تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 30, 2023
18:43 شنبه، 8ام مهرماه 1402
کد خبر: 149990

اسنپ برای کاربران ناشنوا و کم‌شنوا دسترس‌پذیر شد

 
اسنپ با هدف ایجاد فرصت برابر برای همه، اپلیکیشن خود را برای ناشنوایان و کم‌شنوایان دستر‌س‌​پذیر کرده است.
 
روابط عمومی اسنپ ضمن پاسداشت روز جهانی ناشنوایان اعلام کرد: «کاربران مسافر و راننده ناشنوا یا کم‌شنوا می‌توانند در حساب کاربری‌شان نوع معلولیت خود را ثبت و از این طریق سفر راحت‌تری را با اسنپ تجربه کنند.»
 
ثبت نوع معلولیت در حساب کاربری
 کاربران مسافر و راننده ناشنوا و کم‌شنوای اسنپ می‌​توانند وارد قسمت تنظیمات حساب کاربری شده و در قسمت دسترس‌​پذیری نوع معلولیت خود را ثبت کنند. با استفاده از این قابلیت کاربر راننده و مسافر از وضعیت یکدیگر مطلع می‌​شوند.
 
اگر کاربر مسافر گزینه «ناشنوا/کم‌شنوا هستم» را فعال کرده باشد، تماس تلفنی برای آنان غیرفعال می‌شود و از طریق پیامک به راننده اطلاع داده می‌​شود که مسافر امکان پاسخ به تماس را ندارد و باید از طریق پیام با او ارتباط برقرار کرد. همچنین آموزش‌های لازم در مورد نحوه تعامل با فرد دارای معلولیت به کاربر راننده داده می‌‌شود. 
 
امکان تماس با کاربران راننده ناشنوا یا کم‌شنوا نیز در صورتی که در صفحه مشخصات کاربری خود این مورد را ثبت کرده باشند غیرفعال و از طریق پیامک به مسافر اطلاع داده می‌​شود که راننده امکان پاسخ به تماس را ندارد و باید از طریق پیام با او ارتباط برقرار کرد. مسافرانی که از نسخه‌های قدیمی اپلیکیشن استفاده می‌کنند در صورت تماس با راننده ناشنوا به تلفن گویا وصل و از ناشنوا یا کم‌شنوا بودن کاربر راننده مطلع می‌شوند. 
 
مسئولیت اجتماعی اسنپ در قبال افراد دارای معلولیت
به گفته روابط عمومی اسنپ، یکی از مهم‌ترین حوزه‌های مسئولیت اجتماعی برای این شرکت از ابتدای فعالیتش تاکنون حمایت از افراد دارای معلولیت بوده است. اسنپ در طول این سال‌​ها علاوه بر دسترس‌​پذیری اپ برای افراد دارای معلولیت تلاش کرده تا گام‌هایی را برای بهبود کیفیت زندگی این گروه بردارد. از جمله​ این اقدامات می‌​توان به معافیت از کمیسیون رانندگان دارای معلولیت و اجرای طرح‌های نیکوکاری در اسنپ‌کلاب با موضوعاتی همچون «کمک به اشتغال افراد دارای معلولیت»،​ «تجهیز دندانپزشکی ویژه افراد دارای معلولیت»، «تامین تجهیزات توانبخشی و پزشکی ویژه کودکان دارای معلولیت» و «راه‌​اندازی مرکز مشاوره​ برای افراد دارای اتیسم» اشاره کرد. اختصاص کد تخفیف برای رفت‌و‌آمد ناشنوایان و کم‌شنوایان در رویداد روز جهانی ناشنوایان که به همت مجموعه لیندوفیلم (پلتفرم مخصوص ناشنوایان) برگزار می‌شود، از دیگر اقدامات اسنپ است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.