تلفن همراه

September 23, 2023
10:52 شنبه، 1ام مهرماه 1402
کد خبر: 149788

تنها برندی که گوشی تاشو ندارد

اپل اکنون تنها شرکتی است که در میان برندهای تلفن هوشمند جهانی، گوشی تاشو عرضه نکرده است.
 
با معرفی گوشی پیکسل فولد گوگل، اکنون همه برندهای بزرگی که از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند، گوشی تاشو را در میان مدلهای خود دارند. اما با وجود این که اپل، سال ها قبل کار روی آیفون تاشو را آغاز کرد، علاقه چندانی به عرضه محصولی در این بخش بازار تلفن هوشمند، نشان نداده است.
 
این رویکرد برای اپل که اغلب عجله به خرج نمی دهد و یکباره با محصول پرزرق و برقی وارد یک بخش شناخته شده در بازار می‌شود، غیرمعمول نیست. این درباره خود آیفون هم در سال ۲۰۰۷ صدق می کرد.
 
این شرکت انگیزه چندانی برای اعمال تغییر در لاین آیفون ندارد، زیرا بازار تلفن های هوشمند رده بالا را تحت سلطه دارد. اما ممکن است بزودی دریابد که در بخش گوشی تاشو، از رقیبانش عقب افتاده است. با این حال، گوشی های تاشو هنوز بخش کوچکی از بازار تلفن هوشمند را تشکیل می دهند، قیمت بالاتری داشته و راه را برای ویژگی های جدید باز می‌کنند و کمک می‌کنند برندهای رده پایین وارد محدوده گران قیمت ها شوند. ناظران بازار انتظار دارند این بخش سریع ترین رشد را در بازار در حال کوچک شدن تلفن هوشمند داشته باشد.
 
به گفته نیل ماوستون – مدیر تحقیقات شرکت استراتژی آنالیتیکس – سوال این است که آیا اپل بالاخره به تحکیم مفهوم گوشی های تاشو کمک می‌کند یا از آن جا می ماند.
 
جوزی هونگ – تحلیلگر شرکت اومدیا – هم اظهار کرد: اپل بخش عمده درآمدش را از فروش مدل های آیفون به دست می آورد که سالانه بهبودهای تدریجی پیدا می‌کنند اما سال هاست که طراحی یا کارکرد آنها تغییر بزرگی نکرده است. بنابراین، گوشی تاشو هنوز به حجم بزرگی نرسیده تا سهمی از بازار اپل را تصرف کند که ۷۷ درصد از بازار گوشی های بالای ۷۵۱ دلار را در سال ۲۰۲۲ در اختیار داشت.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، در حال حاضر گوشی های تاشو، گوشی های اندرویدی هستند و در این بخش، سامسونگ الکترونیکس حرف اول را در سطح جهانی می زند. اما رقابت در چین شدیدتر بوده و برندهای چینی هم از این گوشی ها استفاده می‌کنند تا راه را برای ورود به بازار گوشی های گران قیمت باز کنند.
 
شیائومی، هواوی، ویوو و اوپو تاکنون چندین مدل گوشی در این بازار عرضه کرده اند. برند آنر که در سال ۲۰۲۰ از هواوی جدا شد هم با گوشی «آنر مجیک وی اس» خود در سال جاری، به مقرون به صرفه تر شدن این بازار کمک کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.