اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 4, 2023
9:42 چهارشنبه، 12ام مهرماه 1402
کد خبر: 150077

تغییرات جدید جی‌میل برای توقف هرزنامه

گوگل با انجام تغییراتی، ارسال هرزنامه به حساب کاربران جی‌میل را دشوارتر خواهد کرد.
 
گوگل اعلام کرد ارسال کنندگان ایمیل که روزانه بیش از ۵۰۰۰ پیام برای کاربران جی‌میل ارسال می‌کنند را ملزم خواهد کرد دکمه لغو اشتراک را با یک کلیک در پیام‌های خود، ارائه کنند.
 
همچنین این شرکت آنها را ملزم خواهد کرد نشانی ایمیل خود را احراز هویت کرده، سیستم‌های خود را به گونه‌ای پیکربندی کنند که ثابت کند مالک نام دامنه خود هستند و آدرس‌های IP را جعل نمی‌کنند.
 
گوگل که متعلق به شرکت آلفابت است، اعلام کرد ممکن است پیام‌های فرستندگانی را که ایمیل‌هایشان اغلب به عنوان هرزنامه علامت گذاری شده‌اند و در سقف ۰.۳ درصد پیام‌های ارسال شده بر اساس اندازه گیری ابزارهای پست مستر گوگل قرار می‌گیرند، ارسال نکند.
 
گوگل اعلام کرد شرکت یاهو برای انجام تغییرات مشابه، این شرکت را همراهی می‌کند و تغییرات مذکور، از فوریه سال ۲۰۲۴ اجرایی خواهند شد.
 
این اقدامات منعکس کننده ادامه مبارزه بین شرکت‌های بزرگ فناوری و ارسال کنندگان هرزنامه است که از سیستم‌های باز مانند ایمیل برای ارسال پیام‌های جعلی و آزار کاربران استفاده می‌کنند. تکنیک‌های یادگیری ماشینی برای مبارزه با هرزنامه‌ها، سال‌ها بود که مورد استفاده قرار می‌گرفتند، اما این مبارزه طولانی مانده است زیرا ارسال‌کنندگان هرزنامه، تکنیک‌های جدیدی را برای عبور از فیلترها کشف می‌کنند.
 
نیل کوماران، مدیر محصول گوگل در یک پست وبلاگی نوشت: این تغییرات مثل عمل تیون‌آپ یا تنظیم برای دنیای ایمیل هستند و با اصلاح چند مورد، می‌توانیم ایمیل‌ها را به خوبی مدیریت کنیم. اما درست مانند تیون‌آپ، این یک عمل یک باره نیست. ایمن، کاربرپسندتر و بدون هرزنامه نگه داشتن ایمیل، نیازمند همکاری و هوشیاری دائمی از سوی کل جامعه ایمیل است.
 
تغییرات گوگل به‌ خصوص الزام برای اجازه دادن لغو اشتراک سریع به کاربران، ممکن است روی فعالیت برخی از بازاریابان قانونی تاثیر بگذارد که از ایمیل به صورت وسیع برای بازاریابی یا همگام شدن با مشتریان خود استفاده می‌کنند.
 
بر اساس گزارش شبکه سی‌ان‌بی‌سی، طبق ارزیابی آنتی ویروس کسپرسکی، حدود نیمی از ایمیل‌های ارسال شده در سال ۲۰۲۲، هرزنامه بوده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.