سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

September 26, 2023
10:33 سه شنبه، 4ام مهرماه 1402
کد خبر: 149875

اولین لپ‌تاپ تاشدنی ال جی با نمایشگر ۱۷ اینچ OLED و قیمت ۳۷۰۰ دلار معرفی شد

لپ‌تاپ ال جی Gram Fold به نمایشگر OLED مجهز شده است که ابعاد ۱۷ اینچی آن در حالت تاشو به ۱۲ اینچ می‌رسد. این لپ‌تاپ با قیمت ۳۷۰۰ دلار عرضه می‌شود.
 
 
ال جی لپ‌ تاپ کاملاً جدیدی به‌ نام گرم فولد (Gram Fold) را معرفی کرده است که از پردازنده‌ی نسل‌سیزدهمی اینتل Core بهره می‌برد و طراحی خیره‌کننده‌ای دارد.
 
درحال‌حاضر، ال جی گرم فولد به‌طور انحصاری در کره‌‌جنوبی عرضه می‌شود. این محصول از نمایشگر OLED با وضوح ۱۹۲۰ در ۲۵۶۰ پیکسل و وبکم Full HD با پشتیبانی از Windows Hello و کیبورد بلوتوثی مجزا بهره می‌برد. ابعاد صفحه‌نمایش این دستگاه ۱۷ اینچ است که در حالت تاشو به ۱۲ اینچ کاهش می‌یابد.
 
گرم فول، اولین لپ تاپ ال جی در بازار تاشدنی‌ها محسوب می‌شود؛ بنابراین، غول فناوری کره‌ای قصد دارد با این محصول سروصدای زیادی به‌پا کند. به تصاویر تبلیغاتی این شرکت که در‌ادامه آورده شده، توجه کنید که در آن به مشخصات مهم دستگاه اشاره شده است.
 
 
 
عمر باتری ال جی گرم فولد بسیار مناسب ارزیابی می‌شود؛ زیرا از باتری ۷۲ وات‌ساعتی بهره می‌برد. این محصول ازطریق درگاه USB C با آداپتور ۶۵ واتی شارژ می‌شود و یکی از دو درگاه USB آن از تاندربولت ۴ نیز پشتیبانی می‌کند.
 
ال جی Gram Fold از پردازنده‌ اینتل Core i5-1335U بهره می‌برد که بسیار قدرتمند است و شامل ۱۰ هسته و ۱۲ تِرِد می‌شود. فرکانس پایه‌ای این پردازنده ۱٫۳ گیگاهرتز و در حالت توربو ۴.۶ گیگاهرتز است.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
طبق اعلام ال‌ جی، لپ تاپ گرم فولد با پردازنده گرافیکی اینتل Iris Xe و رم ۱۶ گیگابایت و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی از نوع SSD عرضه می‌شود. گفتنی است که قیمت لپ تاپ ال جی گرم فولد از اکثر لپ‌تاپ‌های موجود در بازار گران‌تر است و برای خرید آن باید ۳,۷۳۰ دلار هزینه کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.