باندپهن

September 23, 2023
10:59 شنبه، 1ام مهرماه 1402
کد خبر: 149791

ابهام در تمدید پروانه شرکت مخابرات ایران

تمدید یا عدم تمدید پروانه مخابرات ایران چند ماهی است که به مهم‌ترین موضوع این شرکت تبدیل شده است و به تازگی مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران در این زمینه گفته است به نظر می‌رسد که رویکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبهم و نامشخص است.
 
62024169.jpg
 
اوایل تیرماه سال جاری بود که نامه‌ای مبنی بر عدم تمدید پروانه شرکت مخابرات ایران در فضای مجازی منتشر شد که بلافاصله از سوی شرکت مخابرات ایران اعلام شد با توجه به مفاد پروانه فعلی شرکت مخابرات ایران مانعی برای تمدید فعالیت وجود ندارد.
 
مسئولان از جمله وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این زمینه اعلام کردند با مشاهده آمار ۱۹۵ غالب شکایت‌هایی که مردم دارند نسبت به خدمات‌دهی، سرویس‌هایی است که شرکت مخابرات می‌دهد مخصوصا در حوزه تلفن ثابت که این موضوع نشان می‌دهد این اپراتور باید وضعیت خود را اصلاح کند.
 
به گفته وی آنچه که آنها از این اپراتور خواسته‌اند اگر برای افزایش شبکه، کیفیت خدماتی که ارایه می‌دهد در قالب جدیدی که وزارت ارتباطات برای خدمات‌رسانی به مردم در حوزه ارتباطات ثابت پیش‌بینی کرده تضمینی ندهد، دلیلی برای تمدید پروانه آن ندارند.
 
در همین رابطه محمدرضا بیدخام – مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران- در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت تمدید پروانه شرکت مخابرات ایران اظهار کرد: در این زمینه به نظر می‌رسد که رویکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبهم و نامشخص است و درخواست‌های اعلام شده غیرمتعارف و همراه با قابلیت تفاسیر مختلفی است. 
 
وی همچنین افزود: اقدامات مجموعه محترم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید با لحاظ کردن شرایط مندرج در مفاد پروانه شرکت مخابرات ایران انجام شود و شروط اعلامی باید مرجع قانونی و از شفافیت لازم داشته باشد.  
 
بیدخام گفت: در حال حاضر با توجه به مدارک موجود عملا دلیلی بر تمدید پروانه وجود ندارد و این تمدید قبلا انجام شده است و مشکلی برای ادامه فعالیت این شرکت در زمینه‌های مختلف مندرج در پروانه شرکت وجود ندارد اما ما همواره همکاری لازم را با مجموعه محترم وزارت ارتباطات را داشته‌ایم و در حال حاضر هم مشغول گفت‌وگوها و اقدامات سازنده‌ای در این باره هستیم. 
 
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران در ادامه سخنانش با بیان اینکه با مدارک مثبتی که داریم پروانه شرکت عملا تمدید شده است، تشریح کرد: با توجه به مدارکی که به ما ابلاغ شده عملا پروانه شرکت تمدید شده است اما مواردی وجود دارد که باید با گفت‌وگوهای سازنده و منطقی حل شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.