تلفن همراه

گوشی

October 7, 2023
13:13 شنبه، 15ام مهرماه 1402
کد خبر: 150181

ادامه مشکلات آیفون و iOS 17؛ این‌بار نوبت اتصال وای‌ فای است

مشکلات جدید در iOS 17 باعث کاهش سرعت آیفون می‌شود و همین موضوع می‌تواند اپل را به انتشار آپدیت iOS 17.0.4 ترغیب کند.
 
اپل به‌روزرسانی iOS 17.0.3 را برای رفع مشکلی که باعث شده بود برخی برنامه‌ها مثل اینستاگرام باعث داغ‌شدن بیش‌ازحد آیفون شوند، منتشر کرد. اکنون مشکل جدیدی در سیستم‌عامل موبایلی اپل شناسایی شده که طبق اعلام 9to5mac دارندگان آیفون که iOS 17 را نصب کرده‌اند و به‌خصوص کاربران سری آیفون ۱۵، هنگام کار با وای‌فای با مشکلاتی مواجه می‌شوند. دربرخی شرایط محتوا ازطریق وای‌فای بارگیری نمی‌شود و در سناریوهای دیگر سرعت به‌شدت کاهش می‌یابد.
 
برخی کاربران گزارش داده‌اند مشکلات وای‌فای در iOS 17 پس‌از چند دقیقه برطرف می شود درحالی‌که عده‌ی دیگری خاموش کردن وای‌فای و سپس فعال‌کردن مجدد آن را برای رفع مشکل پیشنهاد می‌دهند. این مشکل فقط به گوشی آیفون محدود می‌شود زیرا سایر افرادی که از گوشی‌های اندروید روی همان اپراتور و در همان منطقه‌ی خاص استفاده می‌کنند چنین موردی را تجربه نکرده‌اند.
 
 
یکی از اعضای انجمن اپل می‌گوید با استفاده از آیفون ۱۵ پرو مکس در خانه‌ی خود هنگام اتصال به وای‌فای با مشکل مشابهی مواجه شده است. او اعلام کرده وای‌فای هر ۴۵ ثانیه یک‌بار قطع می‌شود و هیچ‌کدام از دستگاه‌های دیگری که به وای‌فای خانگی‌اش متصل هستند چنین مشکلی ندارند.
 
کاربر انجمن اپل که با Toronto4112 شناخته می‌شود در بخش دیگری از توضیحاتش گفت:
 
نکته‌ی خنده‌دار این است که آیفون همچنان نشان می‌دهد [به‌ وای‌فای] متصل است و تا زمانی‌که به تنظیمات بروید به شما اعلام می‌کند اتصال اینترنت وجود ندارد. شاید مشکل از iOS 17 باشد؟ امیدوارم مشکل سخت‌افزاری نباشد.
– Toronto4112
 
کاربران دیگری هم در انجمن اپل به مشکل اتصال وای‌فای در iOS 17 اشاره کرده‌اند اما اپل هنوز در این زمینه توضیحی نداده است. چند روز قبل نیز تعدادی از دارندگان آیفون ۱۵ به‌دلیل صدای خش‌خش اسپیکر گوشی خود گزارش‌هایی مطرح کردند. اکنون باید مشکلات سریالی آیفون‌های جدید اپل به‌ کجا ختم خواهد شد و اپل چه برنامه‌ای برای برطرف کردن آن‌ها دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.