اپراتورها

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

September 21, 2023
10:38 پنجشنبه، 30ام شهریورماه 1402
کد خبر: 149771

هواوی مرکز خدمات ابری در عربستان راه اندازی کرد

Huawei-MWC-2023-770x285.jpg
 
ICTna.ir – غول فناوری چینی هوآوی از مرکز داده هواوی Cloud Region Riyadh در عربستان سعودی رونمایی کرده است. این مرکز به خاورمیانه، آسیای مرکزی و آفریقا خدمات رسانی خواهد کرد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناروی اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این مرکز داده خدمات ابری شامل زیرساخت ها، پایگاه های داده، کانتینرها، داده های بزرگ و خدمات هوش مصنوعی را از طریق معماری 3AZ (منطقه در دسترس) ارائه می کند که داده‌ها را به صورت محلی مطابق با مقررات داده‌های محلی ذخیره می‌کند. هوآوی می‌گوید در مجموع ۶۸ سرویس ابری در گروه‌های داده، هوش مصنوعی و ابری در دسترس خواهد بود.
 
این مدل از مدل Pangu 3.0 استفاده می‌کند که به چالش‌های پذیرش هوش مصنوعی می‌پردازد و از برنامه های صنعت برای تقویت قابلیت‌های هوش مصنوعی در بخش‌هایی مانند مالی، دولتی، تولید و غیره استفاده می‌کند.
 
همچنین برای کمک به کسب‌وکارهای چینی برای ورود به منطقه عربستان و «تقویت شراکت با سهامداران محلی» تحت طرحی به نام برنامه Go Cloud Go Global راه‌اندازی شده است.
 
هوآوی همچنین می گوید در پنج سال آینده 200هزار توسعه دهنده در عربستان سعودی آموزش می دهد، راه حل های مشترکی را با هزار شریک محلی ایجاد می کند و به رشد 2هزار استارتاپ کمک می کند.
 
ژاکلین شی، رئیس بخش بازاریابی و فروش جهانی هواوی ابری در این زمینه می‌گوید: هواوی کلود هدف بالایی دارد، هدفش جهانی است و هدفش اینجا در عربستان سعودی است. منطقه عربستان سعودی تمرکز ما در خدمت به خاورمیانه، آسیای مرکزی و آفریقا، ارائه خدمات ابری نوآورانه، قابل اعتماد، ایمن و پایدار خواهد بود. امیدواریم انتخاب بهتری برای پیشرفت هوش ایجاد کنیم. این ابر به شما انتخاب های بیشتری برای نوآوری، فراگیر و باز ماندن می دهد. این ابر به شما در موفقیت در عصر دیجیتال و هوشمند کمک می کند. این ابر برای همه است.
 
اریک یانگ، مدیر عامل هواوی عربستان سعودی هم افزود: ما امروز با افتخار هواوی Cloud Riyadh Region را راه اندازی می کنیم. این یک سفر عالی برای ما در عربستان سعودی در بیش از 20 سال گذشته بوده است. هوآوی سازنده جامعه هوشمند، مشارکت کننده در اقتصاد شکوفا و پرورش دهنده اکوسیستم استعدادهای شکوفا است. تا سال 2030، ما به طور مداوم به ارائه اتصال همه جا، انرژی سبز، محاسبات ابری فراگیر و قابلیت های هوش مصنوعی برای عربستان سعودی اختصاص خواهیم داد تا فرصت های نامحدود عصر دیجیتال جدید را باز کنیم.
 
از آنجایی که ممنوعیت مؤثر ایالات متحده علیه انواع مختلف محصولات هوآوی چنین تأثیری بر تجارت آن با بیشتر کشورهای غربی داشته است، گسترش ردپای آن در مناطق دیگر حرکتی آشکار است.
 
علی‌رغم این تحریم‌ها، در ابتدای سال، رئیس دوره‌ای این شرکت گفت که «2023 اولین سالی است که ما به طور معمول به تجارت باز می‌گردیم» و ماه گذشته گزارش داد که فروش آن برای نیمه اول سال 2023 به میزان ناچیزی افزایش داشته است. .
 
از سوی دیگر نشانه های مثبتی برای تجارت گوشی های هوشمند آن وجود دارد که عملاً به دلیل عدم دسترسی به تراشه های پیشرفته فلج شده بود. هواوی میت 60 پرو که اخیراً راه اندازی شده است ظاهراً از تراشه های ساخت چین استفاده می کند، که به این معنی است که این شرکت به کیفیتی بالاتر از حد فرضی در عرضه داخلی دسترسی دارد.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.