سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

لبه تکنولوژی

September 26, 2023
4:29 سه شنبه، 4ام مهرماه 1402
کد خبر: 149866

توشیبا آزمایشگاه پردازش کوانتومی در کمبریج افتتاح کرد

iStock-1341632157-1-770x285.jpg
 
ICTna.ir – توشیبا درهای مرکز فناوری کوانتومی خود باز کرده است که یک شاخه تجاری از آزمایشگاه تحقیقاتی کمبریج توشیبا در پارک علمی کمبریج است.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این نشان‌دهنده سرمایه‌گذاری 20 میلیون پوندی توشیبا در توسعه محصولات شبکه‌ای با امنیت کوانتومی است که در ابتدا بیش از 30 شغل جدید از توسعه تجاری تا تولید ایجاد خواهد کرد.
 
این هاب یک مرکز تجاری است که زیر نظر شرکت راه حل های دیجیتال توشیبا فعالیت می کند و وظیفه تجاری سازی فناوری های شبکه امن کوانتومی توشیبا و تولید محصولات اولیه مانند سیستم توزیع کلید کوانتومی (QKD) را بر عهده خواهد داشت.
 
از سوی دیگر، با توسعه سایر فناوری‌های مبتنی بر کوانتوم مانند QKD مبتنی بر تراشه، که در حمایت از پذیرش بازار انبوه QKD «ابزاری» خواهد بود و این مرکز می‌تواند امنیت کوانتومی را تسهیل کند.
 
شونسوکه اوکادا، مدیر اجرایی و مدیر ارشد شرکت در این خصوص گفت: پس از بیش از 30 سال کار پیشگامانه در بریتانیا، ما خوشحالیم که مرکز فناوری کوانتومی را در کمبریج به عنوان گام بعدی خود در توسعه بیشتر و تجاری سازی فناوری‌های ارتباطات کوانتومی امن افتتاح می‌کنیم. این سرمایه‌گذاری نشان‌دهنده اهمیت استراتژیک این فناوری‌ها، نه تنها برای توشیبا، بلکه در ارائه یک اقتصاد کوانتومی امن برای جهان گسترده‌تر است و ما مشتاقانه منتظر همکاری با مشتریان و شرکای بیشتر برای فعال کردن این اقتصاد هستیم.
 
لرد دومینیک جانسون، وزیر سرمایه گذاری در وزارت بازرگانی و تجارت دولت بریتانیا که در مراسم افتتاحیه شرکت کرد، هم گفت: ما ماموریت روشنی داریم که تا سال 2030 جایگاه بریتانیا را به عنوان یک ابرقدرت علم و فناوری تثبیت کنیم و انگلستان پایان سال، سومین کشور در جهان شد که دارای بخش فناوری به ارزش 1 تریلیون دلار است که با سرمایه گذاری بریتانیا در استارت آپ های کوانتومی بیش از 14 درصد از کل سرمایه گذاری های جهانی در 10 سال گذشته را تشکیل می دهد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.