فناوری اطلاعات

October 6, 2023
7:56 جمعه، 14ام مهرماه 1402
کد خبر: 150137

گوگل هوش مصنوعی بارد را به Google Assistant اضافه کرد

گوگل قابلیت‌هایی هیجان‌انگیز برای دستیار صوتی‌اش معرفی کرد. دستیار جدید و بهبودیافته‌ی گوگل از‌این‌پس حتی می‌تواند به تماس‌های شما پاسخ دهد.
 
 
دستیارهای صوتی که تا همین چند سال پیش به روزهای اوج خود رسیده بودند، با ظهور هوش مصنوعی مولد تا حدودی حس منسوخ‌شدن را به کاربران القا کردند. با وجود نیاز به ارتقا، گوگل دستیار صوتی خود را برای برای پیگیری پروژه‌های جاه‌طلبانه‌تر مانند هوش مصنوعی بارد نادیده گرفته بود.
 
گوگل در رویداد Made By Google، قابلیت‌های دستیار صوتی خود را با اضافه‌کردن ویژگی‌های هوش مصنوعی به آن تا حد زیادی ارتقا داد. این ویژگی‌ها باعث متمایز‌شدن Google Assistant از سایر سرویس‌های مشابه می‌شوند و نام آن را به Assistant with Bard تغییر می‌دهند.
 
بزرگترین اتفاقی که در رویداد گوگل برای Google Assistant افتاد، ترکیب‌شدن آن با هوش مصنوعی بارد است تا به دستیار شخصی شما تبدیل شود. دستیار صوتی گوگل با این ارتقا، به‌جای اینکه فقط به دستورهای صوتی محدود شود، به کاربران در تکمیل وظایف روزانه می‌تواند کمک کند.
 
 
 
گوگل می‌گوید که دستیار ارتقایافته‌ی این شرکت می‌تواند به برنامه‌ریزی سفر بعدی شما، مرتب‌سازی صندوق ورودی، تکمیل وظایف در Google Docs یا ارسال پیام‌های ساده کمک زیادی کند.
 
دمویی که در رویداد گوگل مشاهده کردیم، نشان داد کاربری از دستیار صوتی جدید می‌پرسد که مهمانی دوستش کجا است و این دستیار با جست‌وجو در ایمیل‌های کاربر، آدرس مهمانی مدنظر را به‌سرعت در نرم‌افزار Maps مسیریابی می‌کند.
 
هوش مصنوعی بارد به‌لطف Assistant with Bard به دستیار شخصی شما تبدیل می‌شود
 
قابلیت‌های Assistant with Bard حتی برای دستگاه‌های اندرویدی یکپارچه‌تر خواهد شد و دسترسی به تجربه‌های متنی بیشتری را فراهم می‌کند. ویژگی هم‌پوشانی مکالمه‌ی Assistant with Bard از نشانه‌های بصری برای ارائه پاسخ‌های موردنیاز کاربران می‌تواند استفاده کند.
 
Assistant with Bard در چند ماه آینده برای کاربران iOS و اندروید دردسترس خواهد بود و ازآن‌جاکه هنوز در مراحل اولیه است، به‌زودی برای آزمایش‌کنندگان منتشر خواهد شد تا بازخورد آن‌ها را قبل از راه‌اندازی عمومی دریافت کند. هنوز جزئیاتی از نحوه‌ی شرکت در آزمایش اولیه دردسترس نیست؛ اما گوگل می‌گوید که برای این اطلاعات منتظر باشید.
 
در مرحله‌ی بعد، گوگل یکی از مشکلات آزاردهنده‌‌ی دستیارهای صوتی را حل می‌کند؛ یعنی درک‌نکردن آن چیزی که کاربران هنگام دیکته‌کردن متن می‌گویند. این مسئله معمولاً کاربران را مجبور می‌کند هنگام دیکته‌کردن متن از گفتار بسیار حساب‌شده و تقریباً رباتیک استفاده کنند تا دستیار صوتی آن را درک کند. اکنون Google Assistant مکالمه‌‌های طبیعی‌تر را درک می‌کند و حتی می‌تواند مکث‌های طبیعی را بدون درج آن‌ها در رونویسی نهایی انجام دهد.
 
 
علاوه‌بر‌این، زمانی‌که پیام خود را دیکته می‌کنید، پیام‌ها را دو برابر سریع‌تر می‌توانید بنویسید و تأخیر معمول موجود بین صحبت‌کردن شما و پردازش صحبتتان از بین خواهد رفت.
 
همچنین، Google Assistant تجربه‌ی تماس تلفنی شما را با Pixel Call Assist بهینه می‌کند. این قابلیت به‌نوعی به تماس‌های شما می‌تواند پاسخ دهد و به‌عنوان منشی می‌توانید روی آن حساب کنید.
 
ازطریق Pixel Call Assist، ابتدا تماس‌های تلفنی بررسی می‌شوند و Google Assistant می‌تواند به صحبت‌های فرد در حال صحبت گوش دهد و با استفاده از اطلاعات دریافتی، پیشنهادهایی را با پاسخ‌های خودکار به شما ارائه دهد. سپس، وقتی پاسخی را انتخاب می‌کنید، دستیار گوگل از صدایی طبیعی و واقعی برای صحبت با تماس‌گیرنده استفاده می‌کند.
 
به‌عنوان مثال، اگر مطب پزشک شما برای تأیید قرار ملاقات تماس بگیرد، دستیار صوتی ممکن است گزینه‌ای ایجاد کند که اگر آن را انتخاب کنید، بدون نیاز به پاسخ‌گویی به تماس، بگوید «بله، من آن‌جا خواهم بود».
 
Google Assistant برای شناسایی و فیلترکردن تماس‌های هرزنامه (Spam) نیز بهینه‌سازی‌ شده است و به شما اطلاع می‌دهد که از جوا‌ب‌دادن به برخی تماس‌ها خودداری کنید.
 
درنهایت، برای کمک به شما در مرور اینترنت Google Assistant می‌تواند صفحات وب را کاوش و آن‌ها را در نکات کلیدی خلاصه و ترجمه کند و در آخر آن‌ها را با صدای بلند بخواند. این ویژگی تبلیغ‌ها در صفحات وب را می‌تواند تشخیص دهد و در خلاصه‌سازی یا روخوانی متن، به‌سادگی از آن‌ها عبور کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.