اختصاصی داشته باشند و فعالیت‌های کاری شامل اخبار سازمانی، تبلیغات و پروموشن‌ها، آگهی‌های استخدامی، اعلامیه‌های روابط عمومی، ایونت‌های داخل و خارج سازمانی، داستان برند و سایر فعالیت‌های مورد نظر، خود را با مشتریان، رقبا و شرکت‌های دیگر به اشتراک بگذارند. همه این‌ فعالیت‌ها منجر به افزایش آگاهی از برند و به طور کلی ارتقای برند کسب‌وکارها خواهد شد.
 
پیدا کردن همکاران و دوستان قدیمی از طریق لینکدین
بسیاری از افراد متخصص و صاحبان کسب‌وکارها در سراسر جهان در این شبکه اجتماعی فعال هستند. بنابراین می‌توانید برای ارتباط برقرار کردن با همکاران قدیمی، دوستان و همکلاسی‌های قدیمی‌تان نام و تخصص آنها را در لینکدین جست‌وجو کنید.
 
لینکدین، پلتفرمی برای شبکه‌سازی حرفه‌ای
گروه‌های تخصصی و حرفه‌ای زیادی در لینکدین ایجاد شده و فعالیت می‌کنند. بنابراین می‌توانید با عضویت در این گروه‌ها با متخصصین صنعت و حوزه شغلی خود ارتباط برقرار کنید.
 
 
 
لینکدین، ابزاری برای بازاریابی و برندینگ
اگر صاحب کسب‌وکار هستید، می‌توانید با به اشتراک گذاشن محتواهای مربوط به سازمان، افراد بیشتری را با فعالیت‌ها، محصولات و خدمات، اهداف و ارزش‌های شرکت خود آشنا کرده یا در مورد پروموشن‌ها و تخفیف‌های جدید اطلاع‌رسانی کنید. چنین فعالیت‌هایی به افزایش اثربخشی فعالیت‌های بازاریابی، تبلیغات و برندینگ شما کمک بسیاری می‌کند.
 
لینکدین، پلتفرمی برای استفاده از راهنمایی و توصیه‌های سایر متخصصان
یکی دیگر از کاربردهای لینکدین دستیابی آسان به بهترین متخصصان در حوزه‌های کاری و مهارتی مختلف است. بنابراین در صورتی که در شغل یا آموزش تخصصی خود به سوال یا مشکلی برخورد کردید، یا به راهنمایی نیاز داشتید، می‌توانید با کمک لینکدین در قالب یک پست یا پیام از دیگران کمک و راهنمایی بخواهید.
 
لینکدین، عامل تسهیل ارتباط با شرکت‌ها و برندها
تقریبا می‌توان گفت که همه‌ی شرکت‌های بزرگ و برندهای شناخته شده دارای حساب کاربری در لینکدین هستند. بنابراین مشتریان یا طرفداران این برندها می‌توانند با دنبال کردن صفحه یا حساب کاربری آنها به راحتی با شرکت مورد نظر ارتباط برقرار کنند و از فعالیت‌ها، اخبار، محصولات جدید، مسابقات، پروموشن‌ها و تخفیف‌های آنها مطلع شوند.
 
سوالات متداول
 
آدرس لینکدین چیست؟
اگر قصد فعالیت در وب‌سایت لینکدین را داشته باشید می‌توانید به آدرس www.linkedin.com مراجعه کنید. با ایجاد حساب کاربری و تکمیل پروفایل می‌توانید در این پلتفرم شروع به فعالیت کنید. به علاوه می‌توانید با پرداخت هزینه و استفاده از طرح‌های مختلف، به قابلیت‌های بیشتری دسترسی پیدا کنید.
 
اپلیکیشن لینکدین چیست؟
لینکدین هم مانند بسیاری از پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی محبوب دارای اپلیکیشن است. بنابراین می‌توانید اپلیکیشن لینکدین را برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS دانلود و نصب کنید و از طریق گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها دسترسی آسان‌تری به امکانات و قابلیت‌های این ابزار داشته باشید.
 
آیا لینکدین فیلتر شده است؟
در حال حاضر لینکدین فیلتر نیست. این شبکه اجتماعی در اوایل مهرماه سال ۱۴۰۱ برای مدتی به همراه سایت‌ها و پلتفرم‌هایی از جمله گوگل پلی، اپ استور و غیره از دسترس کاربران ایرانی خارج شد. ولی در اواخر مهر با رفع فیلتر مواجه شده و از آن زمان استفاده از وب‌سایت و اپلیکیشن لینکدین برای کاربران فعال در داخل کشور به راحتی امکان‌پذیر است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.