5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

تلفن همراه

October 13, 2023
15:16 جمعه، 21ام مهرماه 1402
کد خبر: 150371

هواوی به دنبال توسعه 5.5G است

 
Huawei-MWC-2023-770x285.jpg
 
ICTna.ir – هوآوی، صنعت را تحت فشار قرار می دهد تا با 5.5G روی خود برندینگ بیشتری بکند، اما در شرایط فعلی، به همان اندازه که به نظر می رسد ایده ارتقا به 5.5 جی، یک درخواست برای هزینه کردن است بیشتر تا یک طرح تجاری برد-برد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، هواوی این هفته در دبی میزبان مجمع جهانی پهنای باند تلفن همراه همراه با GSMA و شورای مخابرات SAMENA است. این یک فرصت مناسب برای هواوی فراهم می کند تا وضعیت صنعت را بررسی کند و به توسعه بازار خود کمک کند.
 
برای شرکت‌هایی مانند هواوی، یک مسیر ایده‌آل برای کسب درآمد بیشتر، حرکت به سمت هزینه‌های زیرساخت شبکه است، جایی که چشم‌انداز آن برای 5.5G یا 5G-Advanced مشخص می‌شود.
 
کن هو، رئیس دوره‌ای هوآوی، در یک سخنرانی در دبی گفت: تکنولوژی به سرعت در حال تغییر است و تقاضاهای جدید هر روز در حال تغییر هستند. بنابراین شبکه های ما نیز باید به تکامل خود ادامه دهند. صنعت ما در کل باید برای آینده آماده شود و ارزش سرمایه گذاری در 5G را به حداکثر برساند و به همین دلیل است که ما سخت روی 5G-Advanced کار می کنیم.
 
لی پنگ، قائم مقام ارشد و رئیس گروه تجاری اپراتور هواوی، در یک سخنرانی جداگانه آنچه را که هوآوی بعنوان قابلیت‌های اساسی شبکه‌های 5.5G برمیشمارد، اعلام کرد. اینها شامل حداقل 10 گیگابیت بر ثانیه سرعت دانلود و 1 گیگابیت بر ثانیه سرعت آپلود است. پشتیبانی از 100 میلیارد اتصال اینترنت اشیا، قابلیت های بومی هوش مصنوعی و ارتباطات یکپارچه می باشند.
 
لی گفت: ما در حال حاضر در مسیر درستی برای موفقیت کسب و کار 5G هستیم و 5G-Advanced گام طبیعی بعدی در تکامل 5G است.
 
در مکانی مانند امارات متحده عربی، که طبق گفته Ookla دارای سرعت دانلود متوسط فایوجی 557.6 مگابیت بر ثانیه است و سریعتر از هر جای دیگری روی زمین است، ممکن است مسیر ارتقاء به 5G Advanced چندان دلهره آور به نظر نرسد. اما برای سایر نقاط جهان، سرعت 5G هم شاید برای برخی کافی باشد.
 
در سطح جهانی، Ookla میانگین سرعت دانلود 5G را تا پایان سه ماهه سوم سال 2022 چیزی حدود 168.3 مگابیت بر ثانیه می‌داند، در حالی که آپلینک به 18.7 مگابیت در ثانیه رسیده است. تراکم شبکه زیاد فقط برای گرفتن بازار امارات مورد نیاز است، خیلی کمتر به سرعت 5.5G که هواوی در ذهن دارد نزدیک شود.
 
با قضاوت بر اساس پیش بینی های سرمایه ای که در حال حاضر در حال انجام است، به این زودی ها این وضعیت اتفاق نمی افتد.
 
اوایل این ماه، Dell'Oro پیش‌بینی کرد که سرمایه جهانی مخابرات که مخارج شبکه ثابت و بی‌سیم را پوشش می‌دهد، بین سال‌های 2022 تا 2025 به میزان 7 درصد کاهش می‌یابد. همچنین در جولای پیش‌بینی کرد که سرمایه‌گذاری‌های 5G در سال‌های آینده کاهش نخواهد یافت.
 
حتی تردیدهایی وجود دارد که آیا 6G این روند را معکوس خواهد کرد یا خیر.
 
اتحاد نسل بعدی شبکه موبایل (NGMN) ماه گذشته رهنمودهای خود را برای 6G تعیین کرد، یکی از آنها این است که نباید به‌روزرسانی سخت‌افزاری زیرساخت شبکه رادیویی 5G را آغاز کند.
 
وندورهای تجهیزات مخابراتی بدون شک ترجیح می دهند شرکت های مخابراتی به صرف میلیاردها دلار برای سخت افزار شبکه ادامه دهند، اما در مواجهه با این واقعیت جدید، استراتژی های خود را برای هدایت رشد بیشتر از بازار سازمانی تغییر می دهند.
 
هو در سخنرانی خود از اپراتورها خواست تا قابلیت های خود را در زمینه ابر، توسعه برنامه های کاربردی صنعتی و یکپارچه سازی سیستم end-to-end تقویت کنند تا از فرصت های جدید در بازار B2B استفاده کنند.
 
هو گفت: در آینده، ما کارهای زیادی برای انجام دادن داریم. ما باید قابلیت‌های خود را افزایش دهیم، فناوری را توسعه دهیم، تجربه کاربری بهتری ایجاد کنیم، در صنعت توسعه پیدا کنیم و ارزش سرمایه‌گذاری خود را در 5G به حداکثر برسانیم.
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.