5G, 6G, vRAN, OpenRAN

تلفن همراه

گجت

گوشی

September 30, 2023
18:34 شنبه، 8ام مهرماه 1402
کد خبر: 149986

نوکیا طیف وسیعی از دستگاه‌های 5G مقاوم را برای کاربرد صنعتی معرفی کرد

Nokia-Industrial-devices.jpg-770x285.jpg
 
ICTna.ir – نوکیا، با مجموعه ای از گوشی های دستی مقاوم 5G جدید که برای اتصال از طریق شبکه های خصوصی در محیط های سخت و خطرناک طراحی شده اند، در بازار تجهیزات ارتباطی صنعتی خودنمایی جدیدی کرد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بنادر، معادن، کارخانه‌های شیمیایی و سکوهای نفتی در دریا، محیط‌هایی هستند که نوکیا پیشنهاد می‌کند سری جدید دستگاه‌هایش در آن‌ها استفاده شوند. این دستگاه‌ها در ایالات متحده تولید می‌شوند، چرخه عمر طولانی دارند، دارای استاندارد IP 68 برای عملکرد در شرایط سخت هستند. دارای قابلیت‌های دو سیم‌کارت و eSIM و باتری‌های قابل تعویض هستند.
 
کاربران می‌توانند کلیدها را برای تعریف یک دکمه اختصاصی برای صحبت سفارشی سازی کنند و سایر ویژگی‌ها مانند دکمه‌های بزرگ، میکروفون‌ها و بلندگو های قوی و گوشی‌های هندسفری که فشار به صحبت را فعال می‌کنند، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به کارگران اجازه می‌دهند بدون برداشتن تجهیزات ایمنی مانند کلاه ایمنی و دستکش ارتباط برقرار کنند.
 
برای تولید این وسایل محکم، این شرکت با i.safe MOBILE، شرکتی که ظاهراً در دستگاه های تلفن همراه ضد انفجار متخصص است، همکاری کرده است.
 
گفته شده است که این دستگاه ها می توانند به طور ایمن در مناطق خطرناک (ATEX Zone 1 یا ATEX Zone 2) استفاده شوند.
 
این دستگاه‌های صنعتی مقاوم 5G را می‌توان روی ابر اتوماسیون دیجیتال نوکیا (DAC) در یک مدل به‌عنوان سرویس مبتنی بر اشتراک مستقر کرد. چنین بسته‌هایی شامل مدیریت دستگاه‌های صنعتی نوکیا، نوکیا تیم Comms و شبکه دیجیتال دوقلوی نوکیا است. نوکیا ادعا می‌کند که فروش تجهیزات به این روش به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا هزینه‌های دارایی را از سرمایه به هزینه‌های عملیاتی منتقل کنند و راحت‌تر ناوگان دستگاه‌های صنعتی را در کارخانه‌های خود مدیریت کنند.
 
در آینده انواع بیشتری از دستگاه ها تحت حالت aaS وعده داده شده است.
 
مارتین بلتروپ، رئیس دستگاه‌های صنعتی، راه‌حل‌های Enterprise Campus Edge در این زمینه می‌گوید: در نوکیا ما متعهد هستیم که به شرکت‌ها کمک کنیم تا کارگران را به روش‌های بصری ایمن و سازنده متصل کنیم. با گسترش مجموعه خود با دستگاه‌های جدید 5G دستی و همراستایی با Nokia Team Comms با 3GPP، می‌توانیم به نیازهای رو به رشد کارگران در محیط‌های صنعتی و خطرناک و همچنین تیم‌های ایمنی عمومی پاسخ دهیم و با استفاده از قابلیت‌های جدید شبکه دیجیتال دوقلوی نوکیا، تیم‌ها دیتای بیشتری نسبت به قبل خواهند داشت و به آن‌ها اجازه می‌دهند تا تصمیمات آگاهانه‌ای فوری برای حفظ کارایی و قابلیت اطمینان شبکه در محیط‌های در حال تغییر خود بگیرند.
 
مارتین هاف، مدیر عامل i.safe MOBILE هم در این خصوص گفت: از طریق این همکاری، ما خوشحالیم که از نوکیا با دهه‌ها تخصص خود در دستگاه‌های موبایل ضد انفجار با آخرین پیشرفت‌های 5G خود پشتیبانی می‌کنیم. ترکیب دستگاه‌های ما با راه‌حل‌های نوکیا، ارزش افزوده زیادی را در سفر دیجیتالی‌سازی به شرکت‌ها ارائه می‌کند.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.