سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

October 7, 2023
12:48 شنبه، 15ام مهرماه 1402
کد خبر: 150172

پردازنده Exynos 2400 رونمایی شد؛ ۷۰ درصد پیشرفت، گرافیک AMD و ارتباط ماهواره‌ای

سامسونگ پردازنده‌ی Exynos 2400 را که در سری گلکسی S24 حضور خواهد داشت، رونمایی کرد. این پردازنده تأکید ویژه‌ای بر هوش مصنوعی دارد.
 
 
سامسونگ بامداد امروز در جریان برگزاری رویداد System LSI Tech Day 2023 به‌‌صورت مقدماتی از پردازنده‌ی اگزینوس ۲۴۰۰ پرده‌برداری کرد. اگزینوس ۲۴۰۰ پردازنده‌ی پرچمدار جدید سامسونگ برای گوشی‌های سری گلکسی S است و جایگزین اگزینوس ۲۲۰۰ می‌شود که در گلکسی S22 حضور داشت.
 
بیانیه‌ی مطبوعاتی سامسونگ شامل جزئیات فنی کامل Exynos 2400 نیست، اما این شرکت تلاش کرده است که روی هوش مصنوعی تأکید کند. این پردازنده نخستین بار وارد سری گلکسی S24 خواهد شد؛ فعلاً مشخص نیست که قیمت CPU مورد بحث تا چه حد روی قیمت گوشی سامسونگ گلکسی S24 و قیمت گوشی گلکسی S24 پلاس و گلکسی S24 اولترا اثر می‌گذارد.
 
سامسونگ می‌گوید واحد CPU در سیستم-روی-چیپ Exynos 2400 تا ۷۰ درصد پرقدرت‌تر از Exynos 2200 است و این تراشه پردازش‌های هوش مصنوعی را ۱۴٫۷ برابر سریع‌تر انجام می‌دهد.
 
پردازنده‌ی اگزینوس ۲۴۰۰ پردازش‌های هوش مصنوعی را ۱۴٫۷ برابر سریع‌تر از نسل قبل انجام می‌دهد
 
تراشه‌ی جدید سامسونگ به گرافیک Xclipse 940 مجهز است که بر پایه‌ی ریزمعماری AMD RDNA 3 توسعه داده شده. شایعه‌ها می‌گویند Xclipse 940 به ۶ پردازنده‌ی ورک‌گروپ (WGP) مجهز است. بر اساس ادعای سامسونگ، Xclipse 940 در زمینه‌ی اجرای بازی و پردازش‌های مبتنی‌بر رهگیری پرتو عملکرد بسیار بهتری نسبت‌به نسل قبل دارد.
 
سامسونگ ابزار هوش مصنوعی جدیدی معرفی کرده است که احتمالاً در انحصار سری گلکسی S24 خواهد بود. این ابزار به دارندگان گوشی‌های پرچم‌دار جدید سامسونگ امکان می‌دهد که با بهره‌گیری از هوش مصنوعی مولد، متن را به عکس تبدیل کنند.
 
تراشه‌ی اگزینوس ۲۴۰۰ سامسونگ به مودم 5G جدیدی با پشتیبانی از فناوری‌های NB-IoT و NTN مجهز است و ارتباط ماهواره‌ای را به گوشی‌های هوشمند می‌آورد.
 
سامسونگ می‌گوید سیستم ارتباط ماهواره‌‌ای جدیدش نتیجه‌ی همکاری با شرکت Skylo Technologies است. جزئیات کامل این سیستم ارائه نشده است، اما احتمالاً گلکسی S24 قابلیت ارتباط ماهواره‌ای دوطرفه خواهد داشت.
 
سامسونگ در مراسم بامداد امروز، فناوری Zoom Anyplace را نیز برای دوربین‌های ۲۰۰ مگاپیکسلی‌اش رونمایی کرد. این فناوری قرار است «تجربه‌ی زوم کاملاً جدیدی ارائه دهد.» به گفته‌ی سامسونگ، Zoom Anyplace به کاربران موبایل امکان می‌دهد تصاویر نمای نزدیک اجسام متحرک را با بزرگ‌نمایی چهار برابری بگیرند. این فناوری با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، سوژه را رهگیری می‌کند.
 
غول کره‌ای صنعت فناوری در مراسم امروز پردازنده‌ی Exynos Auto V920 را نیز برای خودروها رونمایی کرد. این پردازنده‌ی ۱۰ هسته‌ای روی قیمت خودرو اثر نمی‌گذارد، اما قابلیت‌های کاربردی به‌همراه دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.