اپراتورها

تلفن همراه

October 13, 2023
10:32 جمعه، 21ام مهرماه 1402
کد خبر: 150369

مخابرات انگلیس سیم کارت ویژه پهپاد عرضه کرد!

1920_microsoftteams-image96-770x285.jpg
 
ICTna.ir – اپراتور مخابراتی انگلستان، بریتیش تلکام یا همان BT، سیم کارتی برای هواپیماهای بدون سرنشین راه اندازی کرده است، اقدامی که به طور موثر خدمات هواپیماهای بدون سرنشین را برای مشتریان تجاری توسعه خواهد داد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این غول مخابراتی بریتانیایی در مورد هواپیماهای بدون سرنشین در حال انجام ماموریت است و در سال جاری آزمایشات زیادی را انجام داده و تحقیقاتی را در این زمینه انجام داده است. حتی یک مدیر پهپاد هم دارد و اکنون آماده تهاجم به بازار است.
 
BT خاطرنشان می کند که این اولین بار در بریتانیا است که سیم کارت پهپاد تجاری را راه اندازی می کند. اگرچه ممکن است این ادعای بسیار ناچیزی به نظر برسد، مهم است که توجه داشته باشید که در اینجا پیشرفت های فناوری وجود دارد. این موردی نیست که یک اپراتور تلفن همراه، که در این مورد اتفاقاً سیم کارت از شبکه EE استفاده می کند، این ایده را داشته باشد که سیم کارتی را در یک هواپیمای بدون سرنشین بچسباند و آن را یک بازار تجاری جدید بنامد.
 
BT توضیح داد که سیم کارت پهپاد، همانطور که محصول نامگذاری شده است، در ارتباط با تعدادی از اپراتورهای تجاری پهپاد توسعه یافته است. این هواپیما و سیمکارتش برای مقاومت در برابر ارتعاشات مربوط به پرواز هواپیماهای بدون سرنشین و همچنین دما و رطوبت شدید ساخته شده است.
 
دیو پانکهورست، مدیر پهپادها در BT، در بیانیه‌ای گفت: پس از آزمایش‌های موفقیت‌آمیز سیم‌کارت پهپاد در سال گذشته، این اعلامیه گامی بزرگ برای اتصال پهپادها به کسب‌وکارها در سراسر بریتانیا است، پتانسیل‌هایی را برای فرآیندهای کارآمدتر، دگرگونی کسب‌وکار با قابلیت جستجو و نجات نیرومندتر می‌کند. مأموریت‌ها و تحویل‌ اقلام پزشکی، به نجات جان انسان‌ها کمک می‌کنند.
 
در ژانویه، BT برنامه‌های خود را برای سرمایه‌گذاری 5 میلیون پوندی در ایجاد یک شاهراه هواپیماهای بدون سرنشین بریتانیا، در کنار Altitude Angel اعلام کرد و چند ماه بعد آزمایش موفقیت‌آمیز تحویل اقلام پزشکی مبتنی بر هواپیماهای بدون سرنشین را با Skyfarer و Medical Logistics، با استفاده از آنچه که اکنون درون سیم می نامد، انجام داد.
 
تابستان امسال گزارشی از GSMA Intelligence درباره موقعیت بریتانیا در بازار جهانی هواپیماهای بدون سرنشین منتشر شد. این مطالعه نشان داد که بریتانیا در مورد هواپیماهای بدون سرنشین از دیگر بازیگران جهانی عقب تر است. BT و GSMA آن را "مسابقه برای نوآوری هواپیماهای بدون سرنشین" نامیدند. به این ترتیب، شرکت مخابرات انگلیس، خواستار مقررات بهتر برای حمایت از صنعت و تسهیل سرمایه گذاری شد.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.