فناوری اطلاعات

October 7, 2023
17:08 شنبه، 15ام مهرماه 1402
کد خبر: 150198

اینماد: اختلال به دلیل به‌روزرسانی است، به‌زودی برطرف می‌شود

به‌روزرسانی سامانه اینماد کاربران این سامانه زیرساختی را با مشکل مواجه کرد و بسیاری از آنان در شبکه‌های اجتماعی از اختلال و سرویس ندادن این سامانه طی دو هفته اخیر خبر داده‌اند. حال سرپرست معاونت تسهیل تجاری مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام می‌کند که از اوایل هفته آینده مشکلات این سامانه برطرف خواهد شد.
 
 
کاربران شبکه‌های اجتماعی در هفته اخیر اعلام کرده‌اند که در یک ماه گذشته نتوانسته‌اند وارد سامانه اینماد شودند و امکان لاگین روی این سامانه فراهم نیست، حال ندامصطفوی می‌گوید به‌روزرسانی این سامانه موجب بروز این اختلال‌ها شده‌است ضمن اینکه بعد از شروع به‌روزرسانی سامانه، تعداد ۱۰۴۳ اینماد جدید صادر شده است.
 
سرپرست معاونت تسهیل تجاری مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، ندا مصطفوی در گفت‌وگو با پیوست اعلام کرد: مشکلات بوجود آمده طی دو هفته اخیر در سامانه اینماد به دلیل به‌روزرسانی این سامانه بوده و پیش‌بینی می‌شود تا اوایل هفته ‌آینده این مشکل برطرف شود و روال سرویس‌دهی سامانه اینماد به حالت عادی بازگردد.
 
او با اشاره به الزام تمامی دستگاه‌های اجرایی به احراز هویت یکپارچه کاربران سامانه‌ها گفت: هم‌اکنون احراز هویت کاربران سامانه‌ها باید به صورت یکپارچه انجام شود از همین رو کاربران در ابتدای ورود به اینماد باید از طریق امتا یا پنجره ملی خدمات هوشمند دولت احراز هویت شوند.
 
او تاکید کرد که روی سامانه اینماد امکان احراز هویت از طریق هر دو سامانه فراهم شده است.
 
مصطفوی یکی از مشکلاتی که کاربران طی دو هفته اخیر با آن مواجه شده‌اند را مربوط به شخصیت حقیقی و حقوقی  کاربران عنوان کرد. طبق گفته او تا پیش از به‌روزرسانی سامانه اینماد افراد می‌توانستند از طریق سامانه ثبت‌نام کنند اما با به‌روزرسانی انجام شده مدیرعامل شرکت یا یکی از اعضای هیات مدیره باید از طریق سامانه امتا یا پنجره ملی خدمات هوشمند دولت، فقط برای یکبار ثبت نام کنند و اطلاعات فرد به صورت وب‌‌سرویس و از طریق سامانه احراز هویت برای سامانه اینماد ارسال شود. اکنون باید یک یکپارچگی اطلاعات میان شخصیت حقوقی و حقیقی افراد ایجاد شود.
 
او گفت: در شرایط فعلی درحال یکدست شدن دیتای حقیقی و حقوقی افراد هستند.
 
یکی از مشکلاتی که اختلال در سامانه اینماد ایجاد می‌کند فراهم نشدن امکان ایجاد درگاه پرداخت الکترونیکی است، حال مصطفوی در این خصوص می‌گوید: با وجود تمامی مشکلات تمامی دیتای افراد برای دریافت درگاه پرداخت به سامانه شاپرک ارسال شده است و افراد می‌توانند درگاه پرداخت خود را دریافت کنند.
 
او افزود: همیشه هنگام به‌روزرسانی ممکن است مشکلاتی در سامانه ایجاد شود و ما هم‌اکنون در حال برطرف کردن آن مشکلات هستیم و در اوایل هفته آینده تمامی آن را رفع خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.